Gå til innhold

XP1600 vs XP1700

Blackster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CPU'ene er jo HEELT like bortsett fra at XP 1700+ opererer på 67MHz høyere klokkefrekvens enn XP 1600+. Altså så er den eneste forskjellen de 67MHz'ene.. Da sier det seg selv at forskjellen ikke er STOR. Uansett er 67MHz extra verdt en hundrings!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-07 14:53, house skrev:

jaja, du kan jo klokke den opp da.. så sparte du den hudre-lappen...

er det ikke sånn at Xp serien er alle overklokkede XP1500+'er ??

Housey

Eller bare slenge inn en x-tra hundrings og klokke den 100mhz høyere enn det igjen ! :lol:

Lenke til kommentar

Alt det arbeidet det tilsynelatende er å unlocke XPene er jammen ikke verdt 100,- m.m. man har alt som trengs fra før og har god erfaring med den slags.

Litt merkelig ordlegging der men du mener at man

ikke skal rote med CPUen da den er bra nok fra før

og du har bare hatt gode erfaringer med det?

Overklokking krever jo en del heftige kjøleløsninger

og er for spesielt intreserte men så er det jo litt

tilfredstillende å ha skviset den siste lille rest

av potensiell ytelse ut av hardwaren man har.

Lenke til kommentar

Synes ikke det er merkelig ordlegging i det hele tatt -- og jeg har null erfaring i å unlocke xper, jeg sa ikke at jeg hadde det. Men etter hva jeg har sett av artikler på unlocking av disse så er det noe mer komplisert enn bare å bruke en blyant på l1-broene (man må fylle igjen en sprekk etc etc, bruke noe slags sølv mellom broene bla bla), å gjøre alt dette er noe mer tidkrevende, og man må jo da også skaffe seg 'ingrediensene'. Da kan man jo likesågodt spytte i litt mer for å få den noe høyere klokkede xp1700, man slipper jo da også evnt. økte kjølingsutgifter pga et plutselig behov for bedre vifte etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...