Gå til innhold

Nettleverandører i Vestby

Anbefalte innlegg

Heisann folkens

Kona og jeg skal flytte til Vestby i løpet av desember, og jeg lurer derfor på hvilke nettleverandører som finnes der.

Og enda bedre, er det noen som benytter seg av noen og hva slags erfaringer har dere?

Jeg har kikket litt på BOF, og synes de virker lovende. Noen erfaringer?

Mvh

Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :)

De fleste landsdekkende ISP'ene tilbyr nok xDSL i Vestby.

En veldig enkel og grei tjeneste finnes her på hardware.no. Den heter Bredbåndsvelgeren.

Her kan du taste inn postnr, så får du opp hvilke ISP'er som kan levere til deg.

Veldig enkelt og greit!

Her finner du Bredbåndsvelgeren: http://www.hardware.no/speedometer/options.php

Lykke til med valg av riktig ISP! :)

EDIT: Ellers så kan jeg anbefale DirectConnect, veldig bra support og bra, stabile linjer! Har dessverre ikke tilgang til DC her, dessverre.

Hovedkontoret er faktisk i Vestby! ;)

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør, er nemlig at ved å bruke bredbåndsguiden.no får jeg beskjed om at maks hastighet på linja inn til huset er 2,9 mbit. Dete er fordi huset ligger akkurat 3 km unna sentralen.

Derfor lurer jeg på om det er lokale leverandører som kan tilby mer enn lusne 2,9 mbit.

Jeg har hørt rykter om både fiber og kabel i Vestby, men ikke funnet noe konkret.

Direct connect skal sjekkes :)

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
En veldig enkel og grei tjeneste finnes her på hardware.no. Den heter Bredbåndsvelgeren.

Her kan du taste inn postnr, så får du opp hvilke ISP'er som kan levere til deg.

Veldig enkelt og greit!

Nåja, denne var nokså verdiløs som alle slike er, kun xDSL som listes opp og ikke ett ord om andre løsninger på postnummere/adresser som jeg vet har fiber tilgjengelig, dessverre ligger ikke dette i Vestby, jeg bare irriterer meg over slike sider.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Veldig enkelt og greit!

Nåja, denne var nokså verdiløs som alle slike er, kun xDSL som listes opp og ikke ett ord om andre løsninger på postnummere/adresser som jeg vet har fiber tilgjengelig, dessverre ligger ikke dette i Vestby, jeg bare irriterer meg over slike sider.

Skjønner ikke hvordan du kan si at denne er verdiløs?

Enig med deg at fiber og kabel (coax) burde vært med, men det er vanskelig å få til dette da det ikke benyttes kapaks (kjernesystem) etc for å bygge søket. Man må derimot hente inn adresser fra alle leverandører for å kunne vite hvor de har fiber/kabel. Dette går ikke da mindre selskaper som kabelselskapene i vestby eller koalisjonen i Altibox ikke gir ut dekningsdata.

I tillegg dekker jo denne ADSL som 75% av norges befolkning har.

Du kan jo bidra med å sende dine dekningsdata på fiber til hardware.no så kanskje du kan BIDRA med å lage deres dekningssøk bedre?

Krampe

Lenke til kommentar
Da bør de ikke skrive dette på sine sider:

http://www.bredbandsguiden.no/

Vi kan tilby deg

* Oversikt over alle tilbydere som kan levere til deg

* Produkter og priser relevante for din adresse

Det er jo blank løgn, de nevner ikke med ett ord at dette er med store forbehold.

At de kanskje nevner det i andre steder å siden fritar dem ikke for slike ting etter min mening.

Skjønner ikke helt hvordan dette svarer på mitt spørsmål? Hva Bredbåndsguiden skriver på deres side er vel irrelevant vedrørende det vi diskuterte? Mitt poeng var at du kritiserte hardware sin tjeneste og jeg utfordret deg til heller å hjelpe til å lage den bedre.

Har du en personlig agenda med dette? Er du feks forhandler av bredbånd og/eller fiber på Gran? Er dette da god moderatorskikk?

/krampe

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvordan dette svarer på mitt spørsmål? Hva Bredbåndsguiden skriver på deres side er vel irrelevant vedrørende det vi diskuterte? Mitt poeng var at du kritiserte hardware sin tjeneste og jeg utfordret deg til heller å hjelpe til å lage den bedre.

Har du en personlig agenda med dette? Er du feks forhandler av bredbånd og/eller fiber på Gran? Er dette da god moderatorskikk?

/krampe

Jeg har like mye rett til og kritisere en slik formulering uansett om jeg er moderator eller ei på HW.

Jeg har kritisert de før og kommer til og kritisere de igjen, de hevder de har full oversikt noe som de åpenbart ikke har.

Hvorfor skulle jeg som ikke har noen total oversikt kunne hjelpe dem? Og hvorfor skulle jeg det?

Dette er da ikke noen nonprofit virksomhet til folkets beste, hvilke agendaer har du oppe i dette som åpenbart føler deg såpass provosert

over berettiget kritikk av markedsføringen?

Tjenesten til HW levere av Bredbåndsguiden så ja, jeg ser ikke at dette ikke er ett tema.

Lenke til kommentar

/krampe

Jeg har like mye rett til og kritisere en slik formulering uansett om jeg er moderator eller ei på HW.

Jeg har kritisert de før og kommer til og kritisere de igjen, de hevder de har full oversikt noe som de åpenbart ikke har.

Hvorfor skulle jeg som ikke har noen total oversikt kunne hjelpe dem? Og hvorfor skulle jeg det?

Dette er da ikke noen nonprofit virksomhet til folkets beste, hvilke agendaer har du oppe i dette som åpenbart føler deg såpass provosert

over berettiget kritikk av markedsføringen?

Tjenesten til HW levere av Bredbåndsguiden så ja, jeg ser ikke at dette ikke er ett tema.

Ingen agenda, utenom at jeg satte spørsmålstegn ved dine yttringer og din agenda. I tillegg mente jeg at du ikke svarte på spørsmålet og utfordringen. Nå har jeg skjønt at din agenda er å belyse bredbåndsselskapers markedsføringsskikk selv om jeg ikke kommenterte markedsføringen deres.

Har sett kjapt over sidene deres nå og synes det kommer klart frem hva de kan og ikke, men ser at ordet "alle" er det som plager deg. Flisespikkeri når man ser hva bransjen bruker i sin mrk, men jeg mener jo selvfølgelig generelt at ikke selskaper skal bruke villedende mrk. Om dette er villedende er vel diskutabelt.

Min pensjonerte mor og stebror har forøvrig brukt tjenesten og er fornøyde.

Vi er jo veldig off topic her, men en diskusjon har vi jo fått til. :)

/krampe

Lenke til kommentar
Ja, jeg syntes det ble riktig koselig her jeg :)

Hehehe...

On topic

Det er ingen fiber-ISP'er i Vestby, men det finnes noen forskjellige kabelselskaper litt etter hvor du skal bosette deg. Sjekk med selger av boligen om hvilket kabelselskap og hva de kan levere. Utenom ADSL så kan du jo gå for ICE, men vet ikke hvor mye bedre det er blitt etter oppgraderingen av nettet deres. I løpet av 2007 burde også Telenor ha kommet med VDSL så det kan jo bli full fart på dette kobbernettet også.

/krampe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...