Gå til innhold

Hvor raskt bredbånd trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker internett stort sett til:

Online-gaming, nedlasting av filer av og til, vanlig bruk som nettlesing og e-post.

Har nå en ADSL-linje på 3MB. Er dette nok til mitt bruk?

Hvilket behov må man ha for at man skulle trenge feks en 17mb linje som jeg har fått tilbud om til 459,-/mnd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den linjen er grei til ditt bruk vil jeg si.

Men om du vil at ting skal gå litt raskere, kan du jo vurdere en raskere linje.

Telenor tilbyr forresten ADSL2+ linje til 399,- kr/mnd. Da kan du få opptil 16 mbit/s.

Er bundet til Nextgentel, men de tilbyr 2+ til 459,-/mnd. Nå betaler jeg 289,- for 3 mbit/s.

Lenke til kommentar

Telenor tilbyr forresten ADSL2+ linje til 399,- kr/mnd. Da kan du få opptil 16 mbit/s.

Dette er vel uten 60,- i linjeleie om du ikke har fasttelefon?

Samt supporten koster vanvittig....

OT: 20mbit linjen er rask den, største behovet her er vel nedlastning og det går som en drøm på en slik linje.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Uansett hva du skal ikke bestil telenor!

Lenke til kommentar

Hvem har du lært det av da? =)

Blitt litt standard å si det.. Jeg har hatt telenor i 4 år og har hatt problemer 2 ganger, ved lyn nedslag og da har de fått sendt en kar med nytt modem dagen etter! Ellers har de hatt en nedetid på ca 1 dag tilsammen :O

Spør du meg er telenor veldig bra.

Lenke til kommentar

Blitt litt standard å si det.. Jeg har hatt telenor i 4 år og har hatt problemer 2 ganger, ved lyn nedslag og da har de fått sendt en kar med nytt modem dagen etter! Ellers har de hatt en nedetid på ca 1 dag tilsammen :O

Kansje de er gode på serivce... men jeg har måtte betalt da modem har røket i lyn nedslag

Og prisene er høye, oppspeeden er ikke noe og skryte av, hos oss er det daglig 2 PC-er som bruker telenor 16000/700 og der er for lite speed og betaler for mye.. når jeg må vente 10 sekunder på en startsiden.no... jeg vurderer og gå tilbake til isdn, er jo raskere jo..

Lenke til kommentar

Kansje de er gode på serivce... men jeg har måtte betalt da modem har røket i lyn nedslag

Og prisene er høye, oppspeeden er ikke noe og skryte av, hos oss er det daglig 2 PC-er som bruker telenor 16000/700 og der er for lite speed og betaler for mye.. når jeg må vente 10 sekunder på en startsiden.no... jeg vurderer og gå tilbake til isdn, er jo raskere jo..

Burde jo helst dra ut kontakta når det lyner tenker jeg.. Kan ikke si at det er telenors feil.

Farta opp er vel ikke noe å klage på ettersom det er ADSL2+?

Rart at det bruker 10 sekunder hos deg da. Men tro det eller ei så er det ikke sånn i hele landet..

Du kan jo ta en traceroute og sjekke hvor problemet ligger =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...