Gå til innhold

Vurderer å kjøpe en 360

vStyle

Anbefalte innlegg

Noen som har noen kommentarer til hvorfor jeg bør kjøpe det? Jeg er litt på vippekanten... Spillene jeg tenkte å kjøpe er Halo-serien ( Altså Halo 1, 2 og 3) , Assassin's Creed og kanskje Ninja Gaiden. Noen som har anbefalinger til spill? En av grunnene til at jeg har lyst på Xbox 360 er pga det store spillutvalget (samt Halo :love:).

btw, hadde tenkt å kjøpe denne fra komplett.no. Er det et bra kjøp? Og forresten har jeg hørt at det ofte er noe galt med 360 som at den støyer eller ikke funker som den skal. Er dette sant?

Takker mye for alle seriøse svar <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du vil bli veldig fornøyd med en 360, med tanke på hvilke spill som appellerer til deg :)

Det du nevner om støy er sant, den lager mer lyd enn et Jumbo Jet og har en lei tendens til å få RROD (red rings of death) som resulterer i at du må vente en månede på en ny konsoll.

Ser du nevner Ninja Gaiden. Ninja Gaiden Sigma finnes jo på PS3 ;)

Lenke til kommentar
Og forresten har jeg hørt at det ofte er noe galt med 360 som at den støyer eller ikke funker som den skal. Er dette sant?

Den støyer noe mer enn PS3 ja, men personlig legger jeg ikke merke til det i det hele tatt. Tror det varierer litt fra person til person. Ellers har red ring of light vært et ganske kjent problem, men om du skulle være så uheldig å måtte oppleve dette er det ikke verre enn at du sender den til reparsjon til MS. Den blir da borte i noen uker, men du betaler ihvertfall ingenting for det.

Lenke til kommentar
har en lei tendens til å få RROD (red rings of death) som resulterer i at du må vente en månede på en ny konsoll.

En måned, det kan variere. Jeg for min del har den ene gangen ventet 2 uker, mens den andre gangen bare 8 dager. Så virker som de har skjerpet seg på det området nå :thumbup:

Lenke til kommentar

Eg har en 360 som eg kjøpte fordi eg ikkje orka å vente på PS3 i si tid.

Per i dag ville eg kjøpt den nye billigversjoen av PS3. Spillutvalget som eg er interessert i er ganske jevnt fordetl etterkvart.

PS3

+ Innebygd trådløst nett (koster 6-700 kr. på 360)

+ Blu-ray spiller (hadde vært festlig å teste hd-tven. + at disken ikke trenger å spinne så fort som på 360?)

+ Stille

- Kontrollen er ikke like bra som 360

360

+ Kontrollen

- STØY (Min støyer uutholdelig og har vært på reperasjon en gang)

Eg trivest med 360en min då eg har fått "bygd" han inne i veggen for å unnslippe støyen. PS3 virker som en bedre maskin på alle måter untatt kontrollen, men du kjeder deg ikkje med 360 heller.

Lenke til kommentar

Ville gått for 360 enn PS3. De feilene (med red rings of death) skjer ikke ofte og jeg har ikke blitt så særlig brydd med støyen. Spillene til 360 er også mye mye bedre enn på ps3. Online systemet på 360 er mye bedre enn ps3.

Til 360 får du også Bioshock og Skate som er to veldig brae spill. Assasin's Creed kommer snart også.

Endret av Reached
Lenke til kommentar
Personlig ville jeg valg 360, dette pga kontrollen, spillutvalget, prisen og sist, men ikke minst, Xbox Live.

Har selv bestillt ps3, men vurderte 360 lenge. Men så har jeg hatt Playstation i alle år så jeg er litt fanboy :blush:

Fordelene med 360 er live-systemet (selv om Home kommer om ikke så lenge + at du må betale for tjenesten).

Kontrollen er herlig og perfekt for handen, men det sies at analogen er litt upressis i Skate.

Større spillutvalg, titlene hagler jo inn på begge konsollene nå framover uansett.

Også er det jo prisen som er betydelig mindre.

Du blir sikkert fornøyd uansett :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har noen kommentarer til hvorfor jeg bør kjøpe det? Jeg er litt på vippekanten... Spillene jeg tenkte å kjøpe er Halo-serien ( Altså Halo 1, 2 og 3) , Assassin's Creed og kanskje Ninja Gaiden. Noen som har anbefalinger til spill? En av grunnene til at jeg har lyst på Xbox 360 er pga det store spillutvalget (samt Halo :love:).

btw, hadde tenkt å kjøpe denne fra komplett.no. Er det et bra kjøp? Og forresten har jeg hørt at det ofte er noe galt med 360 som at den støyer eller ikke funker som den skal. Er dette sant?

Kjøp deg en 360, du vil ikke ange :thumbup: Jeg har hatt min box i snart 1 år nå, og ikke opplevd RROD ennå, bank i bordet. Og de som plages av støyen tror jeg ikke spiller med lyden på. Jeg plages ihvertfall ikke, og jeg har i tillegg til 360'n gående en projektor surrende, men jeg liker å ha på litt lyd når jeg spiller :!:

Når det gjelder spill er disse et must for 360 eiere: Bioshock, Forza 2, Dead Rising, Gears of War, Crackdown, Saints Row, Half Life orange box(ute denne uken), Mass Effect(kommer i november) i tillegg til de du nevner. I tillegg til at 360'n har de beste spillene, har den også den overlegent beste håndkontrollen på markedet.

Lenke til kommentar

Takker for svarene ;)

The Orange box tenkte jeg å kjøpe, ja. Glemte å skrive det. Har hørt veldig gode ting om både Episode 2 og Halo 3 fra Gamereactor.

Var det denne dere mente? Fra Elkjøp

Høres bra ut, dette med support o.l, og selvfølgelig tar jeg vare på kvitteringen. Dere har overbevist meg, blir 360 til jul ialfall ;P

Og PS3 kommer ikke på tale... ikke min stil eller prisklasse.

Takker for gode svar igjen! :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

XboX360 er god når det gjelder demoer, og fin å bruke som en tester, evt msn.

minuset er vel egentlig om/når du skal få problem: KUNDE SUPPORT MICROSOFT. Verre helvete enn det skal du lete lenge etter.

Er ganger jeg har ringt og ringt, og etter ca. 50 forsøk, så snakker vi i en halv time, og har nesten løst problemet, også sier han: "Vent litt" også legger de på.

Så det er en ting.. Utseendet på XboX 360 er noe helt forjævligt etter mitt syn, som trekker litt ned på den. Der igjen så er xboxen det eneste som er hvitt på rommet mitt. :roll:

Ville gått for XboX 360 om du er kort på penga, og vil ha en god spilloplevelse: NÅ.

Om du derimot ønsker kraftigere og mer utrustet kvalitet, og bedre forskninger, så anbefaler jeg PS3.

Er riktignok bare drittspill etter mitt syn, til PS3'en den dag idag, men det kommer seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...