Gå til innhold

NetShop Nekter TilbakeBetaling! Angreretten Ugyldig! Hjelp!

LasseGL

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bestillte for noen uker siden, en Pc fra NetShop, såkalt ENVY Lan Edition. Kostet meg 20500 kroner.

Men 2 dager før angrefristen, sendte jeg den tilbake grunnet at jeg ville ha en annen Pc . Og det står i angreretts systemet at man ikke må oppgi grunnen til hvorfor du leverer tilbake PC-en.

Isåfall. Jeg Bestillte PC-en ferdig konfigurert og satt opp, slik at jeg bare kunne begynne å surfe på nettet osv.

Så PC-en var i bruk før jeg fikk den, og før jeg leverte tilbake PC-en lastet jeg ned 2 programmer, SopCast osv...

Men de Nekter nå for det siden PC-en har vært i bruk.

Er dette lovlig? Ja, har kontaktet netShop selv, men forventer ikke svar før i morgen.

Trenger HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg bestillte for noen uker siden, en Pc fra NetShop, såkalt ENVY Lan Edition. Kostet meg 20500 kroner.

Men 2 dager før angrefristen, sendte jeg den tilbake grunnet at jeg ville ha en annen Pc . Og det står i angreretts systemet at man ikke må oppgi grunnen til hvorfor du leverer tilbake PC-en.

Isåfall. Jeg Bestillte PC-en ferdig konfigurert og satt opp, slik at jeg bare kunne begynne å surfe på nettet osv.

Så PC-en var i bruk før jeg fikk den, og før jeg leverte tilbake PC-en lastet jeg ned 2 programmer, SopCast osv...

Er dette lovlig? Ja, har kontaktet netShop selv, men forventer ikke svar før i morgen.

Trenger HJELP!

Når man kjøper en pc til 20k og finner ut etter 12 dager at man ikkje vil ha pc`en alikevel synes jeg er litt rart. Da har man ikkje tenkt så langt mener jeg. Skal du kjøpe en bedre pc, eller vil du bare utnytte angrefristen?

Bare spør :D

Edit: Quote LasseGL: Jepp jepp...enig i det....Men det bruker også MYe Mye mer Av CPU'en! Hadde Q6600, 2 GB OCZ PC8500, Raptor disk på 150 GB på OS'et, Big Typhoon CPU kjøler, og 2 stk 8800 GTS som er bedre enn et GTX kort...Dette med Windows Vista Ultimate 64-bit. Synes dette ble for lav ytelse og leverte tilbake hele Driten/PC-en.........

Quote LasseGL i et annet inlegg på forumet: //Vista og spilling// "Det funker ypperlig, har selv 64 bit og det funker fett."

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Hei!

Trenger HJELP!

Når man kjøper en pc til 20k og finner ut etter 12 dager at man ikkje vil ha pc`en alikevel synes jeg er litt rart. Da har man ikkje tenkt så langt mener jeg. Skal du kjøpe en bedre pc, eller vil du bare utnytte angrefristen?

Bare spør :D

Edit: Quote LasseGL: Jepp jepp...enig i det....Men det bruker også MYe Mye mer Av CPU'en! Hadde Q6600, 2 GB OCZ PC8500, Raptor disk på 150 GB på OS'et, Big Typhoon CPU kjøler, og 2 stk 8800 GTS som er bedre enn et GTX kort...Dette med Windows Vista Ultimate 64-bit. Synes dette ble for lav ytelse og leverte tilbake hele Driten/PC-en.........

Quote LasseGL i et annet inlegg på forumet: //Vista og spilling// "Det funker ypperlig, har selv 64 bit og det funker fett."

Interessant. Lasse har åpentbart levert inn 20k PC på angrerett før. Takk for at du gjør produktene dyrere for oss andre.

Lenke til kommentar
hehe, skal vi diskutere problema mine eller hva jeg har sagt tidliger? :tease:

Ja, tenkte meg ikke riktig om.

Uansett.....Hva tror dere? Har jeg loven på min side....

Du burde skamme deg! Håper nesten at du ikkje får penger tilbake, etter at du utnytter angreretten slik! :thumbdown:

Lenke til kommentar
hehe, skal vi diskutere problema mine eller hva jeg har sagt tidliger? :tease:

Ja, tenkte meg ikke riktig om.

Uansett.....Hva tror dere? Har jeg loven på min side....

Du burde skamme deg! Håper nesten at du ikkje får penger tilbake, etter at du utnytter angreretten slik! :thumbdown:

Ok, jeg veit du liker meg....men hva tror du? har jeg loven på min side?

Lenke til kommentar

NEI, du har IKKE loven på din side.

Du har aktivt brukt pcen i 12 dager, og så funnet ut at du ikke vil ha den allikevel. Ergo har du ikke angrerett.

(Og takk og lov for det).

I tillegg, som du sier så ser dette ut til å være et tilvirkningskjøp, at de konfigurerer og setter opp pcen for deg. Da kan de faktisk kreve betalt for den jobben de har gjort, om de først skulle godkjenne angreretten.

Du sitter i saksa uansett.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
NEI, du har IKKE loven på din side.

Du har aktivt brukt PC-en i 12 dager, og så funnet ut at du ikke vil ha den allikevel. Ergo har du ikke angrerett.

(Og takk og lov for det).

I tillegg, som du sier så ser dette ut til å være et tilvirkningskjøp, at de konfigurerer og setter opp PC-en for deg. Da kan de faktisk kreve betalt for den jobben de har gjort, om de først skulle godkjenne angreretten.

Du sitter i saksa uansett.

Tja, man har vel lov å bruke produktet selv om man benytter seg av angrerett. Bare det leveres tilbake i samme stand. Angreretten er jo til for at man skulle kunne se an et produkt som er kjøpt via postordre osv og hvor man ikke har muligheten til å teste det i butikken.

Men ellers er jeg enig med deg.

Lenke til kommentar

Nei, man har lov til å TESTE det, men ikke å ta det i bruk som sitt eget. Din siste setning er jo helt enig med meg, at man skal få kunne teste slikt man ikke får når man ikke kjøper i butikk.

Jeg er så og si 100% sikker på at trådstarter har brukt pcen mer enn littegranne på 12 dager :).

Lenke til kommentar
Nei, man har lov til å TESTE det, men ikke å ta det i bruk som sitt eget. Din siste setning er jo helt enig med meg, at man skal få kunne teste slikt man ikke får når man ikke kjøper i butikk.

Jeg er så og si 100% sikker på at trådstarter har brukt PC-en mer enn littegranne på 12 dager :).

Jeg skjønner godt hva du sier. Men det blir litt definisjonsak. Hva går under testing? Hvis han har kjøpt en gamerpc, er det kanskje naturlig å teste om den klarer å kjøre noen spill osv. Butikken kan vanskelig bevise at han ikke har "testet" PC-en. Loven sier jo at man har 14 dager til dette. Altså ikke at man kan teste den 1 dag ila de 14 dagene. Men at man har 14 dager til dette og 14 dager gir jo rom for en del bruk.

Lenke til kommentar
Nei, man har lov til å TESTE det, men ikke å ta det i bruk som sitt eget. Din siste setning er jo helt enig med meg, at man skal få kunne teste slikt man ikke får når man ikke kjøper i butikk.Jeg er så og si 100% sikker på at trådstarter har brukt PC-en mer enn littegranne på 12 dager :).
Altså det er ikke hvordan/hvor mye jeg har brukt PC-en.....men om jeg har det, det evt. loven på min side...det er jo en grunn til at Angrerettsloven ble opprettet....Og det er om kunden ikke er fornøyd med produktet, at den ikke tilfredsstiller kravene hans helt 100 prosent...Og får å se på en Pc må du starte den og fjerne embalasje..det du sier er jo litt merkelig.....Loven sier at hvis man ikke har skadet produktet fysisk så kan man levere den tilbake...jeg tror jeg har loven på min side....men ville egentlig høre hva andre sier? Og om de har opplevd lignende....
Lenke til kommentar

Angrerettloven ble opprettet for å gi brukere som kjøpte ting på postordre, dørsalg, hjemmesalg osv en mulighet til å angre seg.

Angrerettloven er IKKE til for å returnere produkter man ikke er 100% fornøyd med.

Hvordan og hvor mye du har brukt pcen er VITALT for å finne ut av om du har angrerett eller ei. Det er det eneste spørsmålet som trengs besvares :-). Etter hva vi kan erfare fra denne tråden har du ikke angrerett, du har brukt pcen for mye.

Slik tolker jeg loven.

Lenke til kommentar
det er jo en grunn til at Angrerettsloven ble opprettet....

Og det er om kunden ikke er fornøyd med produktet, at den ikke tilfredsstiller kravene hans helt 100 prosent...

Og får å se på en Pc må du starte den og fjerne embalasje..

det du sier er jo litt merkelig.....

Det du har gjort med PC-en er åpenbart litt mer enn å fjerne embalasjen. Når det er sagt er det ikke spesielt vanskelig å se at en pc er brukt og ikke bare testet.

Lenke til kommentar

Du sier altså at du har hatt en splitter ny uberfet pc i 12 dager, og såvidt vært bortpå den?

Uansett, om du skulle få godkjent angrerett så er dette et tilvirkningskjøp, dvs at netshop har krav på vederlag for den tid og deler de har brukt på å få opp pcen din.

Dette står også i angrerettloven :).

§ 16. Oppgjør ved tilvirkningskjøp m.v.

Ved annet fjernsalg enn telefonsalg av varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren kan det avtales at tilvirkningen eller tilpassingen påbegynnes før angrefristen løper ut, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten betaler for utført arbeid og medgåtte materialer.

Slik påbegynnelse skal avtales særskilt. Påbegynnelse kan ikke skje før selgeren har gitt de opplysninger som kreves etter kapittel 3 på foreskreven måte.

Endret av Alastor
Lag til lovsitat
Lenke til kommentar

så det vill si at jeg kan betale fraktkostnadene og det mekanikerene på netShop har brukt for å få PC-en igang?ja jeg har faktisk ikke gjort annet...men det er lite interessant hva jeg har gjort, men om jeg har gjort noe....fikk svar fra forbrukerrådet, sånn hurtig svar funksjon..og de sa at jeg ikke hadde det...men de har heller ikke fått alle informasjonene i sake..og det er at NetShop har fått tilbake PC-en en gang etter at jeg egentlig hadde fått PC-en og det var fordi de ikke hadde installert CPU-vifta og 2 120 mm vanlige vifter, og drivere...

Lenke til kommentar
Nå er det ikke en heksekunst å finne ut hvor mye en PC er brukt, hvor mange timer den har stått på, og hvor mange ganger den har blitt bootet. Det finner nok Netshop ut. Det er jo betryggende, så slipper man å forsøke å huske hvor mye man har brukt den.

det er ikke poenget, poenget er at jeg har brukt PC-en.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...