-Petter- Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Hei. Jeg er en 17 år gammel gutt, går på skole. Utdanner meg som bil-mekaniker. Har nå lust å utdanne meg som vekter, helst et kveldskurs eller noe. Eller kan jeg hoppe rett i noe Vg2 greier? Når jeg har TIP Grunnkurs. Er jo blitt så mye kryssløp greier nå for tiden.. Får vell snakke med en rådgiver på skolen om det Men hadde vært kjekt om det var noen kveldskurs så jeg slipper å ta opp fag osv. for å bli vekter... Endret 17. oktober 2007 av -Petter- Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Har en kamerat som tar vekterkurs for øyeblikket, og slik han har gjort det har han tatt trinn 1 på kveldstid (teoretisk del), dro til Oslo i en helg og gjennomførte praksis og skal nå ta den siste delen på kveldstid over en lengre periode. Så det trenger ikke å ødelegge for skolegangen din Lenke til kommentar
Lindberg Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei , det eneste som er litt dumt er at de fleste vekterselskapene som holder slike skoler har 21 års aldersgrense , men kan jo hende man kan ta kurs for det ! Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 du kan bli vekter ved å gå 2 år på vidregående (salg, service sikkerhet) + 2 år som lærling du kan bli vekter ved å ta 14dagers kurs (koster en del) Du kan ta vekterkurs i militæret for nøyaktig 0kr Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Videregående skole bør en jo ha uansett. Gå 2 år på service og samferdsel så kan du søke stilling som vekterlærling i 2 år. Læretiden kan du enten ta sivilt eller i militæret. Jeg tok læretiden min i militæret, og da blir du også ferdig med førstegangstjenesten. Ikke hør på de som ber deg om å ta et kurs på 14 dager. Med fagbrev som vekter kan du velge og vrake i de beste vekterjobbene (det finnes mange kjedelige jobber innen bransjen, du blir først prioritert, har bedre lønn, og får et håndfast bevis på at du har oppnådd noe. Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Takk for svar. Jeg har ingen planer om å gå i militæret, det er det siste jeg vil. Og jeg vil helst ikke gå så mye mer på skole nå, så hva koster et kurs? Er det aldersgrense på kurset? Vil helst komme meg i jobb etter dette skoleåret, om det er innen bilbransjen eller som vekter / begge deler. Vil komme i gang å tjene penger til husleie og andre utgifter så kjapt så mulig og kanskje ta flere kurser for å få en bedre jobb etter jeg har fått meg barn senere i livet Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Du blir veldig lavt prioritert i vekteryrket dersom du ikke kan dokumentere hvorfor du droppet militæret. Mange vekterselskaper stiller dessuten endt førstegangstjeneste som et krav for at du skal kunne søke jobb der.Dette gjelder selvfølgelig ikke for kvinner. Dersom du ikke har utført militærtjeneste eller siviltjeneste uten å dokumentere dette vil de med militærtjeneste stille forran deg, og det vil også de med skolegang gjøre. De fleste selskaper blir ikke å ansette folk under 20 år, du må ha plettfri vandel, og førerkort klasse B er nesten obligatorisk får å få jobb der i disse dager. Selv om du ikke nødvendigvis for jobb som mobil nattvekter eller verditransport stilles det i mange tilfeller krav til førerkort på beredskapsvakter, resepsjon (fordi tjenesten har ofte en postrute som må kjøres) osv. Som vekterlærling i forsvaret fikk jeg jobb uten lappen, men fikk ingen sivil utplassering uten den. Endret 17. oktober 2007 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Ta utdannelsen i et firma. Gå vekterskolen oss et firma. Gjør det godt der og så søk jobb der du tok skolen. Da får du som regel jobb. Dette er det flere av mine bekjente som har gjort og alle har jobb. Etter 1 år i faget og de kursene du trenger så stiller du sterkt til de fleste jobber innen vekteryrket. Og militærtjenesten er ikke så viktig og ta, men er en veldig fin ting og ta med seg. Og vekterkurs i militære vil også vektlegge en god del i din søknad Lenke til kommentar
smy Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Hei Jeg vil rådet deg til å fullfør bil-mekaniker, vekter yrket er ikke noen å blir rik på i forhold og det er mye nattarbeid. Vekter utdannelsen som gir deg fagbrev har 2 fordel dersom du vil blir vekter gir mer timebetal men ikke mye, og du kan krever litt nå du får litt ansintet først. vekter yrke krever 2 ting spør du meg : flink i kjeften alså kan snakke for seg og god fysisk form men dog må du vekterkurset. erfaring min kommer fra 2år som vekter Endret 18. oktober 2007 av smy Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Skal gjøre meg ferdig utdannet bil-mekaniker, men jeg ser på dette som en hobby og har ikke veldig lust å jobbe med en hobby hver dag for da blir det plutslig jobb, og ikke hobby. Og har nå fått sansen for vekter. SKal snakke med en rådgiver om dette i nærmere tid når det blir aktuelt. Men, har ikke penger til kurs nå, fant ut det ville koste nesten 20 000, så.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Vekterkurs er svindyrt. Det er etter min mening helt idiotisk å betale egne penger for vekterkurs når det er så enkelt å få det gratis som det er i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå