a-evol Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hepp, sitter her med et lite dilemma som jeg ikke helt finner ut av ... har en linux-box som jeg gjerne vil at folk skal ha tilgang til ettersom denne fungerer som shell-box ... dog står denne bak en win2k-server og er for tiden utilgjenngelig for logins .... har kommet frem til at jeg må nat'e den opp i win2k maskinen for at den skal kunne bli tilgjenngelig ... men, åssen i alle dager gjør en det ? takk for alle forslag på forhånd Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hvis du kjører Win2k-server, så er det bare å gå inn på "Routing and Remote Access" og kjøre igjennom den "Veiviseren" som er der. Velg "Internet-server" og at du skal bruke "Nat routing protocol" osv osv ... Det er lenge siden jeg har gjort noe sånt nå, men jeg mener å huske at det skal gå ann å forwarde spesifikke porter til en spesifikk IP. Skal du ha SSH-tilgang på Linux-boksen, så må du forwarde port 22 til ip'en på Linux-boksen forshempel ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå