Gå til innhold

PS3 støy, er dette standarden?


Snerk

Anbefalte innlegg

Ok, da var PS3 i hus for en ukes tid siden.

Planen var å bruke denne som hub for både spill og dvd/Blu-ray.

Den funker fint men et problem har meldt seg, viftestøyen er for høy...

 

Det er sjeldent et problem når jeg spiller, siden da er det mye lyd fra spillet og jeg konsentrerer meg om spillinga.

Men når jeg bruker konsollen til å se film, og spesielt i scenene med lite lyd i, så hører jeg summinga fra viftene kjempetydelig igjennom filmen.

Og slikt setter en klar demper på filmopplevelsen.

 

Det jeg ønsker i denne tråden er egentlig bare en kjapp tilbakemelding fra fellow PS3 eiere om at dette er business as usual for konsollen, eller om det er noe i veien med min.

Viften er alltid på og jeg synes intensiteten fra den varierer meget lite, tror den ligger på nivå 2 (muligens 3).

 

Jeg vet at PS3 har kraftig hardware som trenger nedkjøling fra vifter men hadde håpet på at den skulle være rimelig stillegående når den bare leste av en DVD/Blu-ray disk.

 

El-Modz: Vet at det fins en stor samletråd rundt dette temaet, men det blir ryddigere med en ny tråd for dette konkrete spørsmålet.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette her blir nok blandet drops...tilbakemeldingene altså. Noen påstår at den er lydløs,andre sier som deg og andre(meg) sier de er vant med Xbox 360 og finner dermed PS3 som ein drøm :p

 

Dette her er så utrolig forskjellig fra folk, at man rett og slett ikkje blir klok på det. Blåser PS3 opp viftene maks blir man nesten litt skremt,min har kun gjort dette ved ein anledning. Det var under Folding samtidig som eg fyrte som ein gal i kjelleren, men da blei eg faktisk litt forbauset der eg satt med trynet ned i laptopen.

 

Plages verken under spilling,filmtitting eller når den står i XMB. Min PS3 har eit behagelig viftenivå, som slettes ikkje er lydløst men langt i fra å vere sjenerende.

 

Men igjen, dette her er rimelig forskjellig fra folk.

Lenke til kommentar

Jeg selv har Nintendo Wii og en Playstaion 3, jeg er ganske så tilpasset med støy(?)nivået på Wii, den er jo helt stillegående. da jeg startet min Ps3 for første gang tenkte jeg.... hmmm dette kan ikke stemme, Wii og Ps3 laget samme lyd! tenkte som så at denne lyden på viftenivået på Ps3 kom til og endre seg etter en uke med intens spilling slik at den kom til og starte og bråke, men dette skjedde aldri, jeg fikk aldri noen "støy" fra min Ps3, så jeg er en av de heldige Ps3 eierne som fikk en av de helt stillegående Ps3 maskinene, men jeg har observert at en venn av meg sin Ps3 laget mere lyd en min! under samme spill (Heavenly Sword) så lyd nivået varierer fra maskin til maskin. dette er virkelig rart, men som mange har foreslått er at det kan komme av ventilasjon. noe som kan endre på dette er posisjon eller fjerning av støv, eventuelle maskiner/spill/bladet etc som kan blokkere for vifteutgangene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...