Gå til innhold

67% av Wii eiere har ikke brukt den i det siste

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Er det spill mangel som gjør dette? Vi har jo sett at HW tallene faller, men trodde ikke det var så ille som Nintendo påstår her. Men så har vi jo heller ikke noen tall for ps3, ps2 og xbox 360 som vi kan sammenligne med. Hva tror dere? Er dette på grunn av casual gamer stemplet som Wii har fått?

It's not all good news for Nintendo, though. Hamamura noted that the Wii hasn't seen a second big hit at the level of Wii Sports, and cited figures that suggest 67% of Wii owners haven't used the system of late. However, he admitted that Wii Fit is drawing attention, and added that it's possible that more games make the platform switch akin to Monster Hunter 3.

www.IGN.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jo vært en slags spilltørke i det siste. Det har kommet spill, men ingen store "blockbusters"

Tror 50% av de som ikke har rørt Wii'en kommer til å gjøre det når spill som Mario Galaxy kommer. Metroid Prime kommer nok også til å pynte på denne statistikken, selv om det vel bare er i Europa det ikke er lansert.

Det kommer også mange andre relativt store spill framover.

Lenke til kommentar
Hvordan kan de finne ut om 67% av wii eiere ikke bruker den?

Finnes jo flere millioner av dem som ikke har koblet opp til nettet

og har selv ikke fått koblet den opp mot nettet og har heller ikke fått brev i posten.

Er vel gallupundersøkelser. Eit lite utvalg som blir spurt, men det betyr jo ikkje at det stemmer. Men kan gi ein peikepinn på korleis ståa er.

Lenke til kommentar
and cited figures that suggest 67% of Wii owners haven't used the system of late

Anslag, ikke statfestet. Veldig fint å klippe ut og lime inn, for så å utheve det man vil at folk skal lese. Enkelte er veldig flinke med det. Men om man leser litt i sammenheng ser man at det er anslag.

Det er og en helt normal spilltørke, jeg hadde faktisk ikke trod at Wii skulle selge så bra etter Mai var over, men den fortsatte å selge t.o.m i sommerperioden som er en kjent dødperiode de fleste steder.

Min Wii står ikke å samler støv direkte, men jeg driver en lett balansering mellom 7 plattformer og en PC så det sier seg selv at jeg får ikke tid til alt jeg vil.

Lenke til kommentar

Det er vel bare Japan det er snakk om her? For så vidt den eneste regionen hvor Wii salget har hatt en betydelig nedgang(I tillegg til PS2 og PS3).

Jeg skjønner godt de som lar Wii'en støve ned. Med unntak av Metroid Prime 3 i USA er det lenge siden det kom ut et skikkelig godt Wii spill. Third party utviklerene river seg sikkert i håret for å ha ventet så lenge med å satse på Wii.

Det er dog flere spill på vei som burde appellere til massene: Monster Hunter 3 i Japan, Super Mario Galaxy, Mario and Sonic, WiiFit og SSBB

For min del er det DS'en som blir mest brukt. Wii'en og 360'en får ca like mye spilletid, men Wii-spillingen går for det meste i retrospill.

Lenke til kommentar
WII er den jeg bruker minst tid på.........

Samme her, men så er det 4 uker siden jeg kjøpte Wii og Zelda TP, Resident Evil 4: Wii Edition, Super Paper Mario og en haug med gamle spill via Virtual Console.

Det har vel kanskje noe med det å gjøre. Dessuten digger jeg Tennis i WiiSports! Spiller det faktisk mest!

Gleder meg villt til Super Mario Galaxy, Mari Kart Wii, Guitar Hero 3, og noe til Metroid Prime 3: Corruption.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Vil tro dette gjelder greit over hele linja. Wii har en stor fordel som også kan bli den største ulempe - Wii er en sosial konsoll. Jeg synes Wii-spilling er gøy når man er to, gjerne fler, men skal jeg spille singleplayerspill må jeg si jeg foretrekker de mer tradisjonelle konsollene som Xbox og PlayStation.

Nå har jo også Wii slitt med et råttent spillutvalg siden launch (om du ser bort fra Virtual Console), og en konsoll er aldri bedre enn spillene den har.

Jeg plukket ikke opp en Wii før sist uke, men ser jo denne trenden hos kamerater - de spilte Wii Sports, Zelda og Raving Rabbids ved launch, og siden har den til nød blitt tatt frem på fest eller i annet sosialt lag.

Lenke til kommentar

Må først si at 33% av de mange millioner som eier Wii er ganske mye. Samt: Kan Sony og Microsoft fanboys svare på dette?

At noen legger bort maskinen skyldes vel dog at det ikke er så mange toppspill. Zelda og Paper Mario er vel de eneste virkelig store. Har en del gode spill i Wario Ware, Excite Truck, SSX, Pangya, Metal Slug, Sonic, Rayman etc. Men synes ikke de kan kalles mer enn bra. RE4 er glimrende men mange er lei av det.

Tar snart av dog. Mario Galaxy og Metroid Prime er åpenbart spill av ypperste kvalitet (noe annet kan bare han som anmelte Paper Mario på gamer.no mene). Videre har vi Zack og Wiki, Tales of Symphonia 2, Smash Bros Brawl, Mario Kart, Dragon Quest IX osv osv.

Ser spesielt frem til Brawl faktisk. Utrolig mange Nintendo og Sega karakterer denne gangen. Særlig moro med et gjensyn med Pit fra Kid Icarus.

Lenke til kommentar

Men hvis flesteparten som kjøper Wii er casual gamers så er det vel ganske naturlig at de ikke bruker den så ofte ? Om de kjøper seg en konsoll så er det ingenting som tilsier de skal sitte å spille på den konstant. Tror heller ikke Metroid prime vil få disse til å spille mer, da jeg tror heller det er gamer delen av Wii eiere som er interressert i dette spillet.

Lenke til kommentar

Wiien har nok samlet støv siden PS3 kom i hus. Noe den kommer til å gjøre til neste Zelda spill, eventuelt noen nostalgiske N64 spill kommer. Jeg kommer vel til å kjøpe Smash også forrsten. Ellers er det Ps3 for alle penga. Det viste seg til syvende og sist at jeg er en gamer, rett og slett ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...