-JallaMann- Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Maskinspec: Asus A8N-SLI Deluxe, Opteron 165 @ 2.86, 4x512MB Corsair Value PC3200, 8800GTS, 3xIDE, 3xSATA. For litt siden oppgraderte jeg maskinen min med et nytt skjermkort, 8800GTS. Dette fungerte ganske så bra. Like etterpå kjøpte jeg en 500gb WD disk (sata). Fikk ikke boota inn i windows med 7 disker. Kom aldri lenger enn til POST. Enten hang maskina da den viser alle disker osv, evt når SIL3114-kontrollern viste sine enheter. Etter mye om og men, så fikk jeg ting til å fungere med 6 disker igjen, tok da ut den eldste på 120gb (IDE). Har lagt inn Vista x32 på nytt, men har nå problemer med at maskinen plutselig fryser (hovedsaklig kort tid etter at jeg kommer inn i windows). Attpåtil så kommer jeg ikke lenger inn i BIOS. Den stopper opp med en svart skjerm og hvit strek helt øverst til venstre. Dette er da litt dumt, siden jeg må fikse no i BIOS i forhold til ACPI osv i Windows. Har i etterkant funnet ut at A8N-kortene visstnok sliter litt i forhold til flere disker og hvilke porter man bruker. I tillegg skal det nevnes at jeg har en Hiper 580w Type-R (som forøvrig fortsatt fungerer ). Denne ligger i følge BIOS (observert tidligere) samt i everest på 11.6v på 12v-linja. Kan denne rett og slett være problemet? Den er ihvertfall ikke spesielt bra på 12v.. Endret 16. oktober 2007 av -JallaMann- Lenke til kommentar
-JallaMann- Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 *bump* ingen forsalg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå