the_fire Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Mistet harddisken min i gulvt i dag. Det virker ikke som om den ble så glad for dette, da den nektet å kommunisere med meg (PC-en). Når jeg koblet den til sto det kun "installerer enhetsdriver" i systray. Jeg prøvde å koble ut for så koble inn igjen, og da kom det kun en lys summetone et par sekunder... så ingenting. Håp for å få reddet data? Det var en WD Passport 120 GB. Endret 15. oktober 2007 av The_Fire Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Selvfølgelig er det håp, om du har nok penger. IBAS gjør jobben, men om det er verdt det er en annen sak. Jeg mistet en harddisk i gulvet en gang også, og den ble som de aller fleste som får samme behandling, ødelagt. På generelt basis vil jeg derfor si at det bare er å kassere den harddisken din. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 støtskader er en harddisks værste fiende. Om den ikke fungerer etter du mistet den i gulvet er dessverre det lite håp om en enkel løsning. datene på selve disken er sansynligvis der fremdeles, men de mekaniske delene som styrer hodet mm. kan være skadet eller ødelagt... eller det kan være elektronikken... du kunne gamlet på elektronikken og byttet bare kretskortet, men det er så store muligheter for at det er andre problemer også at det ikke er noen god løsning. IBAS eller lignende profesjonell tjeneste kan meget sansynlig redde data på disken, men slikt koster masse penger... -Stigma Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Har faktisk vært borti et par tilfeller nå hvor nye disker har så tynne/svake diskplater, at et fall i bakken har ført til at diskplatene har knust i flere småbiter, og i de tilfellene, koster det Mye å få tilbake dataene, og det er ikke sikkert at selv ibas klarer å redde ut alle dataene. så om du hører at det er mye løst inne i disken, så kan du stort sett bare gi opp om du ikke har vunnet i lotto. jeg vil tro det er heller kjeldent at elektronikken tar skade av fall, men leserhodet og leserarmen tar lett kvelden, så ofte er eneste løsningen å sende den inn til ibas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå