Gå til innhold

Problemer med UPS?


Anbefalte innlegg

Noen ganger føler jeg at jeg er verdens mest uheldige person. Jeg bestile objektiver fra Adorama.

 

Tracking fra UPS under

 

OSLO,

NO 10/15/2007 1:21 P.M. THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE / PACKAGE WILL BE DELIVERED NEXT BUSINESS DAY-NO SATURDAY GUARANTEE

OSLO,

NO 10/12/2007 1:19 P.M. THE RECEIVER'S ADDRESS IS INCOMPLETE. UPS IS ATTEMPTING TO OBTAIN THE ENTIRE ADDRESS AND COMPLETE THE DELIVERY. / FORWARDED TO THE FACILITY IN THE DESTINATION CITY

OSLO,

NO 10/11/2007 6:59 P.M. A DELIVERY CHANGE REQUEST FOR THIS PACKAGE WILL BE PROCESSED / THE PACKAGE IS BEING HELD FOR FUTURE DELIVERY. UPS WILL ATTEMPT DELIVERY ON THE DATE REQUESTED

10/11/2007 12:00 P.M. THE RECEIVER'S ADDRESS IS INCOMPLETE. UPS IS ATTEMPTING TO OBTAIN THE ENTIRE ADDRESS AND COMPLETE THE DELIVERY.

GARDERMOEN,

NO 10/11/2007 7:45 A.M. SCHEDULED FOR DELIVERY TODAY

10/11/2007 7:29 A.M. IN-TRANSIT SCAN

10/11/2007 7:28 A.M. IMPORT SCAN

OSLO,

NO 10/11/2007 6:23 A.M. ARRIVAL SCAN

MALMO STURUP,

SE 10/11/2007 5:48 A.M. DEPARTURE SCAN

10/11/2007 5:19 A.M. DEPARTURE SCAN

10/11/2007 3:49 A.M. ARRIVAL SCAN

10/11/2007 3:49 A.M. ARRIVAL SCAN

KOELN (COLOGNE),

DE 10/11/2007 2:33 A.M. DEPARTURE SCAN

KOELN (COLOGNE),

DE 10/10/2007 10:55 P.M. ARRIVAL SCAN

10/10/2007 9:48 P.M. ARRIVAL SCAN

PHILADELPHIA,

PA, US 10/10/2007 9:47 A.M. DEPARTURE SCAN

10/10/2007 8:43 A.M. DEPARTURE SCAN

10/10/2007 1:24 A.M. EXPORT SCAN

US 10/09/2007 8:01 P.M. BILLING INFORMATION RECEIVED

 

Etter at denne pakken kom til Norge har UPS gjort alt galt. De forsøkte i to dager å levere den i Oslo, før de til slutt sendte den via posten. Tok meg 4 telefonsamtaler til UPS å avklare dette. De tre første kunne alle sammen fortelle meg at det var bare å sette seg ned å vente for den var rett rundt hjørnet. Adressen som scannet sier er feil eller manglende, er ikke feil. I tillegg oppga jeg min adresse for sikkerhets skyld torsdag kveld. Det er nok derfor de sendte pakken til Bergen på fredag, og ikke til Haugesund der jeg bor. Min adresse er 5522 Haugesund. 370702127310806407 er trackingen til pakken "min".

 

Jeg har nå hatt 5 telefonsamtaler med UPS samt skrevet klage. Når jeg nå er på tråden med UPS og ber den jeg snakker med faktisk ordne opp "er det ikke så mye de kan gjøre".

 

Herregud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er stort sett fornøyd med UPS. Men de bør alltid ringe eller sende SMS til mottaker før de kjører for å levere.

Ofte ved bestilling er det et krav at mottakeradressen er lik kortadressen, men jeg er svært sjelden

hjemme midt på dagen i uken når UPS bruker å komme på døren.

Lenke til kommentar
Hadde også en pakke som har reist rundt halve verden me.

Da den kom til Oslo for over en uke siden så bare forsvant den plutselig.

Har enda ikke sett snurten av pakken.

De har sendt etterlysning eller den, men spørs om det hjelper :(

 

Etter siste telefon med dem fortalte de meg at det kan ta opp til 4 dager til før jeg har fått pakken. Jeg sa at dette nekter jeg å betale for, og de ba meg ta kontakt med adorama for refusjon av forsendelsesutgiftene. Det har jeg gjort.

 

Det mest frustrerende med dette er ikke at pakken ikke kommer fram tidsnok, det er at ingen tar deg seriøst når du ringer og etterlyser en pakke. Når jeg legger sammen det + at de ender opp med å sende pakken til bergen + at "de ikke kan gjøre så mye" lurer jeg jo på om 3 av 4 av dem er i konstant pillerus.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Det er mulig jeg skriver dette mens jeg fremdeles er noe "farget av omstendighetene", men jeg må stille meg i køen over de som ikke er fornøyd med UPS.

