InstanZ Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Har q6600 og vil overclocke den til 2.8-3ghz. Har satt AI overclock på manual mn kan fortsatt ikke sette op FSB:S?? Er d noe annet jeg må "unlocke" eller sette på manual? Lenke til kommentar
Onjekajina Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Prøv heller å klokk i bios, hakke testa de AI greiene...men tviler på at noe med et så tacky navn kan være bra. Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Prøv heller å klokk i bios, hakke testa de AI greiene...men tviler på at noe med et så tacky navn kan være bra. D er da d jeg har gjort. I bios satt jeg AI oc til manuell, men kan fortsatt ikke stille fsb opp;S Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Prøv heller å klokk i bios, hakke testa de AI greiene...men tviler på at noe med et så tacky navn kan være bra. D er da d jeg har gjort. I bios satt jeg AI oc til manuell, men kan fortsatt ikke stille fsb opp;S Du misforstår. Kjør all overklokking i bios, dvs sett FSB, multiplier, spenning osv. direkte i bios. Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Prøv heller å klokk i bios, hakke testa de AI greiene...men tviler på at noe med et så tacky navn kan være bra. D er da d jeg har gjort. I bios satt jeg AI oc til manuell, men kan fortsatt ikke stille fsb opp;S Du misforstår. Kjør all overklokking i bios, dvs sett FSB, multiplier, spenning osv. direkte i bios. vist jeg ikke setter AI oc på manuell, finner jeg ikke fsb eller noe som heldst som har med cpu og gjøre:S Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 @Eliteknut: Dersom Bios virker uoverkommelig, dvs. bruke menyene (intuitivt) kan det være lettere å bruke klokkeprogs i Windows. AI Booster, Clockgen..SetFSB (dersom de to sistnevne støtter PLL brukt på p5k premium). Jeg foreslår at du Googl'er litt (+help +wanna +oc +p5k +premium). Dersom du tok hintet. Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 AI OC er faktisk et BIOS-valg på Asus-HK. Og det må ganske riktig settes til "manual" for å få kontroll på resten av settingene. Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Har fortsatt ikke fått et "overkommelig" svar enda Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Har fortsatt ikke fått et "overkommelig" svar enda Herregud mann, hvor vanskelig kan det være?? Du aktiverer manuell i BIOS, og gjør alle endringer I SAMME VINDU. Prøver du alt du kan å IKKE forstå? Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Ja mn d er i samme vindu. AI oc er i BIOS. NÅR JEG SETTER DEN PÅ MANUELL, KOMMER CPU STEPPING, FSB, CPU VOLT OG DRAM FREQUENCE. SEND ETT SCREENSHOT DA AV HVOR MAN OC I BIOS, FORDI JEG FÅR IKKE SKRUDD OPP FSBEN NÅR JE HAR SATT AI OC PÅ MANUELL INNI BIOS. UANZ OM JEG TRYKKER ENTER PÅ FSBEN , FÅR JEG IKKE VAØLG MULIGHETER. D SAMME GJELDER STEPINGA. MÅ JEG OPPDATERE BIOS DA ELLER?! Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Er d ingen som vet som kan gi meg et bra svar? Oki. Dere som sier at jeg må klokke manuelt i bios. Det er akkurat d jeg gjør! Og dere som sier jeg må klokke manuelt i bios, hvilken andre menyer finner man fsben på i bios, JO d er når man unlocker AI oc. Mn fsben vil fortsatt ikke gå opp etter mikne bestemmelser, og heller ikke steppingen! Dere som sier jeg ikke klokker i bios nå, kan dere sende et screen shot av hvor man egetlig skal gjøre d?!?! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Ja mn d er i samme vindu. AI oc er i BIOS. NÅR JEG SETTER DEN PÅ MANUELL, KOMMER CPU STEPPING, FSB, CPU VOLT OG DRAM FREQUENCE. SEND ETT SCREENSHOT DA AV HVOR MAN OC I BIOS, FORDI JEG FÅR IKKE SKRUDD OPP FSBEN NÅR JE HAR SATT AI OC PÅ MANUELL INNI BIOS. UANZ OM JEG TRYKKER ENTER PÅ FSBEN , FÅR JEG IKKE VAØLG MULIGHETER. D SAMME GJELDER STEPINGA. MÅ JEG OPPDATERE BIOS DA ELLER?! Du kan begynne med å slå av Caps Lock. Og så må du faktisk prøve å lære deg å gjøre noe annet enn det som ikke virker. Dersom å trykke <ENTER> 1000ggr ikke virker betyr det kanskje at du skal trykke f.eks. + eller - tasten.. Eller bruke <TAB> til FSB (feltet) og skrive 400 (numeric pad). Dersom dette virker skremmende.. LA VÆRE Å KLOKKE. DET ER INGEN MENNESKERETT Å KUNNE KLOKKE.. (uffda.. jeg kom også borti Caps Lock). Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Ja mn d er i samme vindu. AI oc er i BIOS. NÅR JEG SETTER DEN PÅ MANUELL, KOMMER CPU STEPPING, FSB, CPU VOLT OG DRAM FREQUENCE. SEND ETT SCREENSHOT DA AV HVOR MAN OC I BIOS, FORDI JEG FÅR IKKE SKRUDD OPP FSBEN NÅR JE HAR SATT AI OC PÅ MANUELL INNI BIOS. UANZ OM JEG TRYKKER ENTER PÅ FSBEN , FÅR JEG IKKE VAØLG MULIGHETER. D SAMME GJELDER STEPINGA. MÅ JEG OPPDATERE BIOS DA ELLER?! Du kan begynne med å slå av Caps Lock. Og så må du faktisk prøve å lære deg å gjøre noe annet enn det som ikke virker. Dersom å trykke <ENTER> 1000ggr ikke virker betyr det kanskje at du skal trykke f.eks. + eller - tasten.. Eller bruke <TAB> til FSB (feltet) og skrive 400 (numeric pad). Dersom dette virker skremmende.. LA VÆRE Å KLOKKE. DET ER INGEN MENNESKERETT Å KUNNE KLOKKE.. (uffda.. jeg kom også borti Caps Lock). Der gikk d ja. += opp-= ned:) Tusen takk. Det var dette svaret jeg ventet på Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hehe, vet ikke helt om dette er til å le eller grine av.... Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Hehe, vet ikke helt om dette er til å le eller grine av.... d er første gang jeg har ett p35 hovedkort og asus. Før hadde jeg msi og der var d bare å stille opp fsben:P jeg vet jeg er noob..P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hehe, vet ikke helt om dette er til å le eller grine av.... d er første gang jeg har ett p35 hovedkort og asus. Før hadde jeg msi og der var d bare å stille opp fsben:P jeg vet jeg er noob..P Ikke mobbe Eliteknut mer nå.. Han er igang! (Og det er stooor overgang fra Bios for MSI til Asus). Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Var ikke meninga å mobbe noen, helt ærlig, var bare det at postene her var av det artige slaget Så for meg to svært frustrerte personer som stå og skrek fordi hverandre,hehe Så beklager så mye om jeg fornærmet eller mobba noen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå