Gå til innhold

Kamera alt fra 0,- til rundt 3000,- ?

Anbefalte innlegg

Sitter ikke med noen erfaring av bruk av kamera, men jeg er villig til å lære litt mer om det. Så da tenkte jeg på et kamera i klassen rundt 3000,- en plass, men ikke veldig mye over det! Krav, tja...det må vel nesten være sånn ca:

• skarpe og klare bilder
  • blir nok mest brukt til å ta bilder fra fester, reiser/ferier o.l...men blir også brukt til å ta bilder av biler og diverse kjøretøy
  • gjerne kompakt slik at den passer lomma på buksa, men ikke et stort krav
  • stor og tydelig skjerm
  • nærmeste funksjon du kommer til vidvinkel?
  • et kamera med S (shutter) - modus <--- prøve meg frem på det

Håper dette er noe til hjelp, da noe av det er litt defust skrevet... Takk på forhånd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk etter "Ixus" og "Finepix" her på forumet, så ser du fort at du får mange treff.

Canon Ixus 860IS koster ca. 3000. 850IS kan vel fås til ca. 2500 tipper jeg.

Fuji Finepix F31fd koster noe mindre, og er bedre enn Ixus'ene i dårlige lysforhold. Personlig mener jeg at Ixus'ene er noe bedre i bra lys.

Vil du spare litt penger, kan du jo se på Canon Ixus 70 og 75.

Lenke til kommentar
Søk etter "Ixus" og "Finepix" her på forumet, så ser du fort at du får mange treff.

Canon Ixus 860IS koster ca. 3000. 850IS kan vel fås til ca. 2500 tipper jeg.

Fuji Finepix F31fd koster noe mindre, og er bedre enn Ixus'ene i dårlige lysforhold. Personlig mener jeg at Ixus'ene er noe bedre i bra lys.

Vil du spare litt penger, kan du jo se på Canon Ixus 70 og 75.

Har faktisk sett litt på Canon Ixus 860IS og 960IS, og det ligger vel rundt min prisklasse. Selvfølgelig, har dritlyst på speilreflekskamera, men jeg har nok dessverre ikke nok penger til å sette av til det nå med det første.

Hvordan fungerer vidvinkel funksjonen på Canon Ixus kameraene? Genialt og det nærmeste man kommer speilrefleks når det gjelder kompaktkamera?

Tusen takk for responsen! :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg ville heller gått for 950 enn 960... Siden 12 mpix er for mye for en sånn sensor og bildene blir ikke noe bedre... Og huset er i titan, vel, mister du den i bakken så er det støtet som ødelegger kameraet som regel... Det er kanskje noen funksjoner på 960 som 950 ikke har men det kan ikke være vært 1000kr...

Lenke til kommentar

Til tråd starter så har jo F31 Fd som er et sykt bra kamra, ikke å få tak i rundt om kring noen nett butikker har det.

Dette kamra er jo erstattet av F50, som har mange nye fordeler som ikke har kommet frem i de forskjelige testene som har vært på kamra. PRis på nett fra 2700 hos Foto butikk 2999

Fjærner Røde Øyer automatisk sunes jeg er viktig.

Sørgelig at det er utstyrt med så dårlig brikke.

Lenke til kommentar

Du kan nok ikke stille lukkertiden på 860IS, om det er det du mener (evt. lukkerprioritet). De færreste kompakte lommekamera har denne muligheten.

Men du kan bruke nattmodus, og få lengre lukkertid på den måten. Ellers vil jo kameraet stille lukkertiden til det mest naturlige, og du kan bruke de forskjellige scenene til å velge hvordan kameraet skal stille lukker vs. blender (f.eks sport: Kort lukkertid, stor blenderåpning).

Lenke til kommentar

Måske du også skulle se lidt på Ricoh R6.

Selv om jeg synes det får stryg I testen herinde, oplever jeg det som et ganske godt kamera, Alt er dejligt hurtigt, og det har rigtig god vidvinkel og zoom - af et kompaktkamera. Men er ikke specielt lysstærkt.

Har skrevet en meget begejstret "erfaring" om det. :whistle:

Har både et F50fd og et R6 i tasken til dagligt, de komplimenterer hinanden fint, med bredt overlap i funktionalitet. I det normale brug er det lidt hip som hap hvilket jeg vælger. Men dårligt lys=FujiFilm, omvendt makro, vidvinkel eller zoom = R6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...