hettelars Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei! Nå vet jeg ikke om dette er vistarelatert, sitter hos søskenbarnet mitt og skal prøve å hjelpe henne med et lite pcproblem. Har seg sånn at hun var på et relativt stort LAN for en helg tilbake, etter dette har PC-en oppført seg litt rart. Driver og slår seg av helt tilfeldig. Hun vil helst ikke formatere PC-en, har norton antivirus, hun sier selv at hun ikke fant noen virus når hun scannet PC-en. Skjønner egentlig ikke hva det kan være, satt meg ned på den isted. Den funka helt fint, helt til jeg brukte multifanesystemet til iexplore. Da begynte ting og henge litt, så fikk jeg opp oppgavebehandling, der står det at hun har svimlende 84prosesser oppe, jeg regner med at hun har fått masse spyware på dette lanet, de ropte opp over høytalerne at det var noen som hadde fått et nytt virus. De var i kontakt med norton og med Microsoft for å få tak i en fiks til dette, nå vet jeg ikke hvordan den historien endte, men regner med at de fikk ordnet det. De sa at situasjonen var under kontroll og at de viste hvilke PC-er som hadde det. KAn det være en mulighet for at de ikke hadde full kontroll? Og at hun har fått det viruset? Noen tips i heletatt til hva jeg kan gjøre ? Jeg vurderer egentlig bare og formatere den, ville jo såklart vært supert vist hun har slippet dette. Tips n trix? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Prøv å kjør spybot search & destroy, ad-aware og så videre.. Sjekk dessuten prosessenes navn.. hvis det er mye det samme så søk på nettet om flere har samme problemet Lenke til kommentar
hettelars Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Dette er helt kaotisk, får aldri kjørt ferdig noe i heletatt. Så hvordan hun kan si at hun ikke har virus skjønner jeg ikke, for PC-en slår seg jo av bare den starter og jobbe. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 I tillegg kan du jo sjekke om noen har stjålet noen vifter eller kjøleribber på det LANet Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Se om du får gått inni msconfig og slått av diverse ting som ligger der. Slå av alt som ligger under "Oppstart" i msconfig, bortsett fra Norton, så kan du prøve å skanne maskina i Safe mode. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
hettelars Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Har sjekka msconfigen, var noe snusk som jeg fikk fjerna. PC-en slo seg av før jeg kom meg inn i safemode, så jeg dro hjem:p men skal prøve det igjen:) edit: er en bærbar, så lite sansynlig for at noen fyisisk har blitt stjålet Endret 19. oktober 2007 av hettelars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå