PantZman Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hei! Jeg kjøpte meg et Asus A7N8X Deluxe og ei TwinMOS 512MB PC3200 minnebrikke på mandag. Maskina er veldig ustabil, den restarter seg, låser seg og noen ganger er det bare program(ene) som låser seg. Prøvde skjermkortet på andre maskina mi (Duron 1.2, 512 SDram osv.). Der funka det fint (fikk forresten 7325 poeng i 3DMark 2001SE standard settings), og jeg tok skjermkortet (MSI GF4 MX440SE-T) som stod i den maskina og satt det i denne. Nå virker maskinene helt stabile (begge maskinene kjørte 3DMark 2001SE med Standard Settings 10 ganger uten problem) :-? I bios står AGP 8x "Enabled" (men kortet er jo bare 4x AGP), blir det 4x viss jeg setter den på "Disabled"? Og hvor mange Volt skal skjermkortet ha? Tror det står på 1.5V i bios som er standard. Noen som skjedde når Asus GF4 TI4600 kortet stod i maskina her: -Maskina restarter etter noen minutter i div spill. -Maskina har fått 1 stk blåskjerm i Win2k. -En gang da jeg kjørte 3DMark 2001SE så låste bildet seg, og da jeg trykte CTRL+Alt+Del så stod det "Svarer Ikke" ved siden av alle programma som kjørte. :-? -I UT2003 detter jeg ut i windows og det kommer frem en feilmelding (skjer av og til, men som oftest restarter maskina seg). Har prøvd å oppdatert bios med "AsusUpdate" men det programmet funker jo ikke. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 og en annen ting, det står at CPUen min får 1.84V, men den skal jo bare ha 1.75V slik jeg har forstått det :-? Den står på "Auto" i bios som skal være 1.75V. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 noen som har noen forslag, kanskje opplevd det samme? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg har en TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 brikke http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl må jeg ha en brikke med winbond? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl står noe om det på siden under: http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7n8x/A7N8Xqvl.htm Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 ingen som har peiling på noe? OK Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hør her. Det finnes EDIT knapp, har du noe å tilføye så bruk den. Og ikke bump tråder før det er godt et døgn minst. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg har en TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 brikkeJa den funker perfekt med hket. må jeg ha en brikke med winbond? nei. I bios står AGP 8x "Enabled" (men kortet er jo bare 4x AGP), blir det 4x viss jeg setter den på "Disabled"? jeg har 4x agp skjermkortet og har agp8x på enabled. har ikkenoe og si så la det stå på enabled. noen små svar i alle fall. prøv og resett biosen hvis du ikke har gjort det. Lenke til kommentar
knut Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hva slags strømforsyning har du? Det kan tenkes at den er for liten. Prøv da eventuelt med å koble ut 1 harddisk (hvis du har fler), eller andre enheter. Geforce 4 ti4600 bruker endel mer strøm enn et geforce 4mx 440 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 ok. har Resetta biosen flere ganger. Satt minnet på 266MHz (133x2?) nå sist gang maskina låste seg. Fikk en blåskjerm da, kan skrive noe av det som stod der... ----------------------------------------------- (stod noen tall her opp) KMODE_EXECPEDITION_NOT_HANDLED Address BFD8726B base at BFD25000, 3dd96f72 - nv4_mini.sys Starter dumping av fysisk minne. osv osv. -------------------------------------------------------- noen som kjenner igjen den meldinga? "nv4_mini.sys" noe med nvidia/nforce å gjøre? Har testa en del Half-Life modden Natural Selection og kommer opp en melding om at programmet har utført en "ulovlig opperasjon".. noe i den duren. Har en liten misstanke om det er noe gale med CPUen :-? skal ta Duron 1.2 fra andre maskina og teste den når jeg får bedre tid (i morra kanskje). bludern... Har prøvd en Enermax 350W strømforsyning og en Aopen 300W, samme problemet. Lenke til kommentar
president Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Har samme hovedkort som deg og to stk TwinMos (Ikke Winbond) 512MB-brikker. Kjører de på 333mhz og rimelig raske cas-settings. Pcen er 100% stabil. Hvis du stiller Agp 8x på disabled, så betyr det akkurat det. Dvs at du fortsatt kjører på 4x hvis skjermkortet ditt støtter det (Og det gjør det jo). Prøvd eventuelt å disable AGP Fast Write? Lenke til kommentar
k-nut Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg har også et ASUS geforce 4 TI4600 ("4500") som jeg har hatt en del problemer med. Resten av pc'en min er ikke noe i nærheten av din, så det kan hende det er noe galt med akkurat disse skjermkortene. Etter mange timer med at min pc'en låste seg; blåskjerm (win XP) og ut i windows "hopping" og programmer låste seg, fant jeg en løsning på mitt problem. Jeg la en en VIA Latency Patch, og alt virket helt fint, men jeg vet jo ikke om ditt hovedkort engang har et VIA brikkesett. Jeg har lest om flere som har liknende problemer med dette skjermkortet, så jeg ville tror det er dette det er noe galt med. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 Nforce hovedkort Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 tror jeg har funnet ut hva som er problemet nå... minnet! Da jeg kjørte minnet på 266MHz (2x133?) så virka maskina helt stabil, og så prøvde jeg en annen instilling på 400MHz (2x200?) og da virka den ganske stabil og :-? men må teste litt mer. ---------------------- kl. 22:25 30.1.03 Har nå kjørt minnet på 333MHz i ca 3-5 timer og har ikke opplevd noen problem :-? Kan det være noe problem med minne brikka eller at den ikke jobber så bra med en/noen andre komponenter i maskina? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå