-hauken- Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har et rart og utrolig irriterende problem med mitt trådløse nettverk. Problemet er at jeg ganske så ofte får begrenset tilkobling ( noeen ganger kan det gå 2 min noen ganger går det 2 timer) Og det eneste som hjerlper er og restarte PC-en. Har prøvd alt fra "diagnostiser og reparer" til og flytte nettverket på toppen av prioriteringslista. Er lei av og bli disconnecta fra online spill osv.. Dette er en nesten ny laptop, ca 1 mnd gammel, Hp Pavilion dv6560. Den har Vista home premium installert. Router'n har jeg oppgradert til nyeste firmware. Lenke til kommentar
-hauken- Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 ja.. mange svar her Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Kanskje du hadde fått flere svar om du haddep postet i riktig kategori. Kjører du noe kryptering i nettet og i tilfelle hva slags? Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Prøv dette: Start > Høyreklikk på Min Datamaskin og velg egenskaper > Maskinvare > Enhetsbehandling Velg nettverkskort og høyreklikk på nettverkskortet ditt og oppdater drivere. Kanskje dette funker. Er ikke sikker men et forslag ihvertfall. Lenke til kommentar
-hauken- Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 vel, når jeg gikk inn på enhetsbehandling så jeg følgene; Microsoft ISATAP Adapter #3 -Enheten virker ikke som den skal fordi Windows ikke kan laste de nødvendige driverne for denne enheten. (Kode 31) Klikk Søk etter løsninger for å sende data om denne enheten til Microsoft og finne ut om en løsning finnes. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Prøv å slett enheten i enhetsbehandling og start maskinen på nytt. Om du får beskjed om at ny HW er funnet velg søk etter drivere på Internett. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 begrenset eller ingne tilkobling betyr bare at du ikke får tildelt IP adresse. Om det er det eneste problemt så kan du totalt unngå problemstillingen ved å sette statisk IP på maskinen. Dette kan du gjøre via nettverkstilkoblinger i kontrollpanelet (evt. google etter en guide om du trenger mer spesifikke instruksjoner).Ufordelen er at da kan ikke maskinen automatisk fungere på andre nettverk enn det du har spesifikt satt det opp for. Det kan jo være helt uakseptabelt i noen sammenhenger, eller totalt uproblematisk om det er en stasjonær hjemmemaskin...-Stigma Prøv å slett enheten i enhetsbehandling og start maskinen på nytt. Om du får beskjed om at ny HW er funnet velg søk etter drivere på Internett.Forhåentligvi vilel windows installert driverene på nytt fra sin egen database, men hvis den IKKE hadde driverene fra før av, så kan du jo nødvendigvis ikke søke etter driverene på internet når det er driverene til nettverkskortet han trenger da! Ganske så logisk...-Stigma Lenke til kommentar
-hauken- Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Har prøvd og søke etter nye drivere men det står at den beste er installert skal prøve og slette den og restarte PC-en nå Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det trenger ikke være driverrelatert problem altså... det er ikke nødvendigvis det første jeg hadde mistenkt, men det er selvfølgleig alltid annbefalt å ha nyeste drivere isntalletrt om du får problemer. Ikke baser det på at windoiws autoamtisk internetsøk ikke finner nyere driver. det søket søker kun blandt de driverene microsoft har katalogisert, og er sådann gjerne langt fra oppdatert. Du bør også sjekke direkte på produsenten hjemmeside manuellt etter drivere. -Stigma Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Prøv å slett enheten i enhetsbehandling og start maskinen på nytt. Om du får beskjed om at ny HW er funnet velg søk etter drivere på Internett.Forhåentligvi vilel windows installert driverene på nytt fra sin egen database, men hvis den IKKE hadde driverene fra før av, så kan du jo nødvendigvis ikke søke etter driverene på internet når det er driverene til nettverkskortet han trenger da! Ganske så logisk...-Stigma Sjekket kanskje litt dårlig denne gangen, da det virker som om det er normalt med feil på denne enheten i Vista: http://support.microsoft.com/kb/932520 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Sorry, har ikke fått med meg at dette var i Vista. I så tilfelle er jeg helt enig med deg trn100. Kjennt feil. -Stigma Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Var vel heller jeg som tok feil da, så lenge driver-feilen kan ignoreres iflg. MS Lenke til kommentar
-hauken- Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Men er det noe jeg kan gjøre ? Lenke til kommentar
Merolen Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Men er det noe jeg kan gjøre ? Ta en titt her og se om det kan være noe av dette som er problemet. I så fall, du er ikke alene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå