Zerpin Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Hei. Er det mulig å få mitt gamle skjermkort ( ATI Radeon 9800 Pro ) Til og kjøres raskere? F.eks. At jeg får bedre FPS på World of Warcraft? Endret 15. oktober 2007 av Zerpin Lenke til kommentar
Holten Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ja, det går ann. Men vet ikke hvordan Lenke til kommentar
elpea Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 9800Pro er helt greit overklokkingspotensiale i... prøv med ATITool... http://www.techpowerup.com/atitool/ Men vær forsiktig;) Lenke til kommentar
Zerpin Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Etter at jeg har klokket med ATITool blir det lagret automatisk? Endret 16. oktober 2007 av Zerpin Lenke til kommentar
elpea Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 er mulighet i ATITool for å sette hvordan det skal oppføre seg fra oppstart. Men vil nok anbefale å legge ATITool til oppstart og lage en profil som du aktiverer når du spiller, ingen vits å stresse skjermkortet når du surfer eller skriver noe Lenke til kommentar
Intern Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 ingen vits å stresse skjermkortet når du surfer eller skriver noe Klokker man kun "Performance 3D" (som det heter i RivaTuner), vil frekvensene på kortet endre seg i forhold til hva du gjør. 2D = Skrivebord, surfing, msn osv.. Low power 3D = usikker på den, men vil tro kabal eller lignende. Performance 3D = Spill generelt (mulig med mer..). Lenke til kommentar
elpea Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 godt poeng (selv om rivatuner ikke er helt stabil på å gjøre forskjell på de 3) Lenke til kommentar
Intern Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Er ikke helt sikker på hva du mener med det. Ser jeg i Riva's HW monitor spretter frekvensen plutselig opp, selv under surfing, også ned igjen. Det du mener? Det kan hende at det bare er Windows som sender feil til skjermkortet, som gjør at frekvensen klokkes til "Performance 3D". TIPS: Klokk ned 2D, og opp Performance 3D. Det gir lavere temperaturer i Windows uten ytelsesforskjell, og bedre ytelse i spill, men høyere temperaturer. Lenke til kommentar
elpea Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 jepp, tenker på det at av og til når jeg starter opp på min overklokkingsprofil eller starter den senere så overklokker rivatuner kortet selv om jeg sitter her og skriver innlegg på en nettside Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå