Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

IMM32.dll mangler!

Anbefalte innlegg

Hei, fikk bluescreen for noen dager siden, gjorde ingenting uvanlig, bare leste på internett. Husker ikke helt hva det stod, men husker at det stod at feilen kan komme av ny hardware som er feil innstallert. Jeg har ikke innstallert noe hardware. Da PC-en starta opp igjen kom det en boble nederst til høyre der det stod at jeg måtte kjøre chkdsk. Jeg kjørte det (via kjør i startmenyen) den holdte på ca 2-3 sekunder, og etterpå kom bobla bare tilbake igjen. Så gikk jeg på egenskaper på harddisken og tok kontroller for feil, og huka av begge boksene (1. reparer feil i filsystem automatisk, 2. Søk etter og forsøk å reparere skaddede sektorer) starta PC-en på nytt og den kjørte kontrollen før windows starta opp.

Nå la jeg merke til at jeg ikke kommer inn på hverken MSN, MS paint eller systemklokka! Feilmeldinga som kommer på alle tre programmene er:

"Programmet kan ikke starte fordi IMM32.dll ikke finnes. Det problemet kan la seg løse ved å innstallere programmet på nytt."

Jeg har prøvd å innstalere MSN på nytt flere ganger, men det blir ikke noe forskjell..

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?

Endret av Erik_Lothe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ha kjørt en chkdsk på C-disken din for å se om noen filer har blitt korrupt. Eventuelt kjører du programmer som defragmenterer, har en gang vært borti at Diskeeper har ødelagt MFT på den ene disken min slik at alle partisjonene forsvant.

Men gjør som posten over se om du kan finne den filen på XP plata di eller gjennom google. Etter det så kan det være lurt å registrere filen med regsvr32.

Start->run-> cmd

c:\regsvr32 "c:\windows\system32\IMM32.dll"

det som står mellom " og " er banen så her må du bare skrive inn riktig bane til filen og riktig filnavn.

Frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...