Jakoozie Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Hei. Planlegger å få surround lyd til konsoll. Og jeg vurderte denne Byr dette settet på bra lyd til prisen? Settet er digitalt, med optiske innganger, noe som jeg vel trenger.. Jeg kommer til å ha Xbox 360 og PS3 koblet til samtidig. Har dette settet innganger "nok" til at dette lar seg gjøre? (Hvor mange optiske innganger har den? Trenger jeg HDMI på forsterkeren?) Har ikke så god peil, så setter pris på hjelp. Endret 15. oktober 2007 av Jakoozie Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvor mye penger skal du svi av på anlegget? Langt bedre med et skikkelig sorroundanlegg fremfor et ferdigsett beregnet til PC-bruk. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Hvor mye penger skal du svi av på anlegget? Langt bedre med et skikkelig sorroundanlegg fremfor et ferdigsett beregnet til PC-bruk. Hadde ikke tenkt å bruke så alt for mye penger. 5000 måtte være det absolutte maks for meg (er fattig student ) Men jeg er ikke så veldig kresen. Dette blir det første surround-settet mitt.. Endret 15. oktober 2007 av Jakoozie Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Argon Junior høttalersett Denon AVR 1507 Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Det vil spille mye bedre enn Z-5500 og er en kurrant løsning om du ikke bryr deg så alt for mye om lydkvaliteten. Om du vil ha ekstremt høyt volum må du uansett opp en del prisklasser, så det er ikke det jeg tenker på når jeg sier "bedre". Men elementene som skal spille alt annet enn bass er utrolig små på Logitech settet, og lyden blir fort litt stusslig. Da er det mye bedre med 3,5" elementer, som gir en varmere klang i lyden enn de knøttsmå. Du kan også lete litt på andre, litt seriøse sider, etter rimelige høyttalerpakker. Fant en helt grei pakke til en som ikke setter lydkvalitet som prioritet nummer 1 hos surround.no. 1500kr for to fronthøyttalere, to bakhøyttalere og en centerhøyttaler. Da trenger du bare forsterker og eventuellt sub. De hadde en kurrant 8" proson sub til 1000kr, så da har du 2500kr å bruke på forsterker og kabler Du får ganske grei forsterker til 2500kr, om du velger riktig. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Argon Junior høttalersettDenon AVR 1507 Det der så da greit ut. Men hvordan er det med innganger osv på den receiveren? (trenger vel ikke forsterker i tillegg?) Husk at jeg skal ha 360 og PS3 kobla til (360n min har ikke HDMI om det betyr noe..) Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Z-5500 har ikke HDMI, og det har heller ikke Denon AVR-1507. Men strengt tatt er det ikke nødvendig å kjøre bildet gjennom recieveren. Jeg foreslår at du sender lyd og bilde til TVen gjennom HDMI, og sender lyd fra PS3 og XBox til recieveren via s\pdif (enten koaksial eller optisk kabel). Nå er jeg ikke helt inne i konsoller, men jeg antar at både PS3 og XBox har optisk utgang for lyd. Optisk kabel er nok billigste alternaltivet, men du kan også bruke koaksialkabel. Du får samme resultatet. Denon AVR-1507 har to optiske og to koaksialinnganger, så uansett hva du velger å koble opp med så får du fullt ut utnyttet flerkanalslyden. En reciever er en forsterker med innebygget radio, så du trenger ingen forsterker utenom nei Endret 15. oktober 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Som Bluum sa, ikke noe problem å koble opp 360 og PS3. Da begge har optisk lydutgang, og receiveren har optisk lydinngang. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Receiveren ser slik ut på baksiden, som du kan se er det rikelig med tilkoblingsmuligheter. Edit: Ble feil bilde gitt, Google lurte meg. Men nå er det hvertfall rett! Endret 15. oktober 2007 av Kjeksmestern Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) For å pirke litt, så ser den sånn ut: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det du heller bør tenke på er plassering og budsjett. Hvor stort er rommet du skal ha det i - hvor store høyttalere kan jeg ha, hvor kan jeg plassere dem? Hvor mye penger kan jeg tillate meg å bruke? Hvor viktig er lyden for meg - hva skal jeg med den? Nå har du skrevet at det er til konsollene dine, men ser du noen gang film? Hører musikk? Hva slags musikk hører du, og hvordan liker du lyden? Ikke for å gjøre ting alt for komplisert for deg, men det er lurt å tenke seg om før man kjøper et anlegg. Du skal tross alt ha det en del år, og det er litt kjipt å brenne av flere tusen kroner på noe du er misfornøyd med, fordi det ikke svarte til forventningene. Har du tid og mulighet, så vil jeg anbefale deg at du tar en tur innom HiFi Klubben og spør hva de kan tilby til MAKSIMALT den prisen du bestemmer deg for. Det er viktig å presisere at du ikke har råd til noe dyrere, og ikke vil ha noe dyrere heller, ellers får du tilbud på en pakke som er dyrere Eventuellt kan du bare spør om å få prøvelytte til den høyttalerpakken og se om du liker den. Jeg anbefaler at du kjøper i butikk. Både fordi du da har lettere for å bytte og reparere ødelagte\defekte varer, men også fordi du som regel får en bedre pris enn om du handler for "hyllepriser" på nett. EDIT: glem det i starten ... Endret 15. oktober 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) For å pirke litt, så ser den sånn ut: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det du heller bør tenke på er plassering og budsjett. Hvor stort er rommet du skal ha det i - hvor store høyttalere kan jeg ha, hvor kan jeg plassere dem? Hvor mye penger kan jeg tillate meg å bruke? Hvor viktig er lyden for meg - hva skal jeg med den? Nå har du skrevet at det er til konsollene dine, men ser du noen gang film? Hører musikk? Hva slags musikk hører du, og hvordan liker du lyden? Ikke for å gjøre ting alt for komplisert for deg, men det er lurt å tenke seg om før man kjøper et anlegg. Du skal tross alt ha det en del år, og det er litt kjipt å brenne av flere tusen kroner på noe du er misfornøyd med, fordi det ikke svarte til forventningene. Har du tid og mulighet, så vil jeg anbefale deg at du tar en tur innom HiFi Klubben og spør hva de kan tilby til MAKSIMALT den prisen du bestemmer deg for. Det er viktig å presisere at du ikke har råd til noe dyrere, og ikke vil ha noe dyrere heller, ellers får du tilbud på en pakke som er dyrere Eventuellt kan du bare spør om å få prøvelytte til den høyttalerpakken og se om du liker den. Jeg anbefaler at du kjøper i butikk. Både fordi du da har lettere for å bytte og reparere ødelagte\defekte varer, men også fordi du som regel får en bedre pris enn om du handler for "hyllepriser" på nett. EDIT: glem det i starten ... Nok innganger der ja! Tør jeg spørre hva de forskjellige er til? Det med hva slags rom jeg har er litt vanskelig. Jeg bor for tiden i et knøttlite rom i foreldrene mine sitt hus. Men neste år skal jeg på hybel. Og da vet jeg jo ikke hvor mye plass jeg har. Budsjettet mitt er egentlig bare maks 5000 kr... Ja, jeg ser en god del film (noe jeg tenkte å gjøre på 360/PS3) Og jeg hører alt slags musikk, men for det meste rock/metal. Jeg liker lyden min god og dyp, med god og kraftig bass, men ikke "mangel" på diskant heller.. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Volum er ikke viktig, nettopp fordi jeg bor (og kommer til å bo) vegg i vegg med andre mennesker... Men vil ikke ha noe pinglegreier for det om (Bra lyd mtp. musikk er ikke så utrolig viktig, ettersom jeg hører musikk på PC-en vanligvis, og den har et egne høyttalere... PC-en og TVn/konsoller/receiver kommer nok også til å stå et stykke fra hverande. Men det skader selvsagt ikke om det er bra til musikk også) Endret 15. oktober 2007 av Jakoozie Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Da er det en helt kurrant løsning for deg med Argon Junior og den Denon recieveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå