Gå til innhold

Massivt online managerspill til helgen

Anbefalte innlegg

En rekke fotballentusiaster går i disse dager å venter på lanseringen av PC-versjonen av Championship Manager 4. Manager-serien har til nå vært den klart dominerende på markedet. Likevel er det et element CM-serien aldri har tilbudt brukerne: Spilling på Internett sammen med tusenvis av andre. Et svensk selskap og Canal+ har nå sett seg lei av dette, og lanserer til helgen et omfattende Internettbasert fotballspill.

Les hele artikkelen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sigames har vært veldig hemelig om nettverk spill på CM4...tiden vil telle

Når du sier at CM spillere ALDRI har blitt tilbud spilling over internett tar du grundig feil... :o

Hvilket CM-spill har tilbudt spillere muligheten for å spille på nettet tidligere? CM4 har ikke kommet enda, så det teller ikke, og det er ikke engang bekreftet at det vil ha online-støtte.

Lenke til kommentar

Venter med stor iver på dette spillet. De skryter fælt av att man kan forhåndsregistrere seg for å få litt inside info før releasen...men nå har jeg venta i 3 måneder uten en eneste mail fra dem...og de har release førstkommende lørdag kl. 10:00 :)

Begynner å haste med snikinfo nå vel ;)

Lenke til kommentar

Vel, jeg har jo "juksa" litt da - dvs lest gjennom den svenske spill manualen. Der får jeg inntrykk av att spillet kanskje er litt vel sms basert, dvs att det muligens vil være vanskelig å være konkurransedyktig uten å koste på en del sms'er. Har du fått noe inntrykk av dette?

Blant annet forsto jeg det slik att det kun er mulig å ordne treningskamper via sms, noe jeg ikke liker veldig godt...

I tillegg kan man sende en sms og be om en event, noe som fører til en tilfeldig hendelse i laget ditt...blir også litt for teit synes jeg...

Ser jeg bort i fra dette sms styret, virker spillet meget lovende.

Lenke til kommentar
Sigames har vært veldig hemelig om nettverk spill på CM4...tiden vil telle

Når du sier at CM spillere ALDRI har blitt tilbud spilling over internett tar du grundig feil... :o

Hvilket CM-spill har tilbudt spillere muligheten for å spille på nettet tidligere? CM4 har ikke kommet enda, så det teller ikke, og det er ikke engang bekreftet at det vil ha online-støtte.

Greia er at de ikke har en game-server som du kobler deg mot og spiller, men må sørge for å skrive inn IP-adressen til den personen som er server (akkurat slik som en hel del andre spill). Sigames har sagt at de har optimalisert multiplayer-delen så det skal være mulig å spille over internett, uten lag, med et modem. Jeg poster det de sier om multiplayer-muligheten når jeg får tid til å finne det.

Når det gjelder Canal+ sitt spill så er det ikke det direkte første internett-baserte managerspillet. Skysports slapp sitt for ca. 1 år og noen måneder siden, arrester meg hvis jeg bommer litt på alderen. (det var ikke spesielt bra egentlig, jeg betatestet og ferdig-versjon testet det).

Lenke til kommentar
I tillegg kan man sende en sms og be om en event, noe som fører til en tilfeldig hendelse i laget ditt.

Hva mener du her? Skjer det noe med laget ditt hvis noen spør om å spille en kamp mot deg via sms? Hvorfor skulle det det?

Lenke til kommentar
I tillegg kan man sende en sms og be om en event, noe som fører til en tilfeldig hendelse i laget ditt.

Hva mener du her? Skjer det noe med laget ditt hvis noen spør om å spille en kamp mot deg via sms? Hvorfor skulle det det?

hmm, nei du blander her.

Du kan bestille/kjøpe endel tjenester via sms, treningskamp er en tjeneste og en event er en annen separat sms tjeneste.

