Trond79 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Hei Skal montere min 40" LCD skjerm på vegg. Noen som vet hva som er anbefalt høyde fra gulv og til der bilde begynner? Takker for svar. Mvh Trond Endret 15. oktober 2007 av Trond79 Lenke til kommentar
sniK Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Vel, det er jo egentlig en smakssak. Men jeg mener å ha lest at det skal være mellom 70 og 90 centimeter. Jeg satt meg bare ned i sofaen, slappet skikkelig av og så på veggen. På den måten fant jeg den perfekte posisjonen Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Det sies at mange monterer veggmonterte TV-er for høyt, og blir sliten i nakken av å bøye hodet bakover, mens man ideelt bør rette blikket svakt nedover. En pekepinn kan kan kanskje være at de fleste TV-benker som selges er 40-45 cm høye - en TV med fot (bordstativ) på en slik benk vil vel få nedkant av bildet 50-70 cm over gulvet. Dette passer sikkert fint dersom man sitter rett i ryggen og ser TV. Selv synes jeg dette er for lavt, da jeg som regel ligger eller sitter veldig tilbakelent i sofa vendt med kortsiden mot TV-en, og har TV-en stående på et 75 cm høyt møbel. Da kommer ikke føttene i veien for skjermen, og jeg bøyer hodet framover som anbefalt. Konklusjon? TV-en kan monteres en halvmeter over bakken om du sitter oppreist, 80 cm over om du er henslengt i sjeselong eller stressless, og en soveroms-TV kan sikkert monteres i taket dersom du skal ligge helt flatt og se TV. Endret 19. oktober 2007 av Svinks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå