CAiTiFF Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg skal en tur til USA om ikke så lenge og vurderer å plukke opp en PS3 der. 60gb versjonen går for 2.600,- omtrent Problemet er at jeg har sjekket litt rundt på nettet og det er et par ting som gjør meg veldig usikker på om dette er så lurt: 1. DVD sone. Jeg har lest at man ikke kan gjøre PS3 sonefri for DVD avspilling. Det er ikke et så veldig stort problem i utgangspunktet, jeg har nesten ingen import-DVD-er, men spørsmålet er da om jeg blir låst til amerikansk sone slik at jeg ikke kan spille av mine norske DVD-er? Kan man endre default sone? Jeg vet at enkelte spillere lar deg bytte sone et begrenset antall ganger, er det noe slikt i PS3? 2. Kopier punkt 1 men for Blu-ray. Blir jeg låst til amerikansk sone for Blu-ray filmer? 3. Stemmer det at PS3 spill er sonefrie? Slik at det ikke blir problem å spille spill kjøpt i Norge på den? 4. Strøm. Har PS3 innebygget transformator (avtagbar strømledning)? Betyr det at jeg bare trenger å bytte ut ledningen? Eller må jeg kjøpe omformer? 5. Garanti. Jeg har hørt noe om at Sony har en 'worldwide' garanti, stemmer dette? 6. Noen andre ting jeg bør tenke på når jeg vurderer å kjøpe PS3 i USA? Håper noen kan svare på noe av dette. Er også interessert i å høre fra andres erfaring med kjøp av PS3 i USA. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 1. DVD spilleren er IKKE sonefri, så da kan du kun spille sone 1 filmer. Sonen kan ikke byttes, ikke foreløpig ihvertfall. 2. Tror de fleste blu-ray filmene er sonefrie, men har hørt noe om at det er noen som er inndelt i sone. 3.PS3 spill er sonefrie, så den kan bli kjøpt hvor som helst i verden. Har selv kjøpt Warhawk i Canada, og den funker som en drøm. Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei! Først, la meg tipse deg om søkefunksjonen her i forumet. Spørsmålet du stiller har vært spurt, diskutert og ganske omfattende besvart flere ganger. Så, over til svarene: 1. Stemmer. per i dag kan man ikke låse opp PS3 på noen måte. 2. Du blir låst til amerikanske Blu-ray filmer, men dette er ikke noe problem i mine øyne. Filmene der kommer tidligere og generelt en del billigere. Siden filmene nesten alltid kommer godt under 200 kroner inkludert porto er det ikke noe problem å importere. 3. Japp. Det eneste som ikke nødvendigvis er sonefritt med spillene er multiplayer-delen (jeg har f.eks. et motorstorm som kun kan spille mot asiater). 4. Du trenger kun kjøpe kabel - og dette er en helt standard 3-pins strømkabel - av samme typen som du bruker på PC-en og vannkokeren din. 5. Såvidt det er meg bekjent har IKKE Sony worldwide warranty på PS3 (og jeg burde vite det da min er fra Singapore). Det stemmer at de har det på en del produkter, men PS3 er ikke et av dem. 6. Bakoverkompabiliteten til PS2 og PSone ryker, da også disse spillene er sonelåste. Amerikanske PS2-spill kan du forøvrig finne SVÆRT billig på ebay og flere andre steder. Generelt er jeg veldig fornøyd med min importerte PS3. Det eneste som irriterer meg er at jeg ikke har PS2-støtte, siden jeg ikke har PS2 selv og siden uansett mister oppskaleringen. Det er mulig det etterhvert vil bli mulig å gjøre PS3 sonefri, men per i dag ser det ut til at arbeidet med å knekke boksen går veldig tregt (og det er forsåvidt bra siden det fortsatt er så få spill til konsollen). Lenke til kommentar
CAiTiFF Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Det blir for mange baksider for meg, får vel heller spare litt lengre og kjøpe norsk Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Nesj, jeg kjøpte en PS3 da jeg var der borte i mai, ingen problem. Ok, jeg savner å ikke kunne spille PAL PS2-spill og muligens et par Blu-ray-filmer, men PAL PS2-maskin har jeg fra før og mange Blu-ray-filmer er sonefrie ( http://Blu-ray.liesinc.net/ ). PS2-spill får du tak i billig på eBay og Blu-ray-filmer får du billigere fra movietyme.com o.l. Absolutt verste som kan skje er om maskinen konka, det har heldigvis ikke skjedd noe med min sin - bank i bordet. Lenke til kommentar
Liquidant Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Absolutt verste som kan skje er om maskinen konka, det har heldigvis ikke skjedd noe med min sin - bank i bordet. Det skjedde med meg. Veldig glad for at jeg kjøpte min fra en norsk butikk da. Lenke til kommentar
gapps3 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 kan ikke en moderator eller noen som har litt peil lage en info tråd ang. kjøp av maskin i usa ... Kommer jo to, tre linker hver dag ang. dette . Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 kan ikke en moderator eller noen som har litt peil lage en info tråd ang. kjøp av maskin i usa ... Kommer jo to, tre linker hver dag ang. dette . Det burde vært innlemmet i reglene at folk kan bruke 30 sekunder på å søke før de lager nye poster. Det er så ekstremt mange poster inne på dette forumet der folk enten spør om ting de kan finne brennkjapt på google eller ting som har vært diskutert 25 ganger før. Blir ekstremt provosert av at folk ikke gidder å legge ned et minimum med arbeidsinnsats selv før de begynner å bruke andres tid på trivialiteter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå