Gå til innhold

Om du skulle lage en skikkelig, men enkel casemod...


Anbefalte innlegg

Om du fikk et kabinett i hendene som hadde plexiglass og fikk beskjeden.

 

Casemodd dette kabinettet.

 

Hva ville du gjøre.

 

Du har fra før: Kabinettet, sony diskettstasjon, aopen cdrom, hovedkort, cpu med silent viking...

 

Du her HELT frie tøyler, men du kan IKKE spraye eller skjære i kabinettet.

 

Ikke vannkjøling btw :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støydempet kabinettet (da han bruker Silent Viking regner jeg med at han vil ha det så støysvakt som mulig). Ryddet i kabler (evnt kuttet ned på lengden og loddet) deretter puttet dem i rør (som lyser) og generelt ryddet innvendig. Satt inn et kald katode rør, Formet en eller annen logo på sidepanelet med neonwire (på vindu?). Satt på kald katode på alle 80mm vifter og enslik på TT kjøleren. Alle katoder i samme farge (blå). Ville nok satt inn en viftekontroller som også viser temp.

Lenke til kommentar
Støydempet kabinettet (da han bruker Silent Viking regner jeg med at han vil ha det så støysvakt som mulig). Ryddet i kabler (evnt kuttet ned på lengden og loddet) deretter puttet dem i rør (som lyser) og generelt ryddet innvendig. Satt inn et kald katode rør, Formet en eller annen logo på sidepanelet med neonwire (på vindu?). Satt på kald katode på alle 80mm vifter. Alle katoder i samme farge (blå). Ville nok satt inn en viftekontroller som også viser temp.

 

Kommer seg :) Noen som her mer?

Lenke til kommentar

satt inn en blacklight, alle ide kabler skulle reagere på uv stråler.

og lakka lyd,nettverk og skjermkort etc med uv reagerende lakk, (slik som på metkumods)

etches på vinduet.

hvis plexi glasset gikk opp til strømforsyninga hadde jeg satt inn et farga plexi på den.

en lazer LED under kabinettet hadde også gjort seg. :yes:

Lenke til kommentar

ville ha bytta LED'ene i diskett/cd-rom med blå evt hvite led.

samme med LED'ene for power/hdd.

 

laget en enkel 5/av/12v viftekontroller, med tofarget LED (får litt variasjon med grønt/rødt lys til viftekontrolleren)

 

filter på alle viftene som blåser inn.

 

som tidligere nevnt, montert plexiglass på psu'en (mest pga jeg ikke har hatt anledning til å teste de ut :p )

 

en blacklight i bunn av kabinettet, uv-følsomme IDE-kabler (runde selvsagt 8) ) og montert lyssterke LED på strategiske plasser i kabinettet for punktbelysning. gjerne i grønt/blått/hvitt/rødt/gult.

 

kommer ikke på mer i farten :)

Lenke til kommentar

Kabinett som hadde plexiglass? Altså kabinett som har plexivindu, ikke et kabinett i ren plexi vel?

 

Vel vel skal vi se. Jeg hadde begynt med å dryppe grønn/sort/brun steraring over hele kassa, men bare noen flekker der plexi'n er.

 

Så hadde jeg tatt litt rød steraring og lagd et pentagram elns på den ene sida.

 

Deretter ville jeg tatt og festa noe pynt forann på toppen av kassa. Et slik hode. Eller kanskje en liten drage? Et ekte utstoppa dyr ville seff vært toppers :)

 

Hmm, to to snacksy lysholdere på hver sin side hadde heller ikke skada.

 

Til avsluttning så er ei grønn katode inni kassa eller et annet sted den gir en fet effekt og kanskje man får som kan se ut som halvsstørka slim litt rundt på kassa for å gi den en "final touch"? :)

 

Det skulle være en kul mod som burde komme på ca 1200kr og kassa vil garantert tiltrekke seg oppmerksomhet på LAN! :)

Lenke til kommentar
hoho

jeg og har noe!!

få deg plexi(eller hade du d=??)legg inn fire blå katoder, kjøp deg lydkontroll,og et phet anlegg som spiller HØYT me DYYYYP bass.så deretter så fyrer du på med CS eller UT2003 el. liknandes.etter en time får du sikkert epilepsi =)

(det skal jeg!!!)

få epilepsi =)??? :o

Lenke til kommentar

1. Strukket en NeonWire langs hele vinduslista (på innsiden).

2. Risset inn en figur/logo i vinduet.

3. Montert på holder til USB-mobillader, på innsiden av frontdøra (hvis det var et chieftec-kab.), så man kunne sette mobilen rett ned i en slags holder.

4. Montert et selv-laget LCD-display (20x2) med backlight i en av 5.25-brønnene.

5. Skjert ut hull til en 120x120mm-vifte i bunn, til å blåse inn. (Sorry, måtte ha skjert LITT, da...)

6. Laget noen strimler av et ufarlig, lett materiale (bærepose?) som kunne festes på vifta under, som ville stå å danse i kabinettet. (Og selvfølgelig hadde gitt en tøff effekt sammen med diverse andre lys.)

7. Montere en Lazer Led bak vifta, til å stå skrått oppover, og lyse på de svaiende strimlene.

8. Tatt med maskina på lan! =)

Lenke til kommentar

Enn med en farge tft skjerm som viser temperatur osv, grafer og logg med masse farger ol.... Likte forslaget om strimler som henger etter vifta, få tak i noe som reagerer fin på UV-lys, det blir bra. Og selvfølgelig skal alle kabler reagere like fint (Strømper på strømledninger med lik effekt?) Såklart plexi i strømforsyninga, gjerne med no lys inni/lakke kjøleribbene i gull ellerno. Kan jo ogås skjære litt på cd-rom'en, slik at den er helt åpen (kan se all elektronikken inni) Samme med diskettstasjonen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...