Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

alt går til helvete med meg...


Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

Gjest gutt15år

for å si det sånn så går det meste rett til helvete med meg... jentene liker meg ikke, de synes bare at jeg er en raring.

vennene mine møter jeg for det meste bare på skolen, er ikke så ofte at de kommer hjem til meg eller spør om jeg blir med ut en tur. jeg har egentlig null og nix å finne på på fritida også. jeg drikker også en god del alkohol for å glemme. men jeg har skjerpa meg med drikkinga. jeg føler meg rett og slett ensom, jeg lurer på hvorfor at vi finnes, hva meningen med livet er osv. osv... karakterene på skolen er heller ikke de beste, har for det meste rundt 3 på alle fag.

jeg føler meg ensom og deprimert. hva bør jeg gjøre? kjæresten til en av vennene mine ser ut til å ville hjelpe meg med diverse ting. Kan jeg snakke med henne, eller er det dumt? kan jeg snakke med vennene mine? er en gutt på 15 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

livet ditt kommer til å endre seg drastisk når du kommer på vidergående etc.

Har selv merket stor forandringer i livet mitt fra 15-18-21 år, på godt og vondt :)

Ting du kan gjøre for å hjelpe deg selv er f.eks:

-Sving kurs. Kanon å kunne dette på fester / byen når du blir eldre.

-Begynn å trene. Da både ser du bedre ut og føler deg mye bedre. + du har noe å gjøre på fritiden.

-Gjør en innsats på skolen. Dette er viktig.

-Ta et slag bowling med vennene dine i morra?

 

og ikke minst, lær deg og spille et instrument, helst gitar ;)

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Swing-kurs og trene holder jeg med på... :)

 

2 Ting jeg aldri gjorde :p

 

Når du kommer på VGS så havner du sammen med folk som har valgt det samme som deg, fordi dere har nogenlunde like interesser.. Kanskje de i klassen din ikke har så like interesser som deg, og at det er derfor du føler deg litt utenfor.. Jeg har sett mange som har vært ganske bortgjemte på U.skolen, som har fått ett helt annet liv på VGS!

Du har flere gode år å glede deg til her..

 

Det å begynne å snakke med ei jente er både lettere, og jeg tror du vil føle det mye bedre enn om du hadde snakket med en gutt.. Det blir ofte litt mer merkelig å snakke med en gutt om sine problemer, men om det passer deg bra får du bare gjøre det..

 

Prøv å vend deg til å gjøre lekser, så går også dette mye letter senere på VGS..

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_skybert_*

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Og du skal vite du ikke er den eneste som føler det slik. Men jeg tror alt vil bli bedre etter hvert.

 

Selv var jeg ikke mye fornøyd med tilværelsen da jeg gikk på ungdomskolen. Men på Videregående bedret ting seg. Jeg opplevde at folk tok meg seriøst, var interessert i å bli bedre kjent med meg. Dette hjalp utrolig på selvtillitten, og jeg har nå også fått en del venner, samt er nesten aldri deprimert lengre :)

 

Men hvis du synes dagene blir ensomme å lange, er mitt beste tips å finne en aktivitet du kan drive med. Om det er fotball, hockey, svømming, annen idrett, mekking, dansing, filmklubb eller noe helt annet spiller ingen rolle. Gjør noe du liker (eller tror du kan komme til å like).

Lenke til kommentar
Gjest gutt15år
Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Og du skal vite du ikke er den eneste som føler det slik. Men jeg tror alt vil bli bedre etter hvert.

 

Selv var jeg ikke mye fornøyd med tilværelsen da jeg gikk på ungdomskolen. Men på Videregående bedret ting seg. Jeg opplevde at folk tok meg seriøst, var interessert i å bli bedre kjent med meg. Dette hjalp utrolig på selvtillitten, og jeg har nå også fått en del venner, samt er nesten aldri deprimert lengre :)

 

Men hvis du synes dagene blir ensomme å lange, er mitt beste tips å finne en aktivitet du kan drive med. Om det er fotball, hockey, svømming, annen idrett, mekking, dansing, filmklubb eller noe helt annet spiller ingen rolle. Gjør noe du liker (eller tror du kan komme til å like).

 

 

Jeg har 1 aktivitet jeg driver med på fritiden

- Skyting, det er artig det.

Også går jeg på fisker og går en del på jakt.

DETTE er vel de eneste tingene som er artig her i livet mitt....

Lenke til kommentar
Gjest gutt15år
Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Og du skal vite du ikke er den eneste som føler det slik. Men jeg tror alt vil bli bedre etter hvert.

 

Selv var jeg ikke mye fornøyd med tilværelsen da jeg gikk på ungdomskolen. Men på Videregående bedret ting seg. Jeg opplevde at folk tok meg seriøst, var interessert i å bli bedre kjent med meg. Dette hjalp utrolig på selvtillitten, og jeg har nå også fått en del venner, samt er nesten aldri deprimert lengre :)

 

Men hvis du synes dagene blir ensomme å lange, er mitt beste tips å finne en aktivitet du kan drive med. Om det er fotball, hockey, svømming, annen idrett, mekking, dansing, filmklubb eller noe helt annet spiller ingen rolle. Gjør noe du liker (eller tror du kan komme til å like).

 

 

Jeg har 1 aktivitet jeg driver med på fritiden

- Skyting, det er artig det.

Også går jeg på fisker og går en del på jakt.

DETTE er vel de eneste tingene som er artig her i livet mitt....

 

 

Også fisker jeg og går på jakt endel*. Skrev litt feil her....

Lenke til kommentar

Skaff deg venner utenfor klassen hvis du har problemer med å få kontakt med dem.

 

For meg høres du ut som en veldig oppgåendes ung mann. Du er 15. Det er sannsynligvis den verste tiden hvis du har problemer med sånt (var det for meg hvertfall). Alt blir så mye bedre med tiden. Bare vær positiv!

Lenke til kommentar

Kanskje ta deg en tur til psykolog? De er jo eksperter på det området, og husk du trenger ikke være gal på noen måte for å gå dit ,det er akkurat som å gå til doktoren. Psykisk helse er viktig. :)

 

Og viss du ikke allerede gjør det, så begynn å ta omega 3 tilskudd. Det gir deg bedre humor "for some complicated reason"

 

Edit: Lol "Bedre humor" det skulle såklart være "bedre humør" :p

 

Edit2: Da jeg var på din alder følte jeg det på samme måten, folk som ser meg nå hadde nok aldri gjettet det. Nå er jeg en utadvendt kar som alltid har masse folk rundt seg, ser lyst på livet og er sikker på at nå jeg kan komme langt her i verden. Men som sagt, det har ikke alltid vert sånn.

 

Jeg vet hvordan det er, hadde du bodd her skulle jeg lært deg litt forskjellig om hvordan man kommer seg ut av svarte hull og andre fallgruver, for det er noe H*lvettes dritt for å si det mildt.

Send meg gjerne noen PM's så kan jeg kanskje få sparket deg litt i riktig retning ;)

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Swing-kurs og trene holder jeg med på... :)

 

2 Ting jeg aldri gjorde :p

 

Når du kommer på VGS så havner du sammen med folk som har valgt det samme som deg, fordi dere har nogenlunde like interesser.. Kanskje de i klassen din ikke har så like interesser som deg, og at det er derfor du føler deg litt utenfor.. Jeg har sett mange som har vært ganske bortgjemte på U.skolen, som har fått ett helt annet liv på VGS!

Du har flere gode år å glede deg til her..

 

Det å begynne å snakke med ei jente er både lettere, og jeg tror du vil føle det mye bedre enn om du hadde snakket med en gutt.. Det blir ofte litt mer merkelig å snakke med en gutt om sine problemer, men om det passer deg bra får du bare gjøre det..

 

Prøv å vend deg til å gjøre lekser, så går også dette mye letter senere på VGS..

 

 

Det at man velger en linje som andre også har en interesse for trenger likevel ikke være sååå positivt. Jeg har i hvert fall ikke hatt så gode erfaringer med det. De fleste i klassen blir rett og slett for barnslige for meg. Mye skulk, forsinkelser etc. De to i klassen som jeg derimot "liker", for å si det slik er 10 år eldre enn meg(jeg er 18).

 

Jeg sliter for så vidt også med å finne venner, men så kan det hende jeg er kresen ... :p

 

Jeg tror det ordner seg med tiden.

Lenke til kommentar

Gidder ikke lese igjennom alle postene her.

 

Kort sagt så kan jeg si:

Livet er kjedelig til tider og når jeg var på din aldrr fundamenterte jeg mye på ting som egentlgi ikke skal fundamenteres på så mye av unge sinn. Det gjorde meg rett og slett deprimert og emosjonell. Det var slitsomt.

Det blir slettes ikke bedre når kjærligheten ikke går rette veien, det opplever jeg nnå.

 

Det eneste tipset jeg kan gi deg er: Finn en god hobby! Jeg begynte å se på anime, selvom det kanskje er litt barnslig til tider så elsker jeg det.

Dinn deg også en drøm du kan følge. Jeg har som mål å bli spilldesigner så jeg kan lage spill for kanskje nintendo en dag^^

 

Utover det så kan jeg si: Prat med folk. Ta initiativet og møt folk. Drikking på din alder er ikke bra, men for all del, hvis du synes det er morro så gjør det. Selv ventet jeg til jeg var 16-17 med å begynne å drikke. Bare ikke begynn å røyk på fast basis. Det blir bare dyrt og kjedelig i lengden. (Har vært innom det og)

 

Ikke tenk så mye på det lange livet som venter deg, tenk heller på hver dag som venter deg og bygg utifra det. Hvis du tenker på allt på en gang blir du utslitt.

 

Da har jeg ikke mer å si. Håper du kommer på bedre tanker^^"

Lenke til kommentar
vennene mine møter jeg for det meste bare på skolen, er ikke så ofte at de kommer hjem til meg eller spør om jeg blir med ut en tur.

Var i samme situasjon selv da jeg var på din alder. Satt hjemme og venta på at noen skulle ringe eller komme på døra. Men det er det ikke noe håp i. Hvis du er asosial så tenker ikke folk på deg når dem skal finne på noe. Vis at du er der og er interessert i å ut og ha det gøy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...