 

Dette er ikke relatert til noe innenfor kamera i det hele tatt, men går på UPS som leverandør av frakt/post-tjenester.

 

Min historie startet med at jeg handlet meg et par med sko i fra Statene.

Disse ble sendt med UPS, og jeg kunne følge pakken via trackingnummeret igjennom en rekke land, før den traff Oslo. Og DER er problemet. UPS Norge har store problemer.

Pakken forsvant, og det ble satt igang en etterlysning. Dette kunne ta opptil 8 dager, hvorpå jeg ble lovet at de ville ta kontakt igjen.

Dagene gikk, og ingen lyd. Så mottar jeg tolldeklarasjon og faktura for moms osv. Denne var jeg ikke interessert i å betale ettersom jeg ikke hadde mottatt noen pakke, og tar derfor kontakt med UPS Norge for å få klarhet i dette. Der får jeg vite at regningen må betales, og at tilbakebetaling må ordnes som en separat sak i etterkant, når etterlysningssaken har blitt stengt og oppgjort. Vedkommende jeg snakket med, kunne selvfølgelig ikke sjekke status på etterlysning, ettersom "det ikke var hans avdeling"...

 

Avsenderen i Statene fikk erstatning for pakken de hadde "mistet", og det var avsender selv som tok kontakt med meg for å sende en erstatning. UPS har forholdt seg taus igjennom hele prosessen.

 

SÅ; med ny pakke på vei, tok jeg kontakt med UPS for å få refundert beløpet på moms fakturaen. Svaret; Nei, dette må du ta med ditt lokale tollkontor.

Og hvorfor jeg ikke hadde fått noen bekreftelse på avsluttet etterlysningssak? Nei, det kunne ikke hun vite...

Samtalen med en saksbehandler hos Toll Vest Norge var svært interessant, da hun kunne fortelle at de har enorme problemer med UPS Norge. De har godt over 400 saker liggende, og opptil 6 måneders behandlingstid! Problemet oppstår idet pakken krysser landegrensene, og UPS Norge får fingrene sine i pakken. UPS sin lokale partner i Stavanger, kunne også bekrefte at de har mistet UTALLIGE pakker i Oslo, være seg iPoder, iPhone's, data-/kamera-utstyr osv.. (..men sko??)

 

Spør du meg, så er det åpenbart at UPS i Oslo har enorme utfordringer i å bedre alt fra kundeservice, interne rutiner for registrering, sikring og oppfølgning av pakkeforsendelser. En kan jo lure på om det er et råttent egg på lageret som forsyner seg, og senere videreselger varer..?

 

Enden av visa er uansett ikke nådd.. erstatningspakken som jeg skulle fått for en uke siden har enda ikke forlatt Oslo. Resultatet av en ny telefon til UPS resulterte i ny etterlysning. De har altså klart å miste pakken som var erstatning for den første pakken de "mistet"... At det går an!

 

Dette har resultert i at jeg dropper shopping hos folk som benytter seg av UPS sine tjenester. Jeg må jo kunne stole på at jeg faktisk får pakken?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

I går ringte UPS og sa at pakken kommer etter tolvtiden. "Det er fint" sa jeg, "fordi jeg er hjemme hele dagen". De kom aldri. Isteden skriver de "THE RECEIVER REQUESTED A HOLD FOR A FUTURE DELIVERY DATE. UPS WILL ATTEMPT DELIVERY ON DATE REQUESTED" i trackingen. Noe så frekt? De uttaler seg på mine vegne for at de selv skal slippe å jobbe overtid, tror jeg. Jeg hadde fri i dag også, men i dag kom de heller ikke. I morgen derimot, er jeg ikke hjemme.

 

UPS Norge beviser nok en gang at de er den udugelig parten i transport fra utlandet. Jeg er lut lei av UPS. Hver gang jeg venter på pakker fra dem blir det et helvetes rot. De klarer aldri å levere når de sier at de skal levere. De lar kundene sitte hjemme å vente på pakker, men sier ikke ifra at de ikke rekker leveringstidspunktet de har avtalt. Og attpåtil så er de så frekke at de legger skylden på meg.

 

Selvfølgelig er jeg litt utålmodig når jeg venter på pakke, men jeg har forståelse for at transport skal ta tid. Det jeg misliker er måten UPS driver levering. De klarer ikke kontakte sjåførene som har pakken om du ringer. De kommer aldri på tispunktet de avtaler. Ofte ringer de heller ikke for å avtale levering. Alt dette skaper veldig mye ekstra ubehag for den som skal motta pakkene.

Lenke til kommentar

Tror nok endel av problemene er at underkontraktører for ups har inngått en avtale som dem ikke klarer og overholde,så da er dette en grei måte å gi uttrykk på at varen ikke er levert til tidspunktet den skulle bli levert bare for og holde ryggen fri.

 

Det jeg har merket litt av er at hvis det er lite som skal utleveres en dag,så venter dem til neste dag for å få mere gods og holde utgiftene nede.

Lenke til kommentar
....så da er dette en grei måte å gi uttrykk på at varen ikke er levert til tidspunktet den skulle bli levert bare for og holde ryggen fri....

Det jeg legger merke til er at ingen tar ansvar i den bransjen. Kjeltringer hele gjengen.

....Det jeg har merket litt av er at hvis det er lite som skal utleveres en dag,så venter dem til neste dag for å få mere gods og holde utgiftene nede.

Dette viser jo hvilken arbeidsmoral de har da. Det mest elemtentære i transportbransjen mener jeg burde være å levere pakken så fort som mulig, for å tilfredsstille kundene. At de utsetter leveringen bare for å spare noen kroner er bare helt selvmotsigende for hva bransjen egentlig burde fokusere på. Bryr de seg ikke om fornøyde kunder?

Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke er noen kundeforhold,mesteparten av overseas frakt er at det er kun en gang og ikke en Fast kunde,så da blir faste oppdrag prioritert.

 

På jobben hos oss så kommer UPS kontraktøren innom med varer fra andre avsendere,har fått en god dialog med sjåføren og hvis jeg bestiller noe så kommer han på jobben med det så fort som mulig.

Men problemet er at den type transportfirmaer har et stort gjennomtrekk av sjåfører.

Lenke til kommentar

Veldig kjedelig å høre om problemene deres, men jeg blir bare mer og mer imponert over UPS. Faktisk er det samme sjåfør som ringer meg og spør hvor jeg er hver gang han leverer. Han klager over at han må finne telefonnummeret mitt på internett selv, fordi BH og Apple ikke sender det med, men det gjør han allikevel. Kudos.

Lenke til kommentar
Veldig kjedelig å høre om problemene deres, men jeg blir bare mer og mer imponert over UPS. Faktisk er det samme sjåfør som ringer meg og spør hvor jeg er hver gang han leverer. Han klager over at han må finne telefonnummeret mitt på internett selv, fordi BH og Apple ikke sender det med, men det gjør han allikevel. Kudos.

 

Apple? Fy fy... Hehe :!:

Lenke til kommentar

Har hatt en del dårlige erfaringer med UPS selv, det er så og si umulig å avtale levering. Jeg har ringt dem grytidlig om morgenen enkelte ganger når jeg ser at pakken er klar for levering, og spurt om de har muligheten til å levere den på jobben min, som er 1 km unna der jeg bor. Nei, det er helt umulig, jeg må i så fall vente til neste dag.

 

Andre ganger strekker de seg veldig langt, sist da jeg skulle få levert skjermen min hjemme i arbeidstiden på en fredag, kunne de selvfølgelig ikke levere den til jobben. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne hente pakka på sentralen deres et sted i utkanten av Oslo, og takket ja til det. Litt senere ringe sjåføren meg og sa jeg kunne komme hjem til ham på kveldstid og hente pakka der! Noe som passet mye bedre, da han bodde like borti gata...

Lenke til kommentar

Men til dere som betaler toll/moms på pakken deres uten at dere har mottat noen pakke.. Dere vet at det finnes et forliksråd i norge. Koster ikke allverden heller + at det da vil være noen statlige som forteller ups at de desverre ikke kan kreve inn et beløp for en vare de ikke har levert + at de må betale for den timen dere har sittet i forliksrådet... :)

 

Jeg hadde nektet beint hvertfall.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

UPS Norge er ett jalla firma.

Heretter skal jeg gjøre alt for å unngå dem.

Har en pakke i Oslo akkurat nå og vurderer å kjøre fra Vestfold bare for å være sikker på at jeg får den.

 

Står det ikke fraktsum på pakka så finner de opp en sum.

Jeg betalte 187kr. i frakt inkl. forsikring. De fant opp en sum på 225kr. Nå er moms og tollgebyr betalt og pakka får jeg ikke før på mandag. Man kan si mye dritt om Posten, men UPS Norge får meg nesten til å gå "postal".

 

De sendte purring på en regning jeg fikk 3 dager etter purringen. Jeg nektet å betale purringen og nå må jeg betale moms og tollgebyr med kort over telefon eller bankgiro.

Endret av NorthPentax
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

UPS er så... :realmad:!!

 

Betalte moms på tirsdag, fikk beskjed om at pakken ble levert på onsdag, ringte på onsdag, fikk beskjed om at pakken kom på torsdag, ringte idag, de vet ikke hva som har skjedd, jeg får beskjed fra kjørekontoret. Jeg venter på at telefonen skal ringe...

 

Aldri mer UPS, uansett hvor billig nettbutikken er.

 

Pakkestatus

Sted Dato Lokaltid Beskrivelse

OSLO,

NO 15.04.2009 18:35 DESTINASJONSSKANNING

15.04.2009 18:35 IMPORTSKANNING

15.04.2009 10:34 REGISTRERT HOS KLARERINGSAGENT / FORSENDELSE SENDT TIL KLARERINGSAGENT

15.04.2009 10:34 REGISTRERT HOS KLARERINGSAGENT / UTLEV AV KLARERINGSAGENT. NÅ I TRANSITT

OSLO,

NO 14.04.2009 14:18 PAKKEN HOLDES IGJEN FOR OPPFANGINGSBEHANDLING

OSLO,

NO 13.04.2009 13:57 DESTINASJONSSKANNING

13.04.2009 13:57 IMPORTSKANNING

13.04.2009 13:52 DESTINASJONSSKANNING

13.04.2009 13:52 IMPORTSKANNING

KOELN (COLOGNE),

DE 10.04.2009 03:17 AVREISESKANNING

KOELN (COLOGNE),

DE 09.04.2009 18:52 ANKOMSTSKANNING

LOUISVILLE,

KY, US 09.04.2009 05:03 AVREISESKANNING

09.04.2009 04:56 AVREISESKANNING

LOUISVILLE,

KY, US 08.04.2009 23:43 ANKOMSTSKANNING

MOUNT HOPE,

ON, CA 08.04.2009 22:21 AVREISESKANNING

08.04.2009 21:06 ANKOMSTSKANNING

KITCHENER,

ON, CA 08.04.2009 20:06 AVREISESKANNING

STRATFORD,

ON, CA 08.04.2009 18:44 EKSPORTSKANNING

08.04.2009 18:43 EKSPORTSKANNING

08.04.2009 18:43 OPPRINNELSESSKANNING

CA 08.04.2009 16:48 FAKTURAINFORMASJON MOTTATT

Lenke til kommentar

Jeg har gjennom en årrekke hatt stort sett gode erfaringer med UPS of Norway, mottatt mange pakker av høy verdi gjennom dem, til sammen sikkert flere foldige titals tusen kroner eller mer. (Det aller meste av det ikke fotouts., men andre varer. Det jeg har mottatt av fotouts. Er slikt som ikke imp. hit til landet uansett.) Ikke en eneste en av pakkene har kommet bort, bank i bordet, men det er viktig å passe nøye på å betale fakturaen de sender i etterkant for gebyrer og mva-utlegg, hvis ikke blir det problemer. Leit hvis det stemmer at UPS of Norway har et problem med svinn. Hvis det dreier seg om en utro tjener, eller en ”snylteveps”, har vedkommende i hvert fall skydd ”mine” pakker som pesten. Kanskje er det fordi jeg er ”stamkunde”, eller varene jeg har kjøpt ikke hadde noen interesse. Bare bra det, jeg klager ikke, men føler med de som ikke har vært så heldige. Utrolig hvis ikke UPS of Norway har grepet tak i dette. Håper de gjør eller har gjort noe med saken, skulle tro det ville være i deres egen interesse.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har selv veldig erfaring med UPS selv!! Sannsynligvis det selskapet der jeg har opplevd dårligst kundebehandling gjennom tidene!!

 

 

Mottok en purring på en faktura der jeg ikke hadde mottatt orginalfaktura og måtte selv kontakte UPS for å få fakturagrunnlag (stod ikke i purring). Da jeg mottok kopi av orginalfaktura ble den betalt, men i mellomtiden hadde UPS sendt den til inkasso (gjennom SkanKred). Faktura var jo allerede betalt så inkassoen var jo meningsløs, men jeg måtte alikevel betale et salær til Skankred på kr 928. Dette kunne jeg selvfølgeligvis ikke godta så Skankred sendte den videre til Forliksrådet og faktura på gebyrer ble så kr 2650. UPS stod på sidelinjen og ville ikke involvere seg. De hadde jo fått sitt oppgjør og kunne ikke bry seg mindre over problemene de hadde påført kunden sin.

 

Er det bare meg som har vurdert situasjonen feil eller er dette forkastelig kundeservice? Håper på en tilbakemelding her, fordi begynner å lure på om det er noe galt med meg eller UPS/Skankred. Trenger en objektiv vurdering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...