Gjest member-97590 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hallo, har nylig fått kjøpt denne harddisken, og så skal eg montere den når eg får sånne fester til hardisken. Prøvde å lese den sticky guiden, men forstod ikkje alt. Så håper at noken her inne kan hjelpe meg. Har heilt ny pc med en SATA. Men øsnker altså å sette inn en til. Så veit at hovedkortet støtter SATA. Så, kva skal eg gjøre? Leste noke om en diskett som skulle følge med hovedkortet, men det fulgte ikkje med. Og har heller ikkje noke diskettinngang på PC-en. Håper at dere kan enten kan hjelpe meg å forstå guiden, eller hjelpe meg med å skrive en liten egen "guide" her. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Monteringsmessig, vil du kunne se "hvordan den andre er montert, og gjøre det samme #helst bedre# Så lenge du har Sata fra før, vil du ikke ha behov for noe diskett du. Men du må lese bruksanvisningen for Hovedkort, slik at du bruker riktig koplingen. Deretter kan du starte opp. Du skal høyreklikk på "min datamaskin" og velge "behandle". Klikk "diskbehandling". Der vil du se din nye disk. Den må partitioneres og formateres. Før du virkelig ta i bruk den, så kan du prøve deg fram med å lage partitioner av div størrelse, slette dem osv før du velger hvordan du skal egentlig ha det. Hvis data starter ikke opp etter du har montert disken. -da skal du i Bios og velge riktig First bootharddisk. Dvs ingenting er Feil, men det må justeres å starte fra riktig disk, siden du nå ha fler enn 1. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Monteringsmessig, vil du kunne se "hvordan den andre er montert, og gjøre det samme #helst bedre# Så lenge du har Sata fra før, vil du ikke ha behov for noe diskett du. Men du må lese bruksanvisningen for Hovedkort, slik at du bruker riktig koplingen. Deretter kan du starte opp. Du skal høyreklikk på "min datamaskin" og velge "behandle". Klikk "diskbehandling". Der vil du se din nye disk. Den må partitioneres og formateres. Før du virkelig ta i bruk den, så kan du prøve deg fram med å lage partitioner av div størrelse, slette dem osv før du velger hvordan du skal egentlig ha det. Hvis data starter ikke opp etter du har montert disken. -da skal du i Bios og velge riktig First bootharddisk. Dvs ingenting er Feil, men det må justeres å starte fra riktig disk, siden du nå ha fler enn 1. Tusen takk for hjelpen! Har engelsk XP så da skal eg vel på Hardware og deretter Device Manager. Regner med at eg får festene i morra. [ironi]Så hvis PC-en går til helvette skylder eg bare på deg![/ironi] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Bruk av floppy er bare eventuellt nødvendig hvis man skal installere Windows på disken, ikke når du skal koble opp disk #2. Det er Disk Management du skal til. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Bruk av floppy er bare eventuellt nødvendig hvis man skal installere Windows på disken, ikke når du skal koble opp disk #2.Det er Disk Management du skal til. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Fant frem, takker! Så får eg se om eg får det til i morra. Er vel bare å trykke Delete under oppstart hvis eg må inn i Bios? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå