Gå til innhold

Hvilke språk behersker du?

Ockham

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Flytende Norsk, Grei Engelsk (det man automatisk lærer i landet her gjennom skole og tv) og flytende Fransk (morsmål).

Hvis vi snakker skriftlig så er norsken på normalt "nordmann" nivå, engelsken god og fransken kunne vært bedre (flyttet fra sveits (fransktalende delen) før jeg fikk lært å skrive, leser en del nå og lærer fransk på skolen. et par måneder i sveits så tipper jeg jeg har fått det på et greit nivå :p)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kan norsk, tysk og engelsk flytende. Er veldig glad for at jeg kan to fremmedspråk! Å kunne engelsk har åpnet for mange muligheter rundt i verden, mens tysk har åpnet for mange muligheter i Europa. Det er selvsagt mange som kan en god del flere språk, men jeg har alltid foretrukket å prate de språkene jeg kan flytende istedet for halveis i flere språk.

Lenke til kommentar

Snakker faktisk flytende norsk. Merkelig ettersom jeg er norsk statsborger :dontgetit:

Ellers har jeg Engelsk som jeg vil si jeg behersker godt, og ofte foretrekker fremfor norsk. Helt tilslutt har vi tysk. Har hatt det i 3 år, og kan ingenting. Sett bort fra "Eine Cola,bitte" etterfulgt av "Danke" hvis jeg får colaen. ;)

Edit: Forstår naturligvis også svensk/dansk til en viss grad.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Norsk; skulle bare mangle, siden jeg tross alt er norsk

Svensk; skjønner det meste som regel.

Dansk; så lenge de ikke snøvler og prater altfor fort skjønner jeg en god del. Jo lenger nord i Danmark folk kommer fra, jo lettere er de å skjønne etter min erfaring.

Engelsk; etter 20+ år med engelsk er det vel omtrent likestilt med norsk for min del.

Tysk; forstår langt mer enn jeg klarer å produsere selv, har glemt/fortrengt veldig mye fra 4 år med tysk på skolen for en mannsalder siden.

Japansk; en del, startet å lære kanji for ikke lenge siden, og da har man jo jobben en stund kan man si.

Koreansk; littegrann, drevet litt med Hangul (skriftspråket).

Språk har alltid vært en sterk side hos meg, og jeg synes det er gøy å lære nye ting. Har en drøss med språk jeg gjerne skulle lært meg, så skulle vel ha nok å drive med resten av livet, hehe. F.eks Fransk, Spansk, Russisk, Mandarin etc. etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...