Gå til innhold

BankId/Java problemer med verifisering


Anbefalte innlegg

Irriterende!

Skjedde sist gang også. Når jeg endelig har satt i gang bestillingen hos B&H, så blir jeg sendt fra deres WEB-sider og til en verifiseringsside. Der skal da BankId lastes vha. Java. Det eneste som skjer, er at den gule/orange logoen til Java står der. Så kommer det opp en feil og ber meg prøve på nytt. Bruker siste versjon av Java (og IE7). Hadde samme problem i IE6 også.

Jeg bruker samme system når jeg logger meg på nettbanken. Da fungerer alt som det skal.

 

Noen som har vært borti lignende? Kanskje en løsning?

På forhånd TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Irriterende!

Skjedde sist gang også. Når jeg endelig har satt i gang bestillingen hos B&H, så blir jeg sendt fra deres WEB-sider og til en verifiseringsside. Der skal da BankId lastes vha. Java. Det eneste som skjer, er at den gule/orange logoen til Java står der. Så kommer det opp en feil og ber meg prøve på nytt. Bruker siste versjon av Java (og IE7). Hadde samme problem i IE6 også.

Jeg bruker samme system når jeg logger meg på nettbanken. Da fungerer alt som det skal.

 

Noen som har vært borti lignende? Kanskje en løsning?

På forhånd TAKK!

 

Jeg bestilte via Adorama og det hele gikk smertefritt. Jeg er SR-Bank kunde. Kan det være en midlertidig feil?

Lenke til kommentar
Jeg bestillte noe fra B&H i går kveld. Det var da jeg fikk disse problemene. Gangen før det igjen (også hos B&H) så var de samme problemene. Da endte det med å bestille via email.

Kanskje noen innstillinger i IE? Fungerte som sagt fint i Opera.

 

Mulig. Jeg bruker firefox og har ikke hatt problemer med dette.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Har hatt problemer med BankID lenge. Den krasjer hver jævla gang jeg skal betale. Har meldt ifra til både banken (DnB) og BankID/bankenes betalingssentral, men de virker like totalt uinteresserte begge to, så nå unngår jeg alle onlinebutikker som bruker BankID og har en standardmail jeg sender dem, hvor jeg forklarer problemet og oppfordrer dem til å bytte til PayPal isteden, eller å opprette et system for forhåndsbetaling til konto. Jeg har benyttet PayPal de siste 7-8 årene og aldri hatt ett eneste problem, bortsett fra at de er vanligst på nettsteder utenfor Skandinavia.

Endret av truud2
Lenke til kommentar
Har hatt problemer med BankID lenge. Den krasjer hver jævla gang jeg skal betale. Har meldt ifra til både banken (DnB) og BankID/bankenes betalingssentral, men de virker like totalt uinteresserte begge to, så nå unngår jeg alle onlinebutikker som bruker BankID og har en standardmail jeg sender dem, hvor jeg forklarer problemet og oppfordrer dem til å bytte til PayPal isteden, eller å opprette et system for forhåndsbetaling til konto. Jeg har benyttet PayPal de siste 7-8 årene og aldri hatt ett eneste problem, bortsett fra at de er vanligst på nettsteder utenfor Skandinavia.

 

Hva med å bruke postopppkrav.

Endret av torve
Lenke til kommentar
Har hatt problemer med BankID lenge. Den krasjer hver jævla gang jeg skal betale. Har meldt ifra til både banken (DnB) og BankID/bankenes betalingssentral, men de virker like totalt uinteresserte begge to, så nå unngår jeg alle onlinebutikker som bruker BankID og har en standardmail jeg sender dem, hvor jeg forklarer problemet og oppfordrer dem til å bytte til PayPal isteden, eller å opprette et system for forhåndsbetaling til konto. Jeg har benyttet PayPal de siste 7-8 årene og aldri hatt ett eneste problem, bortsett fra at de er vanligst på nettsteder utenfor Skandinavia.

 

Hva med å bruke postopppkrav.

 

Den enkelte bank tilbyr ofte en link for oppdatering av Java, kan hende det er løsningen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Prøv også å gå inn under add/remove programs og avinstallere alt som lukter av Java - spesielt eventuelle gamle JDK'er og sånt. Så kan du installere nyeste versjon igjen.

 

Takk, men det har forlengst vært forsøkt, i flere vendinger. I tillegg til full reinstallering av hele Vista fra scratch, med et lass applikasjoner og innstillinger. Phuu! For en endeløs drittjobb. Og det hjalp ingenting i det hele tatt! Så jeg er temmelig sikker på at det er serveren/systemet til bbs som er ustabilt og freaker ut når betalingene skal utføres. For googling på problemet viser at jeg langtfra er alene om dette, så jeg har begynt å droppe alle internetbutikker med BankID. Og finner jeg ingen med forhåndsbetalingløsning, så går jeg isteden til den nærmeste Elkjøpbutikken

 

Og det bør onlinekremmerne merke seg, for det kan jo være at de går glipp av en del salg pga. dette.

Endret av truud2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...