Bjørn Christiansen Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei, Da er jeg her igjen med ønske om tilbakemelding og kritikk på to bilder. Denne gangen har jeg fått lånt meg en modell for å teste ut et nytt kamera jeg har fått lånt meg. Nærmere bestemt et Sony Alpha A100 med kitobjektivet (18-70mm). Når det er sagt ble jeg utrolig misfornøyd med kvaliteten teknisk sett på bildene. Jeg skøyt disse to på ISO200 og de ble utrolig kornete, noe som igjen førte til at de ble uskarpe ved resizing. Konklusjonen er vel kort sagt at jeg ikke kommer til å investere noe i det kameraet, men venter heller til jeg får testet Sony Alpha A700. Det jeg har brukt av utstyr ellers er to gamle rullegardiner, to arbeidslamper fra clas-ohlsen med bakepapir forran for å softe lyset og en sølvfarget reflektor for å få enda bedre spredning på bakgrunnen. Den ene lampa er satt ca 60 grader fra venstre mot bakgrunnen, ca 2 meter fra og den andre mot modellen ca 2.5 meter fra modellen på en 45-50 graders vinkel. Uansett, her er bildene jeg vil ha tilbakemelding på, da tenker jeg mer i form av komposisjon og lyssetting, enn det tekniske aspektet at bildet ble uklart o.l. for det er jeg klar over. Bør også nevne at jeg av en eller annen merkelig grunn presterte å få to skygger på overleppa til modellen pga. piercingen hennes Klikk på bildene for mer informasjon: Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Bilde 1. var best, men skyggen fra piercingen var plagsom. Bilde 2. likte jeg ikke pga båndet som kuttet øye i to. Har dessverre ikke noe mer å si om bildene. men likte ikke at du linket til en annen webside for at vi da skal klikke på bildet igjen for å få det stort... det tar for lang tid.. Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Bilde 1. var best, men skyggen fra piercingen var plagsom. Bilde 2. likte jeg ikke pga båndet som kuttet øye i to. Har dessverre ikke noe mer å si om bildene. men likte ikke at du linket til en annen webside for at vi da skal klikke på bildet igjen for å få det stort... det tar for lang tid.. Bilde 1 er nå fikset. fjernet skyggen med clone stamp-verktøyet i Adobe Photoshop. Håper det blir mindre plagsomt å se på nå. Bilde 2 har jeg ikke gjort noe med, da barberbladet ikke så lett lar seg fjerne. Beklager så meget at det tok så lang tid å få lastet ned bildene. Tror det er på grunn av at jeg kjører bildet igjennom ImageMagick "on the fly" når bildet vises. Skal se om jeg får gjort noe med det. Ser at andre linker bilder til andre nettsider uten at det har vært noe tema. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Det aller greiaste kan jo vere å berre laste opp bildet her. Så slepper du å sende oss vidare i hytt og gevær. Såg at du hadde fjerna noko, syns det vart litt tydelige tegn på cloninga di. Såg også ut som at bildet muligens var litt dårlig komprimert. Syns nr. 2 blir litt "rotete" når ho har armane rundt og noko midt over ansiktet. Nr.1 er greit nok, men litt midtstilt, og eg syns det blei sjåande litt rart ut i ansiktet. Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Det aller greiaste kan jo vere å berre laste opp bildet her. Så slepper du å sende oss vidare i hytt og gevær. Skal ha det i bakhodet til neste gang Såg at du hadde fjerna noko, syns det vart litt tydelige tegn på cloninga di. Såg også ut som at bildet muligens var litt dårlig komprimert. Syns nr. 2 blir litt "rotete" når ho har armane rundt og noko midt over ansiktet. Nr.1 er greit nok, men litt midtstilt, og eg syns det blei sjåande litt rart ut i ansiktet. Tror det har noe med komprimeringa å gjøre. Sitter å jobber med ny algoritme for å få vist bildet, men har litt dårlig tid til det meste om dagene. Det kan også ha med at Sony Alpha A100 er utrolig dårlig på støy fra ISO200 og opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå