Gå til innhold

Noen spørsmål ang. større USA-tur.

Sessan

Anbefalte innlegg

Hei.

Det har seg slik at jeg og en til planlegger en lengre USA-tur. Vi snakker 3-4 uker.

I forbindelse med det har jeg ettpar spørsmål.

Forstår, etter å ha lest andre tråder, at det er flere tidligere USA-reisende her. :)

Både jeg og han har vært der flere ganger, men på litt forskjellige steder.

Planen ser omtrent slik ut:

Fly til New York. Være der ca 5 dager.

Fly til Orlando. Være der ca 2 dager.(Begge har vært her før)

Kjøre bil til Miami, bli en dag, kjøre til Key West, bli 3 dager(Begge har vært der før).

Fly fra Miami til Las Vegas. Bli der 5 dager.

Kjøre bil til Los Angeles. Bli der ca 5 dager.

Fly fra LA og hjem til Oslo.

Spørsmålene:

1. Har lest at det går ann å få tak i et slags flypass i USA, men finner ikke priser eller noe på dette. Hva innebærer et slikt flypass? Med "bare" 2 flyturer innenlands(ikke medregnet reisen til og fra USA), vil dette lønne seg? Og hvor finner jeg priser og tilbud?

2. De dagene jeg har satt opp på hvert sted er ikke medregnet reisedagene. Reisen fra et sted til et annet regnes som en egen dag. Er det noen av stedene dere ville tilbragt mer/mindre tid?

3. Hvor mye penger må man egentlig regne med i mat pr dag? Kan ikke huske at det er så forferdelig dyrt med mat der, men vi skal jo selvfølgelig ut på restauranter og sånt. Ikke regn med penger til severdigheter og shopping.

4. Vi planlegger i første omgang å reise neste sommer. Mest fordi dette passer best for både han og meg. Er det likevel andre tider som er billigere/bedre? Hva med april? Eller oktober?

5. Noen tips i forhold til reiseruta? Eller andre tips på veien?

Blir evig glad for svar på denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han jeg reiser med har stor interesse av å være litt i LA. Kjenner flere der og har mye han ønsker å gjøre, og ønsker å ta med meg på. Så vi må nok ha noen dager der ja.

Ser faktisk ut som om reiseruten blir litt anderledes nå da.

Fly til Las Vegas.

Bil til Los Angeles.

Fly til NY.

Fly til Orlando.

Bil til Miami og Key West.

Fly til Dominikanske republikk med en uke på All Inclusive hotell.

Og så hjem.

S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...