Gå til innhold

Sort kabinett - hvilket er best?

Anbefalte innlegg

Jeg har noen krav til mitt framtidige kabinett. Disse er:

• sort (og stilig)

stillegående

kraftig strømforsyning (som holder i 3-4 PC-generasjoner)

frontdør (slik at den beige CD-brenneren ikke synes)

Den skal stå i stua. Er det noen av disse som duger?

• 865,- Chieftec Matrix Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W MX-01B-D P4 / AMD

905,- Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W DX-01B-D-U m/USB/FW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier bare "Lian Li" jeg ... ;) Det virkelig fine med disse kabinettene, er at de er såppass dype at harddisker og cd-rom'er ikke blir stående "over" hovedkort, ram og harddisk-kontrollere. Veier ikke en dritt, pga. at dem er i aluminium og er stilrene nok til ha i stua. En del brennere/DVD-spillere finnes også i sort, så da syns de ikke i det hele tatt.

Se mer her.

Eller; Mini-ITX-kasser. Små bokser med alt innkludert. Les mer her

Eller, om du skal være råflott, så er jo svarte 1U/2U 19" Rack-kabinett tøffe. De passer finfint inn i stereohylla(om denne er litt dyp). De viftene som følger med er ofte litt bråkete, men for det første trenger du neppe alle sammen + at de kan byttes ut med noen mer stillegående;) Quad.no har mye fine kabinetter, men de koster en del. Databutikken.com har et par "rimelige"... de tar vanlige ATX-hovedkort, bruker ATX-strømforsyning (så det er ikke vanskelig å få gjort dem stille). Sjekk her for et eksempel. De er 19" brede, ca 50 cm dype og 2U'n er ca 10cm høy.... fett !! ;)

Lenke til kommentar
En del brennere/DVD-spillere finnes også i sort, så da syns de ikke i det hele tatt.  

På microplex får du også kjøpt nye covers til cdrom osv, både til svart og sølv-kabinettene (Lian-Li's).

Men, jeg ville anbefale å kjøpe Chieftec Dragon. Ikke kjøp Matrix, det er ikke like pent å se på (mener da iallefall jeg).

Fordelen med Matrix er at den har uttagbar hovedkort-plate.

(Et tips til, ikke kjøp på komplett. De selger en eldre modell av Dragon, bla. uten vifte i kab.døra)

Lenke til kommentar

• sort (og stilig)

stillegående

• 865,- Chieftec Matrix Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W MX-01B-D P4 / AMD

905,- Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W DX-01B-D-U m/USB/FW

-Har det Dragon kabinettet selv. Meeeget fornøyd.

Lenke til kommentar

• sort (og stilig)

Ikke akkurat sort, men stilig?Ja!

stillegående

Ingen aning!

Ingen aning

Bytt/lakker front på cd brenneren

Dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl

Lenke til kommentar

Vet iallefall hvilket kabinett som IKKE burde kjøpes.

Kjøpte et Suntek (http://www.suntek.co.uk/en/vivid/th655.html) kabinett, og hadde som mål siden denne var testet her på hardware.no der de sa at denne var meget stillegående, at jeg skulle ha en stille pc. Strømforsyninga var stille, og kabinettet ga ikke mye lyd ut da det er greit isolert. Derimot, kassa mangler jo totalt luftgjennomstrømning! For det første går strømforsyninga på mange flere grader enn oppgitt (vifta også selvsagt), og måtte sette inn en kabinettvifte. Dette førte til litt mere bråk, og kassa har så dårlige luftehull foran at den trekker luft tilogmed gjennom diskettstasjonen. Dette fører til at diskene blir for varme, og disse måtte ha hver sin vifte. Vel, poenget er at dette vertfall ikke er noe godt kjøp! Eller man kan kjøre med kabinettdøra åpen som meg.... :grumpy:

Lenke til kommentar

De er greie nok de Chieftec tower'ene du har nevnt. Men. Du sier stillegående. Da må du tenke deg nøye om først vedr CPU vifte, for det er den som vil lage aller mest støy - garantert!

Jeg tenkte på GlacialTech Igloo2320 ( Til 1,4GHz/ XP2600+)

støynivå er 25dB og Koster 190,-

Ærna

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...