Herr Brun Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Behersker norsk, engelsk og fransk. Alle tre relativt flytende (dog er fransken blitt litt rusten, men det jobber vi med), og godt skriftlig. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Engelsk, norsk, dansk, svensk, nynorsk, tysk, spansk og italiensk. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 De skandinaviske språkene kan vel enhver nordmann beherske rimelig greit. Ich verstehe deutsch ziemlich gut; ich kan ohne Problemen z.B. deutsche Zeitungen lesen, obwohl es immer ein Bisschen anstrengend ist. Und ich kan mich verstanden machen wenn ich über alltägliche Themen rede. I understand English quite well, too, and certainly better than German. However, "academic English" can still be quite hard to grasp. (This is an easy example: "The converse choice, for its part, is subject to stricter rules. If the Contracting States were able at their discretion to classify an offence as disciplinary instead of criminal, or to prosecute the author of a "mixed" offence on the disciplinary rather than on the criminal plane, the operation of the fundamental clauses of Articles 6 and 7 (art. 6, art. 7) would be subordinated to their sovereign will. A latitude extending thus far might lead to results incompatible with the purpose and object of the Convention. ") Je non Francaise comprend. Latinske gloser forstår jeg litt av, men grammatikken er gresk (heh). Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Det du kaller "academic English" er litt skummelt. En leser hvert ord og har sånn noenlunde kontroll på hva det står, men når du kommer til enden av avsnittet sitter du likevel igjen med et "hva sto det der?". Har blitt noen oppgitte sukk på lesesalen.. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Forstår dansk, svensk og engelsk omtrent like bra som norsk. Og hvis jeg konsentrerer meg kan jeg sånn noenlunde forstå italiensk og nederlandsk(tanten min kan begge, så hun har lært meg noen triks), men jeg kan ikke snakke dem. Endret 15. februar 2008 av Groening Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Tja. Kommer vel litt an på hvordan man definerer "å beherske", men et forsøk: Norsk Engelsk Tysk Forstår selvsagt de andre skandinaviske språkene, og har en viss forståelse for skriftlig nederlandsk, som kommer mest av de andre språkene. Tysken er ikke særlig god, men det er lite problem å forstå hva noen sier om det tas litt sakte, og det å lese går også ganske greit. Verre å snakke selv, men kan nok til å gjøre meg greit forstått. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Kan flytende norsk, forstå og skrive engelsk godt, snakke engelsk, men ikke flytende, og bittelitt spansk. Å forstå svensk og dansk kan jeg til en viss grad. Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Flytende norsk, nederlandsk, engelsk, tegnspråk. Forstår tysk, svensk, dansk, spansk. Lenke til kommentar
sweetpanda Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg kan prate både prate og skrive norsk og dansk (morsmål) flytene og seff engelsk. ! Lenke til kommentar
Gwiazda Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Polsk,norsk,engelsk og EKSTREMT lite fransk Helt det samme her Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Kan skrive og snakke norsk, engelsk og tysk. Svensk, dansk og færøysk har eg ikkje noko problem med å forstå sidan dei er so like norsk. Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Norsk Engelsk En del japansk. Lenke til kommentar
Vegard_F Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Flytende: Norsk (morsmål) Čeština (tsjekkisk, 2. morsmål) Engelsk Noenlunde: Tysk Polsk, slovakisk (disse er ganske like tsjekkisk) Georgisk Fraser: Ukrainsk Hviterussisk Jeg er svært interessert i språk, særlig de slaviske og nord-skandinaviske (norsk, islandsk, færøysk), og har planer om å prøve å lære meg ukrainsk eller hviterussisk en gang jeg skulle få tid til det. Lenke til kommentar
Diskusor Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Vil påstå jeg kunne overlevd verbalt hvor norsk og engelsk brukes Kan litt spansk og tysk Forstår også nordiske språk godt, untatt finsk Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Norsk, engelsk, tysk, middels fransk, middels-dårlig spansk, kan gjøre meg forstått på både flamsk og gaelic Lenke til kommentar
GLaDOS2 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Norsk, engelsk, en smule spansk og litt kinesisk faktisk Også Html, Python også kan jeg og lese PHP ^^ Lenke til kommentar
Sverige Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Jag kan svenska och engelska. Jag kan FÖRSTÅ norska men jag har svårt att skriva och tala språket (det är därför jag skriver på svenska). Danska förstår jag i text men inte i talform. Endret 24. juni 2008 av Sverige Lenke til kommentar
Sverige Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Vil påstå jeg kunne overlevd verbalt hvor norsk og engelsk brukes Kan litt spansk og tysk Forstår også nordiske språk godt, untatt finsk Finsk er ikke et nordiskt språk. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Finsk er eit nordisk språk som ikkje høyrer til den nordiske språkfamilien. Lenke til kommentar
Sverige Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Finsk er eit nordisk språk som ikkje høyrer til den nordiske språkfamilien. Finsk hør til den finsk-ugriske språkfamiljen og er dærfør ikke nordiskt. (Min norsk er ikke godt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå