Big Tone Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Dette er da først og fremst en diskusjontråd om bokserien Tidshjulet. Bøker til nå utgitt: New Spring (2004) The Eye of The World (1990) The Great Hunt (1990) The Dragon Reborn (1991) The Shadow Rising (1992) The Fires Of Heaven (1993) Lord Of Chaos (1994) A Crown Of Swords (1996) The Path Of Daggers (1998) Winters Heart (2000) Crossroads of Twilligth (2003) Knife Of Dreams (2005) Bok 12, A Memory Of Light, kommer i høsten 2009 og skal være skrevet av Brandon Sanderson. Spoilers skal i spoilers (D'uh!) Skal fylle inn med mer info her når jeg får tid. Mvh Sauegjeteren. Endret 17. desember 2007 av Sauegjetteren. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Fan, er du her også Sauegjeteren? Vel bøkene er fantastiske. Enorm og komlisert verden med utrolig mange nyanser. I de første bøkene forteller Jordan fantastisk, det går akkurat fort nok frem og du føler at du sammen med karakterene utforsker en ukjent verden. Etterhvert som karakterene i boken blir mer fortrolige med omverdenen blir du det også, og da begynner hele "oppdagelse"-fenomenet å forsvinne. Når så Jordan fletter inn et utrolig antall personligheter, som du også "er" til tider i bøkene, synes jeg også at man mister det å følge helten. Det er helt klart interessant å lese hva de fleste mener, både de slemme og de onde, men det blir på en måte litt overdådig etterhvert, om du skjønner. Etterhvert mister også Jordan litt av fremgangen i bøkene sine, de stopper opp og alle situasjoner tynes for det de er verdt. Savner de periodene da Rand, Mat og Perrin er nye i en ny verden (for dem) og feiler og prøver. men for guds skyld, Jordan VAR en fantastisk forteller, og jeg gleder, og gruer, meg til at kona får ferdig "A Memory of Light" Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Huh? Er jeg også her? Tror du har tatt feil person Uansett, er ganske enig med deg, det var grunnen til jeg la fra meg bøkene forrige gang, + det at jeg var utrolig ung og fikk nye hobbyer. Har akkurat begynt på serien på nytt, og er vel 100 sider inn i andre bok. (begynnte dagen jeg posta denne ) gleder meg til 4,5,6 og 7'ende ettersom de er best i serien imo. Uansett, koslig og se at der er flere folk som liker Tidshjulet her. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Gode bøker, men blir litt lei av all politikken osv. ellers gleder jeg meg til " A Memory of Light" Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg gambla skikkelig her om dagen, å kjøpte meg de 5 første bøkene i serien. Har nå komt til kapittel 9 i bok 1 og angrer ikke et sekund Kjøpte alle på engelsk. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Huh? Er jeg også her? Tror du har tatt feil person Jepp, han tenkte nok på brukaren på Tidshjulet.net som heiter Sauegjeteren vil eg tru. (Ikkje at eg har peiling på kven SobrietyMisfit er, men eg går ut frå at det var han han tenkte på.) Byrja å lure ei lita stund eg ogso. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ja, nå får du bare lure Torbjørn... T. Var nesten for sannsynlig at det var samme person som du snakker om... Uansett.. Sauegjetteren, synes du at 6 og 7 er bedre enn 1 og 2? Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Ja, nå får du bare lure Torbjørn... T. Var nesten for sannsynlig at det var samme person som du snakker om... Uansett.. Sauegjetteren, synes du at 6 og 7 er bedre enn 1 og 2? Jupp, eller. Er ganske lenge siden jeg leste dem, men på det tidspunktet var 7'ern yndlingsboka mi i serien, tett etterfølg av 4 & 5. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Haha, jeg tenke på akkurat det samme her om dagen. Å lese tidshjulet serien på nytt. De første bøkene er jo sykt bra. Men det blir så kjedelig etterhver, kan jo være mange kapittler med bare snakking og ingen action. Men, jeg var også ikke så veldig gammel da jeg leste serien. Kansje jeg skjønner mer hvis jeg begynner på nytt. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Haha, jeg tenke på akkurat det samme her om dagen. Å lese tidshjulet serien på nytt.De første bøkene er jo sykt bra. Men det blir så kjedelig etterhver, kan jo være mange kapittler med bare snakking og ingen action. Men, jeg var også ikke så veldig gammel da jeg leste serien. Kansje jeg skjønner mer hvis jeg begynner på nytt. Jeg leste bok 8 i 5 klasse var det vel, skjønte ingenting, så jeg slutta med serien. Men nå som jeg leser den om igjen tror jeg at jeg skal forstå bok 8 ganske godt. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ja, du må ha litt mer tålmodighet. Men det er kanskje vanskelig når bøkene har hatt veldig mye action og fremgang fram til Jordan begynner å hale ut tiden. Når jeg leste serien for andre gang så gikk det utrolig mye kjappere å komme igjennom bok 7-10 enn det gjorde første gang. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg holder på å lese serien for første gang. Er nylig ferdig bok 8 og gikk i butikken og kjøpte bok 10 og 11. Vent... bok 10 og 11? Hva med 9? Wops. Glemte den ja. Oppdaget ikke at det var noe galt før jeg hadde lest nesten hele prologuen. Så jeg tok meg en tur på nettet for å lese en oppsummering av bok 9 for å friske opp litt av detaljene jeg tydeligvis ikke hadde fått med meg. "Hva, det har ikke jeg fått med meg. Ikke det heller, eller det." Det endte opp med at jeg fikk med meg en hel bøtte spoilers fra bok 9 *sniff*. Jeg leser dessverre veldig tregt, så å begi meg ut på store serier er nok ikke det lureste jeg gjør. Likevel leser jeg nesten kun lange serier. Wheel of time er nok favoritt bøkene mine. Episke bøker for å si det mildt. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Liker de fleste bøkene i denne serien. Men de to siste bøkene har rett og slett vært kjedelige. Det virker som om Jordan (RIP) har gått tom for plot og heller fyller opp sidene med laaange beskrivelser av klær, arkitektur, trivielle observasjoner og platte samtaler. Det er sikkert noen her som setter pris på det, men jeg vil ha mer action og jeg vil vite hvordan serien ender. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Vil påsta av Drømmenes Kniv virkelig var bra, og at Jordan dermed tok seg sammen i forhold til bok 9 og 10 Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Er nå ca 300 sider inni bok 8, syntes da slettes ikke denne var dårlig. Veldig fornøyd til nå, men den var vel litt for treg for meg før. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Ja, første gang kan de være litt trege. Jeg leste for første gang da jeg var veldig ung, og var nok ikke klar for slik "treghet". Nå er det langt mer fornøyelig, samtidig som jeg er langt mer oppmerksom på alle forskjellige personer, var kanskje litt for ukonsekvent første gang jeg leste i forhold til navn og slikt Lenke til kommentar
Jonsa Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hei jeg har selv lest hele WoT serien og har nå begynt og kjøpe inn alle bøkene på engelsk i innbundet format. Men det var ikke dette jeg tenkte jeg skulle snakke om. Når Taim tar imot gruppen som kommer fra det hvite tårnet så sier han noe som sto i drageprofetien(litt usikker her, lenge siden jeg har lest den.) Og siden jeg ikke har tilgang til denne boken atm er det noen som kan quote denne/disse setningene for meg? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Meiner du «Remember the old saying. Let the Lord of Chaos rule»? Dette er ein del av eit barnerim (frå den Fjerde Alder om eg ikkje hugser heilt feil), som står på byrjinga eller slutten av Kaosets Herre (bok 6), og er ikkje ein del av Karaethon-syklusen. Endret 1. april 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Jonsa Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Men skjer ikke dette seinere? Siden Taim har såpass godt fotfeste i det svarte tårn. Jepp var dette jeg mente og siden jeg ikke har tilgang til boken for øyeblikket er det noen som kan skrive det her for meg. Hadde vært veldig fint siden ellers må jeg ned på bibloteket bare for og finne ut hva som ble sagt. Irriterer meg grønn over at jeg ikke husker hva om sto. Endret 2. desember 2007 av Jonsa Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Har ikkje bøkene her eg heller, so det einaste eg kan gjengi, i tillegg til det som er sagt, er rimet, som er "opningsprofeti" i LoC: The lions sing and the hills take flight. The moon by day, and the sun by night. Blind woman, deaf man, jackdaw fool. Let the Lord of Chaos rule. - chant from a children's game heard in Great Aravalon, the Fourth Age Eg trur det einaste Taim sa var dette: "Besides, you must remember the old saying. Let the lord of chaos rule." Kan derimot ikkje bekrefte det, då eg ikkje har funne nokon fullstendige sitat, kun det der. Men skjer ikke dette seinere? Siden Taim har såpass godt fotfeste i det svarte tårn.Kva meiner du? Endret 2. desember 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå