Gå til innhold

Er du ærlig....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper det siste og det beste, pga. at jeg er 3DMarks slave.

 

OG... jeg takler ikke hvis kompis eller bekjent har bedre PC enn meg !!!

 

Der var jeg ærlig gitt...

 

Følte på at jeg kanskje satset feil en stund, da jeg hadde XP2000, mens alle jeg kjente gikk for P4 2.4 -2.8, nå har jeg fått XP2700+ og har per definisjon raskere PC enn dem. Men hadde fortsatt litt lite ytelse grafisk sett, så det endte med kjøp av Radeon 9700, som er bestillt, men jeg venter på komplett...

 

Spillegalskap phy, datagalskap kaller jeg det...

 

-BUFF

Lenke til kommentar
når du påstår at du virkelig har behov for all den kraften som dagens PC`er gir deg ? Hva er det det du bruker PC`en til ? Jeg for min del har kjørt en XP 2400+, og må få understreke at den eneste grunnen til det, er til å konventere DVD filmer om til SVCD.

Jeg har den siste uken testet ut min Celeron 1,2 Ghz med 256 SDRAM og en 60G Seagate, og må si at jeg er meget fornøyd med den til daglige gjøremål. Min påstand er som følgende: Dagens jag og mas etter stadig bedre ytelse, er rett og slett jakt etter status ! Er du tøff nok til å være ærlig ?

 

 

Okey behold celeronen du og gi meg "min" XP 2400+ så jeg kan skryte litt ;)

 

ja og kjøpe seg en så stor maskin bare får og sitte og leke med DVD filmer er jo helt unødvendig i mine subjektive definisjoner av nødvendighet...

 

Anyway så vil vi i løpet av noen år ha grafikk/spill som er så nær virkeligheten som det går ann..

Og da er det artig og følge med utviklingen men en fet og ok PC...

 

Att noen foretrekker og bruke sin personlige økonomi på på fet PC vel deres egen sak , ja vi har jo alle våre inntresser , noen kjøper fet bil , andre fet stereo og noen kjøpe XP 2400 får og leke med DVD filmer...

Lenke til kommentar

Når man kjøper ny pc går det an å tenke litt fremover, selv om man må betale for det. Mitt GeForce3ti500 ser ut til å funke greit en stund til (blir av en eller annen grunn mye mindre spilling på pc etter at jeg kjøpte meg xbox).

Har fortsatt min 1,5 år gamle AMD Tbird 1200 og det duger også en stund fremover. Viktigere med minne, jo mer jo bedre. Har i dag 1GB minne.

Hadde jeg hatt mer penger hadde jeg selvølgelig oppgradert oftere.

Min anbefaling er i alle fall kjøp bortimot det råeste nå man først skal kjøpe (det absolutt råeste er ofte for dyrt i forhold til ytelse). Minne og HD kan man alltids kjøpe mer av etter hvert.

Det gamle utstyret kan alltids brukes til en eller annen serverfunksjon eller testmaskin.

 

m0rg

Lenke til kommentar
jeg trenger kraften min til divx filmene mine. [email protected], skulle helst hatt raskere, siden det tar for lang tid å rippe filmer.

 

Hva om alle hadde sagt at vi ikke trenger raskere systemer? da ville ikke utviklingen gått så raskt som den gjør idag!

 

Problemet er at utviklingen går FOR fort, med en gang du kjøper deg GeForce FX (sier ikke at du gjør det men OM du gjør) så kommer det et nytt nesten med en gang......

 

Når Hammer endelig kommer så kommer sikker t noe slikt som AMD Athlon MXTP 4GHz erller noe i den duren......

Lenke til kommentar
er jo litt tøfft å ha en FEIT pc :lol:

 

men jeg kan bare ikke fordra at det hakker når jeg spiller, OG jeg missliker dårlig grafikk :D

 

Kall meg kresen :)

 

100% enig.

 

Pappa har en Amilo D med Celeron 1,1, 256 sdram, og jeg merker stor forskjell når jeg bruker min egen pc(XP2000, 512 DDR med mye annet godstæsj)

 

Men så suger Celeron, da.

Lenke til kommentar

For å være ærlig...

 

Så trenger jeg overhodet ikke det jeg har, kunne fint klart meg med det jeg hadde for 1-1 1/2 år siden, med unntak av skjermkort!

 

Men så er det jo moro å bytte da.. :D

 

Se sig. og det skal ikke mye til å skjønne behovet når jeg som oftest bare bruker internett, mail og word.. Spiller kanskje 1-2 ganger CS i måneden.

Lenke til kommentar

jeg kjører helt fint med min cel 900/256 RAM/TNT2Ultra/30GB disk...

 

men jeg må si at jeg har lyst på ny pc - for å kunne spille. det er ikke kult å spille cs i 800x600...

 

vet ikke om den pc'en jeg eventuelt kjøper blir noen 'rå' pc heller, skulle jeg kjøpt i dag, hadde det sikkert blitt en XP2100 og et GF4ti4200 med kanskje 512 RAM....

 

men det hadde sikkert vært overkill for det meste av tiden... men bedre til spilling

 

ellers er det fint med litt kraftig pc når en skal regne litt. :)

Lenke til kommentar
er jo litt tøfft å ha en FEIT pc :lol:

 

men jeg kan bare ikke fordra at det hakker når jeg spiller, OG jeg missliker dårlig grafikk :D

 

Kall meg kresen :)

 

100% enig.

 

Pappa har en Amilo D med Celeron 1,1, 256 sdram, og jeg merker stor forskjell når jeg bruker min egen pc(XP2000, 512 DDR med mye annet godstæsj)

 

Men så suger Celeron, da.

 

Når du bruker den til hva da?! Spill kan jeg skjønne (mye pga. skjermkortet), men den dekker nok behovet for internett, mail og word!

 

Brukte en IBM 600E (450mhz PII) i flere måneder og merket faen ikke mye forskjell mot den jeg har nå. Men å spille var umulig..

 

Ta en formatering og reinstall du på fadern's sake du! :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...