Gå til innhold

Buzz-spill stopper opp når jeg spiller.

P00ka

Anbefalte innlegg

Jeg har nå ikke gått over til PS3, som så veldig mange andre her har gjort, spiller veldig sjelden.

Men jeg har et problem, det hender jeg skrur på Buzz en gang iblant (har 3 av de) og i forrige uke så begynte spillet å henge seg opp midt i spørsmål. Ting beveget seg fortsatt i bakgrunnen av bilde, men figurene stoppet opp å snakke, det tar skikkelig lang tid før spillet får loadet seg klart på begynnelsen. Før gikk det på under 30 sek, nå tar det opptil 1-2 minutter før jeg kan velge type spill og spiller og sånn...

Noen som har opplevd noe lignende? Er det spillene?

For jeg har prøvd et bil spill jeg har hatt liggende og det fungerte bra! Men alle buzz spillene er blitt veldig trege..

Endret av dannaadler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har skjedd med meg før (ikkje med Buzz tho). Når det skjer prøv å banke hardt på konsollen.

Mhm. Gjerne med hammer.

Det kan ikke være at Buzz-DVD-en er utslitt/skadet? Har selv bare opplevd at maskinen har hengt seg en gang, og da har jeg spilt gjennom 5-6 PS3-spill, 3-4 PS2-spill og en hel del nedlastbare spill i tillegg.

Ellers kan det være dårlig kompatibilitet med det bestemte spillet.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ellers kan du jo prøve den klassiske "Zalo-vasken", som - naturlig nok - involverer varmt vann, litt zalo og 1stk DVD-plate. Pass på at du tørker platen med tekstiler som ikke loer (grovt tørkepapir er en dårlig ide).

Dette kombinert med litt banking, eventuelt omplassering av konsollen (står den vertikalt, legg den flatt, eller visa versa) burde gjøre susen.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke vaske platen vil jeg tro.

Du behøver en laser-rens, og mest sannsynlig en laserjustering.

Hadde samme problemet selv.

Buzz fikk lange pauser, og etter en liten "tilt" av laserhodet, så ble alt bra igjen.

Regner med din PS2 er enten gammel, eller godt brukt?

Åpne PS2, der finner du et hvit hjul med laseren. Dette kan dreies begge veier.

FØR du dreier, marker med en tusj hvor det stod opprinnelig.

Prøv deg 3 hakk med klokken. Test.

Prøv 3 hakk mot klokken. Test.

Har justert laseren i min PS2 noen ganger, og den blir "som ny" igjen når jeg har truffet justeringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...