Gå til innhold

Anbefalling av ruter med N hastighet.


ken8

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg ny pc, Inspiron 1720 med Intel 4965AGN trådløst kort. Etter den nye PC-en kom i hus har min gamle 3Com ruter av typen: 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable-DSL Router 3CRWE554G72T, gått litt bananas. Jeg får ofte trøbbel med at hele ruteren dør og eneste mulighet for å få den igang igjen er å dra ut strømmen. Når den omsider våkner til liv igjen så er ALLE instillinger slettet og alt må legges inn på nytt.

 

Det kan være tilfeldigheter og at 3Com ruteren begynner å bli gammel, men jeg tror at det nye Intel 4965AGN kortet ikke er helt venner med 3Com ruteren. Så derfor er tiden inne for å skaffe seg ny ruter.

 

Har sett litt på D-Link DIR-655, men det er vel også andre modeller der ute som kan være verdt å kikke på?

Synes Qos virker som en nyttig ting å ha på ruteren. Nå styrer jeg hver pc med NetLimiter og det hadde vært bedre å styre alt fra ett sted.

 

Noen som har noen erfaringer/anbefallinger av ny ruter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått meg ny pc, Inspiron 1720 med Intel 4965AGN trådløst kort. Etter den nye PC-en kom i hus har min gamle 3Com ruter av typen: 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable-DSL Router 3CRWE554G72T, gått litt bananas. Jeg får ofte trøbbel med at hele ruteren dør og eneste mulighet for å få den igang igjen er å dra ut strømmen. Når den omsider våkner til liv igjen så er ALLE instillinger slettet og alt må legges inn på nytt.

 

Det kan være tilfeldigheter og at 3Com ruteren begynner å bli gammel, men jeg tror at det nye Intel 4965AGN kortet ikke er helt venner med 3Com ruteren. Så derfor er tiden inne for å skaffe seg ny ruter.

 

Har sett litt på D-Link DIR-655, men det er vel også andre modeller der ute som kan være verdt å kikke på?

Synes Qos virker som en nyttig ting å ha på ruteren. Nå styrer jeg hver pc med NetLimiter og det hadde vært bedre å styre alt fra ett sted.

 

Noen som har noen erfaringer/anbefallinger av ny ruter?

 

Ettersom prisen har falt såpass mye som den har på N-standard routere,

vil jeg anbefale DIR655 eller DIR635.

Hva som er forskjellen er jeg sannelig ikke sikker på,

men har selv 655`en og hadde ikke byttet den mot noe som helst.

 

Jo, forresten - DIR635 har vel "bare" 100mbit WAN-port (som om man får brukt for noe annet i Norge).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...