Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Støy fra viskermotor

kuskens

Anbefalte innlegg

Har en Toyota Carina E 1996 som i det siste har begynt å bråk mer en vanlig når viskerne går. Det virker som om det er viskermotoren bråker. Før kunne jeg nesten ikke høre at viskerne gikk, mens nå hører jeg de veldig godt. Høres nesten ut som den hadde trengt litt fett i girsystemet.

Er det noen som har vært borti noe liknende?

Lurer på om det er et tegn på at den snart kommer til å ryke?

Noen som vet hva en slik motor koster, sånn ca?

mvh

Kuskens

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det viste seg å være viskermotoren som laget lyden.

Kjøpte en brukt motor hos en bilopphugger og da ble alt så meget bedre.

Forsøkte å åpne den gamle motoren, men jeg fant egentlig ikke ut hva som var galt. Det eneste jeg kunne se var at det var kommet en del fuktighet inn i "gearkassen".

Har en Toyota Carina E 1996 som i det siste har begynt å bråk mer en vanlig når viskerne går. Det virker som om det er viskermotoren bråker. Før kunne jeg nesten ikke høre at viskerne gikk, mens nå hører jeg de veldig godt. Høres nesten ut som den hadde trengt litt fett i girsystemet.

Er det noen som har vært borti noe liknende?

Lurer på om det er et tegn på at den snart kommer til å ryke?

Noen som vet hva en slik motor koster, sånn ca?

mvh

Kuskens

Lenke til kommentar

Når du først fikser på viskersystemet kan det lønne seg å ta overhanling på selve viskerakslingene også. Disse har en tendens til å gå tregere og tregere og blir en belastning for motoren. Du løsner mutteren som holder viskerarmen, fjerner segeringen og trykker ut akslingen. Rengjør og smør opp med molybden fett. Da fungerer viskerne feilfritt lenge. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...