nordemoniac Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei! Har lest mange voldtektssaker i det siste. For å nevne noen. En kvinne som ble voldtatt på danskebåten, en 15 år gammel jente som ble voldtatt på toget!! Uten at noen grep inn... Det er så ufattelig mange voldtektssaker. Og jeg lurer på; Hvorfor voldtar mennesker?? Vet at noen kvinner voldtar menn for å hevne seg. Og der er det også ofte legemsbeskadigelse som er hovedpunkt. Jeg skjønner bare ikke greia, jeg har en kjæreste som jeg elsker. Vi har vært sammen i et par år, og vi gjør jo selvfølgelig ting;) Det jeg ikke skjønner, jeg møtte henne, tenkte at jeg aldri kom til å få henne, men gjorde det likevel, nettopp fordi jeg oppførte meg ordentlig, var ærlig og snill. For er det ikke i bunn og grunn det man vil ha av en kjæreste? Vi har det nå knall, og både gir og får det meste, if you catch me drift. Men skjønner da ikke greia med å voldta? Kan man ikke bare være ...vel - grei! Da får man jo seg noe til slutt uansett, og da gjerne av kjærlighet - noe jeg tipper garantert vil lønne seg lengden. Og man slipper pollisen på hælene. Innspill? Lenke til kommentar
Gjest Ikke slett denne selv om jeg er Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Men skjønner da ikke greia med å voldta? Kan man ikke bare være ...vel - grei! Da får man jo seg noe til slutt uansett, og da gjerne av kjærlighet - noe jeg tipper garantert vil lønne seg lengden. Og man slipper pollisen på hælene. Innspill? "Kan man ikke bare være ...vel - grei! Da får man jo seg noe til slutt uansett" - False. Man er ikke sikret noe som helst ved å være snill. De som voldtar har alltid noe på gang opp i hodet. Om alle skal være greie kan man jo spør hvorfor folk skader, dreper og så videre. Folk er bare sånn... Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Vel, de fleste voldtektsmenn har et ganske vrengt verdensbilde, og de tror kvinner er mindreverdige i.fh.t menn. Evty. at de rett og slett hater kvinner, og vil påføre dem smerte på en eller annen måte. (ja faktisk, noen voldtektsmenn har sagt på intervju at de hater kvinnfolk på grunn av noe som skjedde 10/20 år siden) Dessuten tror brorparten av dem at kvinner liker å blir voldtatt (statistikk) Og så er de kåte og desperate Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Er nok en del av voldtektsmenn som tenner på handlingen. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Og så er de kåte og desperate Hvis man er så desperat, hadde vært safere med prostituerte i så fall. Hørte her om dagen en person som hadde mishandla dattera seksuellt Eneste straffen var bare at personen måtte gjøre noe samfunnshjelp Endret 15. oktober 2007 av Stratosphere Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Er nok en del av voldtektsmenn som tenner på handlingen. Det er nok den største grunnen tipper jeg. Hørte her om dagen en person som hadde mishandla dattera seksuellt Eneste straffen var bare at personen måtte gjøre noe samfunnshjelp Det der er bare trist og skammelig! Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Dessuten tror brorparten av dem at kvinner liker å blir voldtatt (statistikk) Kilde? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Det er ikke en liten del av befolkningen som tenner på litt røff sex, enten det bare går hardt for seg eller at man involverer tau/håndjern. Jeg har til og med møtt jenter som tenner på playrape, så akkurat det med å tenne på en ulovlig handling og å ha sex med en som kjemper imot er ikke noe som overrasker meg i det hele tatt. Spørsmålet er bare hvor ens egen grense går for når det ikke lenger tenner. Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nå kommer det vel noen snart og skylder på likestillings prinsippet.. Men det er vel riktig det alle sier over her, voldtekts mennen tenner vel på dominans, og drar den litt for langt... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Veldig mange voldtektsmenn tenner på selve greia at de tar noe som ikke tilhører dem, noe de ikke har rett på. Andre ser på voldtekten som noe jenta egentlig vil, at hun ikke mener det når hun sier nei. Og ofte så har de (som tidligere nevnt) et noe forvrengt verdensbilde. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Ok, så da kommer folk fram til at voldtektsmenn liker å være dominerende. Men da gjelder det vel ofte seksuallivet. Hva om de da kan klare å komme i kontakt med kvinner som liker det? Det er absolutt ikke få som liker å bli litt dominert i senga. Mange kvinner som liker å ha en som bestemmer i senga, men de liker nok ikke å bli voldtatt. Skjønner det der med at de har et vrengt bilde av verden etc... Men herregud... Det er alltids alternativer. Har hørt om de som får kjemisk kastrering. Altså, ingen permanent kastrering. De kan få barn etc., men de mister lysten. Det er vel kanskje der det ligger til noen i alle fall. Småjenter som går i noe utfordrende klær, og en mann som har en "sykdom" med at han får for mye lyst. Jeg vet om pedofile som faktisk ikke vil være det. De bare klarer ikke å styre seg. En mann ble helt normal etter kjemisk kastrering. Tror han kommer inn hvert 5 år eller hva det er, og han har rett og slett mistet lysten, og problemert ble borte. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Det er nok ingen som er uenig med det du sier, vi sier bare at vi forstår hvorfor det skjer. Det er ikke slik at folk går rundt og lurer på hvorfor folk raner banker, og det er heller ikke tilfellet med voldtekt. Det kan forklares, og da ganske enkelt. Det er en blanding av det menneskelige i oss alle og det umenneskelige i noen av oss (kanskje flere enn vi vil tenke på). Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Tror ikke det har noe med at voldtektsmennene er kåte og desperate. Faktisk tror jeg det har ganske lite med det å gjøre. Har vel mer med det å føle at de undertrykker den de voldtar og at de kanskje tenner på akkurat det? Eller at de tenner på smerte. Kan ikke tenke meg at det er noe godt for noen av partene. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Psykologien bak overfallsvoldtekter skal være noe slikt som at det for voldtektsmannen handler om å dominere noen som ikke ønsker å domineres, for å på den måten få bekreftet sin egen makt og oppnå en følelse av total kontroll. Det seksuelle delen av en voldtekt er ikke et overordnet motiv for dem, det er bare den enkleste måten (relativt sett) å føle at de har full kontroll på, som er det som egentlig tenner dem. Mye spennende man lærer på universitet. 8D Hva som driver voldtektsmenn i andre sammenhenger blir bare spekulasjon fra min side, men jeg gjetter på at det bunner i en kombinasjon av faktorer som arkaisk kvinnesyn, opparbeidet seksuell frustrasjon, skivebom på tolkning av signaler og dårlig dømmekraft (under påvirkning av f.eks. alkohol). Ellers har jeg lite til overs for voldtektsmenn, uansett hvilken kategori de tilhører. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Men det er litt merkelig. Sånn som han som voldtok en kvinne mot døra til et stengt pissoar... WTF tenker jeg bare.. "YES jeg fikk det til"... også løper han vekk fra åstedet. Joda, han har fått stappet den inn, gjort sitt og tatt den ut igjen. Kanskje han fikk bedre selvtillit, eller kanskje han er glad han fikk seg noe. Men sitter han ikke igjen og tenker på den stakkars jenta som er livredd etterpå, og føler seg så krenket, kanskje nok til at hun har problemer hele livet etterpå. Noen kvinner som er blitt voldtatt har faktisk ikke klart å ha sex med sin kjære på flere tiår, rett og slett fordi de sitter igjen med en skikkelig skrekkopplevelse, med å oppleve noe de absolutt ikke har lyst til å gjøre, i tillegg til at det ikke er noe de kan gjøre med det. Noen kvinner blir faktisk så psykisk knekt at de tror de har vært utro mot sin kjære. Fordi de ble voldtatt.. Er jo helt vanvittig hvordan dette ødelegger for dem. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Men det er litt merkelig. Sånn som han som voldtok en kvinne mot døra til et stengt pissoar... WTF tenker jeg bare.. "YES jeg fikk det til"... også løper han vekk fra åstedet. Joda, han har fått stappet den inn, gjort sitt og tatt den ut igjen. Kanskje han fikk bedre selvtillit, eller kanskje han er glad han fikk seg noe. Men sitter han ikke igjen og tenker på den stakkars jenta som er livredd etterpå, og føler seg så krenket, kanskje nok til at hun har problemer hele livet etterpå. Noen kvinner som er blitt voldtatt har faktisk ikke klart å ha sex med sin kjære på flere tiår, rett og slett fordi de sitter igjen med en skikkelig skrekkopplevelse, med å oppleve noe de absolutt ikke har lyst til å gjøre, i tillegg til at det ikke er noe de kan gjøre med det. Noen kvinner blir faktisk så psykisk knekt at de tror de har vært utro mot sin kjære. Fordi de ble voldtatt.. Er jo helt vanvittig hvordan dette ødelegger for dem. Sannsynligvis ikke. Jeg klarer ikke helt å forstå hva du argumenterer for her. Voldtekt er kjipt, det vet vi - er det noe mer? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Flere som sier at det bare er å finne seg en/ei som "liker at noen dominerer i senga". Det intrykket jeg har av voldtektsmenn, er at de sliter med å få seg en dame. Og at det derfor blir lettere å finne noen på byen, sent en fredags kveld. Dette er vel egentig bare enda en grunn til hvorfor, though... Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Dessuten tror brorparten av dem at kvinner liker å blir voldtatt (statistikk) Kilde? Dessverre. Dette sto i Adresseavisa for noen måneder siden; Anonym undersøkelse blant menn og kvinner. De viste grafer over andelen av henholdsvis menn og kvinner og om de mente at kvinnen gikk med en hemmelig voldtektsfantasi. Blant andre ting. Rundt 20-30% av kvinnene trodde dette, og godt over 70% av mennene trodde dette. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Det intrykket jeg har av voldtektsmenn, er at de sliter med å få seg en dame. Og at det derfor blir lettere å finne noen på byen, sent en fredags kveld. Dette er vel egentig bare enda en grunn til hvorfor, though... Ikke la deg lure ved å tro sånt, voldtektsmenn kan være de mest sjarmerende karene du møter på byen. Jeg tror ikke det er de som sliter med å få seg noe som er villig til å voldta. Alle de jeg "kjenner"/kjenner til som har voldtatt noen hadde fått seg noe før, hatt kjærester, osv. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Dessverre. Dette sto i Adresseavisa for noen måneder siden; Anonym undersøkelse blant menn og kvinner. De viste grafer over andelen av henholdsvis menn og kvinner og om de mente at kvinnen gikk med en hemmelig voldtektsfantasi. Blant andre ting. Rundt 20-30% av kvinnene trodde dette, og godt over 70% av mennene trodde dette. Som Steffy skreiv tidligere i tråden: Det er ikke en liten del av befolkningen som tenner på litt røff sex, enten det bare går hardt for seg eller at man involverer tau/håndjern. Jeg har til og med møtt jenter som tenner på playrape, så akkurat det med å tenne på en ulovlig handling og å ha sex med en som kjemper imot er ikke noe som overrasker meg i det hele tatt. Spørsmålet er bare hvor ens egen grense går for når det ikke lenger tenner. Så det er strengt tatt ikke voldtekt, i ordets rette forstand. Heller følelsen av å bli fullstendig dominert (og muligens også ydmyket) av en annen part. Gi seg totalt hen og miste kontroll. Jeg tror nok voldtekt går mer på følelsen av makt og dominans fremfor seksuell tilfredsstillelse (da for overgriper), som andre har påpekt før i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg