Gå til innhold

Høy ping i CS:CZ

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Lingen jeg har er NGT 2,3 SDSL

Nå har jeg fått et rart "problem" jeg ikke helt klarer å vrenge nepa mi rundt. Når jeg surfer og bruker nettet vanlig til nedlasting eller andre normale ting så har jeg ypperlig responstid fra stort sett alle sider.

Ved å pinge VG.NO ti ganger får jeg i snitt 19MS responstid. Om jeg da går direkte fra ping og åpner STEAM og skal se ping på serverne mine har jeg 120+ på enhver. Tilogmed de norske serverne som ligger i Oslo. Har dog en god router som har QOS, og der har jeg da lagt inn steam så den skal være 2 prioritet. 1 prioriteten er IP telefonen. Vi har 4 maskiner i huset, alle står koblet med CAT5 kabel. Slik har det vært i snart 2 mnd, og det er utrolig kjedelig å ikke få brukt linjen jeg har til noe jeg har lyst til. Er jo begrenset hvor ofte man sjekker VG.NO i løpet av en dag :p

Er det noen andre som har hatt liknende problemer men har fått ordnet det? Er det noen som ser at jeg har glemt noe (utifra min korte beskrivelse)? Er det noe jeg har glemt å nevne her dere trenger å vite om nettverket mitt?

-Øivind-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1.) Har du forwardet port for steam client og evt CS?

Guider finner du på portforward.com.

2.) Prøv uten QoS for å se om det har noen effekt.

1: Jeg får bare forwardet 10 IP'r til min maskin, hvilke velger jeg? regner med at det bør holde å bare velge steam klienten da den styrer programmet og dets innbyggere? Eller bør jeg velge hele rekka?

2: Ingen effekt uten QoS

Lenke til kommentar
Serverlistan i steam kan vara riktigt missvisande gællande ping.

Har du lika høg ping ingame? isåfall bør du checka dina rates i consolen;

rate 25000

cl_cmdrate 101

cl_updaterate 101

Ja, jeg har samme ping inne på server om jeg går inn. Kjører rate på 19000/64/79som jeg alltid har gjort. funnet ut at det er en mellomting som går sånn nogenlunde greit på alle servere egentlig. endrer det bare ved LAN.

Jeg vet ikke hva annet det kan skyldes heller. får samme ping selv når jeg kobler pc rett i modem. virker som at linja ikke kan levere responstid, bare hastighet :/ Er det i det hele tatt mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...