Det jeg mener er att det er litt teit att hvis du har god råd, så kan du sende en del sms eventer for å få en positiv hendelse i laget ditt, feks. att en spiller plutselig øker formen, du får ny sponsor etc etc. Ser på denne event tjenesten som er forsøk på å melke mest mulig penger ut av brukerne. Misforstå meg rett, jeg er ikke av de som mener att alt skal være graits ;). Har de f.eks. lagt inn att du kun kan ha maks en event i uken er det greit...eller att det er 50/50 om eventen er positiv eller negativ...

Lenke til kommentar

Men uansett, vi får jo svaret på dette til lørdag. Jeg kommer til å være på nett kl.10:00 ;)

Regner med att vi har endel mer å komme med om en ukes tid. Noe som iallefall er bra med spillet er att alle MÅ begynne med lag i lavere divisjoner - og du må gjøre det bra for å få mulighet til å ta over ett lag i premier league.

Lenke til kommentar
Noe som iallefall er bra med spillet er att alle MÅ begynne med lag i lavere divisjoner - og du må gjøre det bra for å få mulighet til å ta over ett lag i premier league.

Dette er jeg litt usikker på om stemmet du. Så lenge laget du ønsker å spille med er ledig, tror jeg du kan velge det, men gjør du det dårlig og blir sparket blir det derimot vanskelig å få jobb i en stor klubb igjen. Selv har jeg Real Madrid nå, men det kan være fordi jeg er VIP-medlem. Er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Hva skal til for å bli VIP medlem j/k ;)

Jeg regner med att den norske versionen er relativt lik den svenske. I den svenkse manualen står det att du kan velge lag utifra hvor mange manager poeng du har. Alle starter med like mange manager poeng, og vil derfor ikke kunne velge de beste lagene som krever x antall poeng.

Alle lag er rangert i grupper, hvor gruppe 1 er de beste lagene i europa. For å ta over som manager i disse lagene må du gjøre det godt slik att du opparbeider nok poeng.

Er temmelig sikker på att du har fått spesialbehandling TST (les bestukket;)). Men du har vel tilgang til den norske manualen? Bør stå der i tilfelle...

Lenke til kommentar
Er temmelig sikker på att du har fått spesialbehandling TST (les bestukket;)). Men du har vel tilgang til den norske manualen? Bør stå der i tilfelle...

Er rimelig vanlig å gi pressen spesialbehandling, men det skal en del til for å bestikke oss (les umulig). Nå er det ikke jeg personlig som skal skrive om dette spillet, men jeg fikk også en konto og fikk velge lag på forhånd. Spillet skal jo ikke selges i butikken foreløpig, så den eneste manualen som finnes må nødvendigvis være på nettet. Blir sikkert lagt ut på lørdag eller til uka. Jeg har ingen manual her, dessverre.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt dette siden lørdag må jeg si att jeg forløpig er veldig fornøyd.

Problemet med sms basert spill som jeg var veldig redd for er minimalt. Det koster riktignok 5 kroner å spille en treningskamp, men dette er ikke noe problem ettersom spillerene blir ganske slitne og trenger all vile de kan få. Dermed spiller man kanskje 2 treningskamper i løpet av 14 dager, og dealer man litt med andre så spiller man hjemme og borte. Dermed 2 kamper for 5 kroner.

Andre problemt jeg så var dette med å sende sms event. Dette har blitt sterkt tonet ned og man får ikke lengre noen direkte fordeler av en event. Man får heller tilbud om treningskamp mot en computer eller ett spillertips.

Videre var dette med att man kun kunne velge middelmådige lag ikke iverksatt. Dette var synd, men det er til å leve med. Det vil bli implementert i løpet av måneden. Tipper en del managere får problemer med å behold jobben da :)

Så alt i alt virker alt veldig proft. Sammenlignet med CM så mangler det endel statistikk på spillere, noe vi jobber med å få inn - hehe. Anbefales for alle som synes det er tøfft med managerspill.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...