Gjest Slettet+432 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei, har tenkt å kjøpe meg denne switchen. Lurte på hvor jeg kan få tak i fibermoduler til denne... Hva heter det? Er SFP det samme som fibermoduler, isåfall kan jeg bare kan koble til fiberkabler i denne? Har noen noen eksempler på en slik modul (ebay, komplett, whatever)? Takk Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Noe slikt? http://cgi.ebay.co.uk/3CSFP91-3COM-GIGABIT...VQQcmdZViewItem koster i hvert fall flesk originalt i Norge.. (men det gjør en driftstans også?) Har kjøpt mye 3. part sfp'er, og har ikke vært plaget med feil på disse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Tror det ja.. Men er det TP eller fiber, det der? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Tror det ja.. Men er det TP eller fiber, det der? Det er fiber.. men husk at det er forskjellige plugger osv på fiber da! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Tror det ja.. Men er det TP eller fiber, det der? Det er fiber.. men husk at det er forskjellige plugger osv på fiber da! Åja, er det det også ja... Crap. Vet du hva som er vanligst å bruke? Om det er noen vanlige i det hele tatt da. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Vel.. du har grovt sett single mode og multi mode.. og 3 typer connectorer.. regner med det er multimode.. Det er tre hovedtyper av connectors. LC, SC og ST. LC er minst, og er connector som er på disse SFP'ene.. Så spørs det hva kabelen du vil koble til har.. ST til SC SC til SC LC til ST Endret 15. oktober 2007 av lohelle Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Så har jeg forstått det rett... denne typen plugg man plugger inn i denne svitsjen er en LC-plugg? Endret 17. oktober 2007 av Slettet+432 Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Så har jeg forstått det rett... denne typen plugg man plugger inn i denne svitsjen er en LC-plugg? Linken fungerte ikke hos meg, men utifra link så jeg hvilken switch det gjaldt.. (3com corebuilder 9400). Det ser ut som den bruker "store" gbics.. Og da er det SC connector.. http://support.3com.com/infodeli/tools/swi...11378/index.htm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Så har jeg forstått det rett... denne typen plugg man plugger inn i denne svitsjen er en LC-plugg? Linken fungerte ikke hos meg, men utifra link så jeg hvilken switch det gjaldt.. (3com corebuilder 9400). Det ser ut som den bruker "store" gbics.. Og da er det SC connector.. http://support.3com.com/infodeli/tools/swi...11378/index.htm oki. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå