Gå til innhold

Ønsker mer sexlek i barnehagene

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hva hun egentlig mener med dette?
- Barna kan få se på hverandre og utforske hverandres kropper. De kan leke doktorleker, mor og far-leker, rumpeleker, puleleker, de kan danse nakne og onanere.

At de ikke får lov idag, eller hva? Jeg tror dette skjer uansett hvor mye "de voksne" mener de følger med.

Det skjer utrolig mye som de voksne i barnehagen ikke får med seg! Det skjer noen ganger at barna gjør som det står i vg!

Funky.

På tide at de involverer slikt i barnehagen.

Vi gjorde jo slikt da jeg var liten, men det var hysj-hysj og fyfy og jeg og kompisen min og jentene gjorde det i skjul i det høye gresset utenfor barnehagens område :p

Flott at det blir mer åpenhet ang. seksualitet, og at barn møter dette i ung alder, sex og slikt er alt for tabu i dagens samfunn.

Når du var liten var nok det her fyfy! Men er det noen av dere som har vært i en barnehage i dag og sett noen barn og har gjort dette og sett hvordan de voksne reagerer?

Så visst du hadde jobbet i barnehage hadde du syntes det var greit at du da skulle satt deg ned på huk hos ett barn som onanerer og si "Går det bra?" eller "koser du deg?"

Jeg kunne ikke gjort dette

Barn er ikke klare til å utforske sin egen seksualitet på den måten Friis oppfordrer til, seksualitet er en ting barn vil vokse seg til i løpet av grunnskolen. Allikevel er ufarliggjørelse av seksualitet veldig viktig, selv i så ung alder, men å oppfordre barna til å leke med seksualiteten sin før de er bevisst over at den eksisterer er litt drøyt.

Jeg tror ikke det er snakk om at slik lek skal oppfordres til. Poenget er vel snarere at barnehageassistenter bør ta det litt roligere når de evt. skulle oppdage at ungene har kledd av seg og tar på hverandre. Slik det er nå, er det lett for at de vifter med pekefingeren og fyer, og det sender jo ikke akkurat et særlig godt signal.

Som jeg nevnte over har du sett hvordan barnehager håndterer det? Og det er vel ikke barnehageassistenter i en barnehage! Jeg jobber for et firma som ringevikar samtidig som jeg går på skole til å bli førskolelærer og har jobba i barnehage tildligere! Jeg har ALDRI opplevd at det er fy fy, eller noe ekkelt ved at barn har forsket med seg selv! Men det som har blitt gjort er at man snakker til det eventuelle barnet om at det her er noe du må gjøre alene eller i ett rom der andre ikke kan se dem slik at de rundt ikke skal bli støtt! For tro meg barna rundt syns ikke det er så kult. Mange føler seg støtt og finner det veldig ubehagelig! Jeg vil ikke gi et slikt bilde til barn at det er noe ubehagelig som skjer i barnehagen, da klarer de barna det gjelder å onanere på do eller vente til de kommer hjem!

Og hva med voksne? Barna kommer til å se at de voksne ikke er nakne, og de kommer til å se at de voksne ikke utforsker! Og kommer barna til å se at det er en grense på at barn kan ta men ikke voksne?

Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg selv tøyer ofte mine grenser når det er noe jeg har blitt kjent med for å se om jeg kan gå videre, dette gjør barn og. Hoppe fra en stein for så å hoppe fra en større stein. Vil de da tøye sin sekuelle grense i stedet for å sette en fast grense og tørre å si nei!

Jeg ville ikke hatt ett barn i barnehagen visst det hadde vært slik! Og jeg hadde byttet yrke tvert visst jeg måtte gått rundt å sett på disse barna gjøre slike ting, jeg vil ikke sette meg ned å se på ett barn som onanerer og si "Har du det bra?"

Blir helt feil etter min bok. Så for å oppsumere, seksualitet blant barn er ikke noe å skamme seg over, men det burde skje på egenhånd! Og det er ikke fyfy!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Barn er ikke klare til å utforske sin egen seksualitet på den måten Friis oppfordrer til, seksualitet er en ting barn vil vokse seg til i løpet av grunnskolen. Allikevel er ufarliggjørelse av seksualitet veldig viktig, selv i så ung alder, men å oppfordre barna til å leke med seksualiteten sin før de er bevisst over at den eksisterer er litt drøyt.

Jeg tror ikke det er snakk om at slik lek skal oppfordres til. Poenget er vel snarere at barnehageassistenter bør ta det litt roligere når de evt. skulle oppdage at ungene har kledd av seg og tar på hverandre. Slik det er nå, er det lett for at de vifter med pekefingeren og fyer, og det sender jo ikke akkurat et særlig godt signal.

Så enig så enig :)

Skal ærlig innrømme jeg kjenner panikken blomstre når guttungene spør og graver angående seksualitet, samliv, egen kropp osv. Når minstemann med et finner ut at han har to klumper under tissefant og ikke minst er undrendende til hvordan det er for jenter å ikke ha tissefant og hva som er poenget med det.

Dette må de nå få lov til å utforske uten at vi skal presse skamfølelsen over på dem. Det blir nok folk av dem uansett :)

Lenke til kommentar
Så visst du hadde jobbet i barnehage hadde du syntes det var greit at du da skulle satt deg ned på huk hos ett barn som onanerer og si "Går det bra?" eller "koser du deg?"

Jeg kunne ikke gjort dette

Det akkurat det man IKKE skal gjøre. Man skal anerkjenne ikke hjelpe til med lek.

Mens barna er små handler man fortsatt på noen få instinkter, og hva er det sterkeste gjenværende instinktet vi har? Sex, sex, sex.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...