John-Holmes Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Hei. Jeg driver å installerer Windows XP Pro. på min desktop pc. Jeg skal sette opp 2 x 250 GB SATAII på maskinen. Jeg har vært inne på BIOS og enablet RAID på de to aktuelle diskene, og vært inne på hardware konfigurasjonen og satt de sammen som en disc stripe. Når jeg laster Windows XP setup'en og kommer til den delen hvor du velger harddisc du vil installere OS på, dukker ikke RAID konfigurasjonen min opp. Noen som kan hjelpe meg med å installere Windows XP Pro. over RAID? Jeg har et ASUS P5N32-E hovedkort. Mvh John-Holmes Endret 15. oktober 2007 av John-Holmes Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 F6 under installasjon av XP (Står på skjermen) og inn med diskett med drivere til raid vil jeg tro. Lenke til kommentar
John-Holmes Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 F6 under installasjon av XP (Står på skjermen) og inn med diskett med drivere til raid vil jeg tro. Burde det ikke være innebygget kontroller på hovedkortet? Det fulgte ingen diskett med hovedkortet, og det er SP 2 på Windows install cden. Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er nok det siden du kan enable raid i bios. Men du må fortsatt inn med drivere til kontrolleren. Akkurat som du må legge inn driver til interne lydkort f. eks. Ellers virker det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå