Gjest member-101642 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Å ta initiativ er det lureste du kan gjøre. Ikke isoler deg hjemme alene, det gjør bare saken verre. Desto lenger du venter med å gjøre noe, desto vanskeligere blir det. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Egentlig behøver det ikke være deg det er noe galt med. Vi lever litt i et A4-samfunn hvor man må være som gjengen på alle måter for å bli akseptert. Sannsynligvis vil dette bedre seg etterhvert, du er vel i en "finne seg selv"- periode også, men la ingen andre presse deg inn i sin form. Ta tak i de interessene du har og søk likesinnede der. Ut ifra det du forteller: Det finnes skytterklubber, ungdomsgrupper i jeger- og fiskerforeninger, ideelle organisasjoner.. Å døyve dette med alkohol vil bare på sikt gjøre ting værre. Når det gjelder å snakke med andre er det bare å legge seg frampå, men gjør det på en forsiktig måte i begynnelsen....så ser du om og med hvem du kan gå videre med. Endret 23. oktober 2007 av geirm Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 En god venn vil støtte deg. Kutt ut drikkinga, les til prøver, slutt og syns synd på deg selv, Da vil alt gå bedre. Er ikke værre enn det gitt.. Du er 15 år! Ro litt ned. Hva er det med folk om dagen som får panic om de ikke har fått seg dame når de er 14-18? Ta det litt med ro. Lev livet. Møt nye mennesker, dra ut, ha det gøy. Å sitte inne og deppe er det dummeste du gjør. Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 I like to live! =D Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Om man skal kun se på seg selv og sine problem her i livet, vil man alltid ta til tårer. Derimot, glem deg selv, og tenk på andre, andre sine problem, og prøve og hjelpe dem Dra ut til sentrum, se på mennesker, ehm, snakk med de i klassen din, og uansett hvor rar de synest du er, bare drit i det. De er like rare selv..! Kleng deg litt på, nermest sagt. heh. Og drikking bør du stoppe med. Om man har psykiske problem(eller mindre problem, men som kan utarte seg til verre saker) så er alkohol absolutt det dårligste man tyr til. Trening kan jo og hjelpe. Meld deg inn i en klubb hvor du kan dele dine intresser (f.eks skyting, boklesing elns.) Der kan du jo finne venner og Også må du huske på at du bare er 15 år, så dette vil komme seg med tiden. Hver dag du står opp, si til deg selv: Jeg er faen meg like bra som alle andre her i verden. Hev deg litt opp, rett deg i ryggen, og vis at du ikke lar deg tråkke på. Og alltid, alltid konsentrer deg om å holde føtta samla. Om du skulle finne på og falle av lasset, så vil du alltids klare og reise deg igjen. ( det er vi flere om ) Stå på! Lenke til kommentar
wise™ Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg er vel en av de som blir beskrevet her; På u-skolen var jeg en av de med 1-3 venner, og ingen andre. Jeg holdt meg mest til meg selv, redd for å snakke med jenter, spesielt de litt populære jentene. Ble hele tiden "dyttet" ned når jeg prøvde å "vise meg frem" av de andre populære guttene og av den grunn fikk nokså dårlig selvtillit.. ..Etter jeg startet på VGS har jeg fått et par av de populære jentene i klassen, og jeg har null problemer å snakke med noen av de, jeg har forandret væremåte og er ikke redd for å snakke med ukjente mennesker lenger, jeg har rett og slett blitt flinkere til å "selge meg selv" ved å gjøre megselv mer interresant for mennesker rundt. Jeg er nesten alltid den som lager liv, ved å finne på morsomme ting å få folk til å le. Vil bare si at du burde ta det helt med ro, prøv å bygg opp selvtilliten din gradvis, jobb med karakterene dine og vent på VGS. VGS er en helt ny mulighet til å få nye venner. Vær utadvent fra første dag å vis at du er der. Få folk til å legge merke til deg og bli interresert (på vennemåten) Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 En god venn vil støtte deg. Kutt ut drikkinga, les til prøver, slutt og syns synd på deg selv, Da vil alt gå bedre. Er ikke værre enn det gitt.. Du er 15 år! Ro litt ned. Hva er det med folk om dagen som får panic om de ikke har fått seg dame når de er 14-18? Ta det litt med ro. Akuratt! Da jeg var 15 var jeg absolutt håpløs med det kvinnelige kjønn. Rart hvordan ting forandrer seg på bare 3 år! Mitt råd vil være å ta det med ro og finne en aktivitet som gir deg økt selvtillit. For min del var det motocross, men det finnes selvfølgelig alternativer. Ikke gi opp håpet! Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 bare sånn for å slenge frem litt positivitet, det er nok mange som føler seg litt spesielle og utenfor. Selv klarte jeg aldri å skaffe meg dame før jeg blei 21 år. fikk meg aldri noe før jeg var 20. Det plaga meg selvfølgelig litt, men jeg hadde ikke lyst å forandre meg så mye for å bli godtatt, så jeg hang med andre sære kamerater plutselig en dag så møtte jeg kjæresten min, hu er nesten like spesiell og sær som meg og nå har jeg dratt hu med inn på diskusjon.no trur du bare må ta det med ro, ikke vent på at folk skal invitere deg, prøv heller å invitere folk på besøk, ofte så er det flere som sitter hjemme aleine og ikke har så mye å gjøre, fordi ingen av dem gidder å ta insinativ. btw, hvis du syntes at du ikke prater så mye med folk på skolen og sånt så er det som regel ikke værre enn bare å kikke opp istedenfor å kikke i bakken hele tia, funka for meg, begynte å stirrre på folk istedenfor å se bort. blei mye mer morro å leve Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Det er en lei sitvasjon du er i. Hvis du grubler på meningen med livet kan det nesten høres ut som du er lettere deprimert. Jeg vet hvordan du har det, du er ikke den eneste som sliter/har slitt. Kan jeg annbefale kontakt anonnsene øverst i denne delen av forumet? Jeg er oppført der, du kan gjerne sende meg en PM Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 begynte å stirrre på folk istedenfor å se bort. blei mye mer morro å leve Jeg hater når folk gjør det, føler meg utilpass, det er ok når det er noen jeg kjenner/liker, men hater det når fremmede stirrer på meg -.-' Er vell bare slik jeg er. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 skjønner litt hva du mener Trondozy, men du burdte heller tenke at det er noe hyggelig som gjør at folk ser på deg, det gjør jeg hver gang jeg føler meg beglodd, det er sikkert alltid en hyggelig grunn til at jeg blir beglodd. Og innimellom så er det faktisk det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå