bjaa Skrevet 29. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2003 Hallo, jeg har bare et kjapt spm, jeg skal legge inn linux, og skal ha egen partisjon til det, hva gjør jeg da? Skal jeg formatere til en spes type filformat eller hva? Lenke til kommentar
norwegian_viking Skrevet 29. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2003 ext2 eller ext3 samt en swap partisjon hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 29. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2003 Det finnes støtte for ulike filsystemer innenfor Linux, men ext3 burde være et safe bet. Bruker selv ReiserFS på hovedpartisjonen, ext3 på boot, swap'en trenger et eget format. Lenke til kommentar
runeb Skrevet 29. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2003 Det greieste er antakeligvis å la installasjonsprogrammet ta seg av partisjoneringen. Tror ikke det er noen nyere linux distroer som ikke fikser det greit. Lenke til kommentar
power Skrevet 30. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2003 ext3 er lettest og minst knot.. og det har journaling Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 30. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2003 Kjører vanligvis Ext3, men prøver også ReiserFS nå. Begge funker bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå