orjan76 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Har et Panasonic NV-MX500 videokamera. Har i det siste hatt problemer med at kameraet ikke vil "mate inn" DV-kassettene. Jeg setter i kassetten, og lukker lokket. Men den åpner seg igjen med en gang, som for å si at kassetten ikke passer (eller noe lignende). Dårlig tegn i alle (og sikkert dårlig forklart). Jeg kikket inn i kassett-luken, og ble usikker på om alt stod bra til inni der (se vedlagte bilder), fikk litt panikk. Noen av "pinnene" står på skrå, mens jeg hadde tenkt at de burde stått rett ut. Hva er korrekt? Dersom disse "pinnene" skulle stått rett ut, så hadde vel også matingen av DV-kassetten gått mye bedre. Takknemlig på tilbakemeldinger på om "pinnene" burde stått rett (for å roe panikken), og om det kan være årsaken til dårlig "mating av DV-kassett". Endret 15. oktober 2007 av orjan76 Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Min GS 300 har nok ikke helt lik mekanikk, men det er flere pinner som ikke står rett der også. Kjenner igjen den første til venstre. den står skrått på min også, men som sagt ser resten forskjellig ut. (annen mekanikk). Lenke til kommentar
Brummegutt Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Min GS 300 har nok ikke helt lik mekanikk, men det er flere pinner som ikke står rett der også. Kjenner igjen den første til venstre. den står skrått på min også, men som sagt ser resten forskjellig ut. (annen mekanikk). Pinnene skal stå på skrå! Det er akkurat samme prinsipp på (mini)DV som på gode gamle VHS. Hodet roterer og står også på skrå, slik at man på fiffig sett liksom får plass til mer informasjon enn om man bare kunne bruke bredden på tapen. Rotasjonen av hodet gir også en vesentlig øket relativ tapehastighet, nok en fiffig metode for å øke kvaliteten på opptaket. Så det må nok være andre LITT mindre dramatiske årsaker til at du ikke får lest kassetten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå