Sevenord Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Jeg har satt sammen en maskin med diverse brukte deler (som jeg ikke vet tilstand på) ABIT AV8 HK med en Athlon64 3500+ (det er vel egentlig det som betyr noe i denne saken) Under boot virker ikke tastaturet som det skal, slik at jeg får ikke gått inn å endret bootrekkefølge etc. Feks OM jeg er kjapp (virker som det går på tid) å kommer meg inn i BIOS-settings, så blar jeg bare nedover i menyen uansett hva jeg trykker på tastaturet (opp/ned etc) Jeg fikk derfor ikke valgt CDrom som 1 ledd i boot, tok derfor ut HD (en eldre maxtor med rare lyder). Satte inn en ubuntu linux live-on-cd. Før den booter får jeg valg mellom en del options (installere, sjekke cd, bare kjøre, etcetc) Her får jeg ikke trykket noe. Tastaturet lystrer ikke. Tiden tikker ned og til slutt starter denopp linux fra platen. Når jeg da endelig kommer inn i Ubuntu så virker tastatur og alt sammen slik det skal. KAN dette ha med at jeg har ett USB tastatur?? Noen ideer? Kan det være feil på HK? Jeg har resatt CMOS bare for å gjøre det.. Er takknemlig for alle tips! Skal prøve å skaffe meg ett ps2 tstatur da. EDIT: Altså, i BIOS får jeg trykket meg opp/ned litt random i kanskje 5 sekunder før alt fryser. Endret 15. oktober 2007 av el`satanical Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå