sanyar Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Etter mye leiting og lesing og spørring har jeg endelig funnet frem til noe jeg tror skal funke bra. Den koster en 13-14.000kr. Her er PC-en jeg har falt ned på: https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=6108 Intel-system, skal ikke overklokkes. Jeg har basert meg på vifta som følger med prosessoren. Kabinett: Cooler Master Stacker 831 PSU: Corsair HX620W HK: Gigabyte GA-P35-DS3R CPU: Intel Core 2 Duo E6850 RAM: Kingston HyperX DDR2-800 Low Latency 2x1Gb - to av disse, til sammen 4Gb GFX: XFX GeForce 8800GTS 640 minne HD: 2xSamsung SpinPoint 166T 500Gb S-ATA - to av disse for RAID 0, 1xOS-partisjon, 1xlagringspartisjon Lydkort: Creative Soundblaster X-Fi Xtreme Gamer DVD: Plextor PX-800A - Da har jeg vel ikke glemt noe (bortsett fra tastatur, mus og skjerm). Jeg kjører WinXP 32bit frem til SP1 til Vista 64bit kommer. Derfor tenkte jeg å satse på 4Gb RAM - jeg har jo hørt at man ikke får mer enn rundt 3Gb RAM ut av WinXP 32bit, men det vil vel ikke være noen kompatibilitetsproblemer på grunn av dette; det vil bare bety at jeg ikke får brukt 4Gb fullt ut før jeg bytter til Vista 64bit. Jeg går også ut i fra at 2x500Gb i RAID funker med hovedkortet og Vista, og alle komponentene skal visst være kompatible med Vista 64bit (selv om Creative X-Fi Xtreme Gamer har visse hakkeproblemer nå, regner jeg med at kortet ikke har problemer med WinXP, og at driverene er fiksa innen jeg bytter til Vista 64bit). For øvrig fant jeg ikke noen alternativer til Creative X-Fi Xtreme Gamer i den samme prisklassen (rundt 5-800kr.). Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nei du vil ikke få noen prob ved bruk av 4Gb ram i en 32-bit versjon fin maskin forresten Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Takker, da er det bare å kjøre i gang . Jammen føler jeg spenningen rundt det å få ny giv med masse nye spennende komponenter! Skal virkelig kose meg med byggingen! Leeenge siden sist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå