Shadowz Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Før de har gjort seg ferdig med Microsoft inviterer de ennå en 'partner' til sengs. Denne gangen er det oljeselskapet BP som det skal inngås pakt med. Virkelig flotte venner EA har funnet seg i monopolister og oljetørste konglomater må jeg si. Det som virkelig er intresant er hvordan BP har skaffet seg ett flott nytt image i nyeste simcity, som EA er publisher for. Her har BP stolt klistret logoen sin på windmøller, solfarmer og naturgassplantasjer. De har utelatt logoen sin fra forurensningsmaskiner som kullkraftverk o.l. Ironisk nok er derimot logoen deres på bensinstasjoner. kilde: http://gamepolitics.com/2007/10/12/simcity-and-big-oil/ Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Einaste som manglar no er Blackwater og Halliburton. Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Da venter jeg med det spillet til noen lager en mod som fjerner reklamen. I mellomtiden spiller jeg SimCity 2000 - fortsatt moro! Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Tja så lenge det passer inn i omgivelsene i spillet gjør det ikke meg noe. Når de først begynner med påtvungne "reklamepauser" har det kanskje gått litt for langt. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) ...hvordan BP har skaffet seg ett flott nytt image i nyeste simcity, som EA er publisher for. Her har BP stolt klistret logoen sin på windmøller, solfarmer og naturgassplantasjer. De har utelatt logoen sin fra forurensningsmaskiner som kullkraftverk o.l. Ironisk nok er derimot logoen deres på bensinstasjoner. ... BP er riktignok i bunn og grunn et tradisjonelt olje- og gasselskap, men de er faktisk også en av verdens største aktører innenfor solenergi og store innen vindkraft. Og driver ikke kullkraftverk såvidt jeg vet, så hvorfor i all verden skal de ha navnet sitt på det?!?. Noen quotes fra nettet: BP has been involved in solar power since 1973 and its subsidiary, BP Solar, is now one of the world's largest solar power companies BP announced today that it has purchased Greenlight Energy, Inc., a US-based developer of wind power generation projects. The purchase will allow BP to accelerate its plans to develop a leading wind power business in North America. The company’s main businesses are exploration and production of oil and gas; refining, manufacturing and marketing of oil products and petrochemicals; transportation and marketing of natural gas; and a growing business in renewable and low-carbon power, BP Alternative Energy. BP’s low carbon interests combined in BP Alternative Energy include: BP Solar; the company’s fast growing interests in wind power; gas-fired power generation; and BP’s interest in Hydrogen Energy. Så i din iver etter å 'ta' de store stygge oljeselskapene synes jeg du har bommet rimelig grovt da plasseringene i SimCity er helt i tråd med hva de faktisk driver med og kommer til å satse betydelig på i årene fremover. De har faktisk drevet med solenergi siden før mange på forumet her ble født. Det er nesten mer betimelig å spørre seg hvilken agenda forfatterne hos Gamepolitics har da dette er ting som definitivt burde ha vært nevnt i artikkelen. Og som de burde ha sjekket hvis de hadde et snev av journalistisk integritet. Snuttene i kursiv ovenfor fant jeg på under to minutter via Google og Wikipedia...... Endret 15. oktober 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hva EA gjør utenom spillindustrien er for meg revende likegyldig. De er fremdeles et storkonser, og som oftes ønsker storkonsern kun 1 ting, å bli større. Jeg ser ikke helt problemet med at denne logoen blir klistret ingame i spillet, jeg viste faktisk ikke om BP før denne tråden ble nevnt, hadde ikke dettte blitt nevnt hadde ikke jeg tenket over 2 ganger hva logoen på vindmølla egentlig betydde, ville trod at det var en fiktiv logo laget av EA. Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 ...hvordan BP har skaffet seg ett flott nytt image i nyeste simcity, som EA er publisher for. Her har BP stolt klistret logoen sin på windmøller, solfarmer og naturgassplantasjer. De har utelatt logoen sin fra forurensningsmaskiner som kullkraftverk o.l. Ironisk nok er derimot logoen deres på bensinstasjoner. ... BP er riktignok i bunn og grunn et tradisjonelt olje- og gasselskap, men de er faktisk også en av verdens største aktører innenfor solenergi og store innen vindkraft. Og driver ikke kullkraftverk såvidt jeg vet, så hvorfor i all verden skal de ha navnet sitt på det?!?. Noen quotes fra nettet: BP has been involved in solar power since 1973 and its subsidiary, BP Solar, is now one of the world's largest solar power companies BP announced today that it has purchased Greenlight Energy, Inc., a US-based developer of wind power generation projects. The purchase will allow BP to accelerate its plans to develop a leading wind power business in North America. The company’s main businesses are exploration and production of oil and gas; refining, manufacturing and marketing of oil products and petrochemicals; transportation and marketing of natural gas; and a growing business in renewable and low-carbon power, BP Alternative Energy. BP’s low carbon interests combined in BP Alternative Energy include: BP Solar; the company’s fast growing interests in wind power; gas-fired power generation; and BP’s interest in Hydrogen Energy. Så i din iver etter å 'ta' de store stygge oljeselskapene synes jeg du har bommet rimelig grovt da plasseringene i SimCity er helt i tråd med hva de faktisk driver med og kommer til å satse betydelig på i årene fremover. De har faktisk drevet med solenergi siden før mange på forumet her ble født. Det er nesten mer betimelig å spørre seg hvilken agenda forfatterne hos Gamepolitics har da dette er ting som definitivt burde ha vært nevnt i artikkelen. Og som de burde ha sjekket hvis de hadde et snev av journalistisk integritet. Snuttene i kursiv ovenfor fant jeg på under to minutter via Google og Wikipedia...... Hvis du hadde brukt mer enn to minutter på å finne informasjon om BP hadde du sikkert funnet noe annet enn selvskryt fra BP's side. BP er ikke akkurat noen engel i miljøspørsmål, ser du. Selv Wikipedia, som du siterer som kilde, bruker mye plass på BPs miljøskandaler. http://www.heartland.org/Article.cfm?artId=20057 http://www.guardian.co.uk/Columnists/Colum...1796114,00.html http://edinburghnews.scotsman.com/business.cfm?id=2148262005 http://www.guardian.co.uk/environment/2006...petrol.business https://environmentohio.org/action/clean-wa...o-bp-gas?id4=ES Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Nå må jeg seriøst sjekke tittelen igjen *sjekker tittel* Nope, jeg finner ikke noen plass at man skal diskutere englestatusen til BP, for de som har lyst til å gjøre det foreslår jeg Marthas Engleskole. Så hva er topicen? *sjekker igjen* Ah, EA's innkjøp i oljeselskap. Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Gjesp. Må si at jeg gir blanke f.. i om BP gir penger for å få logoen sin inn i et spill. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hvis du hadde brukt mer enn to minutter på å finne informasjon om BP hadde du sikkert funnet noe annet enn selvskryt fra BP's side. BP er ikke akkurat noen engel i miljøspørsmål, ser du. Selv Wikipedia, som du siterer som kilde, bruker mye plass på BPs miljøskandaler. Har dette noe som helst med saken å gjøre? Og er noe jeg har sitert hentet fra BP sine egne sider? Svaret på begge spørsmål er nei. For saken handler om at trådstarter i første innlegg påstår at BP juger på seg engasjement via produktplassering i spill. Noe de ikke gjør. Alt som er BP-brandet i det kommende spillet er ting som de er involvert i. Og med den tydelige mangelen på kunnskap om BP som noe annet enn et griskt oljeselskap som kun har som mål å ødelegge verden så er det helt klart at dette er et fornuftig skritt av dem Lenke til kommentar
Shadowz Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 GazWest: Ja, da hadde vi sikkert sett DEN bølgen med krigspill.. hehe Nonsens: Gamepolitics sin kilde er NYTimes, veldig respektert outlet i USA. Du kan være så likegyldig du vil til denne saken, du er langt fra alene. Men for de som lurer på hvor pengene til å produsere sine elskede spill kommer fra; her har du svaret. Personlig gidder jeg ikke spille på noe så progandainfisert og urealistisk som EA har blitt. Nå som de også har tatt over bioware har jeg nesten mistet all tro på industrien.. *snufs* nei, kos dere i tåken Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Men for de som lurer på hvor pengene til å produsere sine elskede spill kommer fra; her har du svaret. Da tror jeg du også konsekvent skal styre unna de fleste store filmproduksjoner og TV-serier. Firmasponsing er ikke noen ukjent faktor der, tvert i mot. Synes uansett det er utrolig pinlig og skremmende at folk på nett kjøper en historie som dette her helt ukritisk - når muligheten til å sjekke det selv er noen tastetrykk unna. Jeg visste *ikke* at BP drev med annet enn olje før jeg sjekket det. Men jeg synes det var en veldig rar greie å sponse noe de (ifølge artikkelen) ikke hadde noe med å gjøre. Derfor sjekket jeg - og leste NY Times sin originalartikkel som er langt bredere enn det vinklede sammendraget bloggen har laget. Endret 16. oktober 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå