Gå til innhold

Får ikke Unlocka overclock på mitt asus p5k premium.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøv heller å klokk i bios, hakke testa de AI greiene...men tviler på at noe med et så tacky navn kan være bra. :p

D er da d jeg har gjort.

I bios satt jeg AI oc til manuell, men kan fortsatt ikke stille fsb opp;S

Du misforstår. Kjør all overklokking i bios, dvs sett FSB, multiplier, spenning osv. direkte i bios.

Lenke til kommentar
Prøv heller å klokk i bios, hakke testa de AI greiene...men tviler på at noe med et så tacky navn kan være bra. :p

D er da d jeg har gjort.

I bios satt jeg AI oc til manuell, men kan fortsatt ikke stille fsb opp;S

Du misforstår. Kjør all overklokking i bios, dvs sett FSB, multiplier, spenning osv. direkte i bios.

vist jeg ikke setter AI oc på manuell, finner jeg ikke fsb eller noe som heldst som har med cpu og gjøre:S

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Eliteknut:

Dersom Bios virker uoverkommelig, dvs. bruke menyene (intuitivt) kan det være lettere å bruke klokkeprogs i Windows.

AI Booster, Clockgen..SetFSB (dersom de to sistnevne støtter PLL brukt på p5k premium).

Jeg foreslår at du Googl'er litt (+help +wanna +oc +p5k +premium). Dersom du tok hintet. :)

Lenke til kommentar

Ja mn d er i samme vindu. AI oc er i BIOS. NÅR JEG SETTER DEN PÅ MANUELL, KOMMER CPU STEPPING, FSB, CPU VOLT OG DRAM FREQUENCE. SEND ETT SCREENSHOT DA AV HVOR MAN OC I BIOS, FORDI JEG FÅR IKKE SKRUDD OPP FSBEN NÅR JE HAR SATT AI OC PÅ MANUELL INNI BIOS. UANZ OM JEG TRYKKER ENTER PÅ FSBEN , FÅR JEG IKKE VAØLG MULIGHETER. D SAMME GJELDER STEPINGA. MÅ JEG OPPDATERE BIOS DA ELLER?!

Lenke til kommentar

Er d ingen som vet som kan gi meg et bra svar?

Oki. Dere som sier at jeg må klokke manuelt i bios. Det er akkurat d jeg gjør!

Og dere som sier jeg må klokke manuelt i bios, hvilken andre menyer finner man fsben på i bios, JO d er når man unlocker AI oc. Mn fsben vil fortsatt ikke gå opp etter mikne bestemmelser, og heller ikke steppingen!

Dere som sier jeg ikke klokker i bios nå, kan dere sende et screen shot av hvor man egetlig skal gjøre d?!?! :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja mn d er i samme vindu. AI oc er i BIOS. NÅR JEG SETTER DEN PÅ MANUELL, KOMMER CPU STEPPING, FSB, CPU VOLT OG DRAM FREQUENCE. SEND ETT SCREENSHOT DA AV HVOR MAN OC I BIOS, FORDI JEG FÅR IKKE SKRUDD OPP FSBEN NÅR JE HAR SATT AI OC PÅ MANUELL INNI BIOS. UANZ OM JEG TRYKKER ENTER PÅ FSBEN , FÅR JEG IKKE VAØLG MULIGHETER. D SAMME GJELDER STEPINGA. MÅ JEG OPPDATERE BIOS DA ELLER?!

Du kan begynne med å slå av Caps Lock. :)

Og så må du faktisk prøve å lære deg å gjøre noe annet enn det som ikke virker.

Dersom å trykke <ENTER> 1000ggr ikke virker betyr det kanskje at du skal trykke f.eks. + eller - tasten..

Eller bruke <TAB> til FSB (feltet) og skrive 400 (numeric pad).

Dersom dette virker skremmende..

LA VÆRE Å KLOKKE. DET ER INGEN MENNESKERETT Å KUNNE KLOKKE..

:D

(uffda.. jeg kom også borti Caps Lock).

Lenke til kommentar

Du kan begynne med å slå av Caps Lock. :)

Og så må du faktisk prøve å lære deg å gjøre noe annet enn det som ikke virker.

Dersom å trykke <ENTER> 1000ggr ikke virker betyr det kanskje at du skal trykke f.eks. + eller - tasten..

Eller bruke <TAB> til FSB (feltet) og skrive 400 (numeric pad).

Dersom dette virker skremmende..

LA VÆRE Å KLOKKE. DET ER INGEN MENNESKERETT Å KUNNE KLOKKE..

:D

(uffda.. jeg kom også borti Caps Lock).

Der gikk d ja. += opp-= ned:) Tusen takk. Det var dette svaret jeg ventet på:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hehe, vet ikke helt om dette er til å le eller grine av....

d er første gang jeg har ett p35 hovedkort og asus. Før hadde jeg msi og der var d bare å stille opp fsben:P jeg vet jeg er noob..P

Ikke mobbe Eliteknut mer nå.. Han er igang! :thumbup:

(Og det er stooor overgang fra Bios for MSI til Asus). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...