Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Studenter tatt for piratkopiering av "To Tårn"


Anbefalte innlegg

Det holder uansett ikke å se at en bruker har en fil som heter TwoTowersUltraWarezSVCD, de må laste den ned for å faktisk bekrefte at det er ulovlig materiale. Disse karene burde slåss mer mot overmakten, IMO, selv om det er veldig lett for meg å si.

 

OT: Goldfish - Avataren din er for stor. 50x50 pixler og 5KiB er maks. Jeg foreslår at du fikser det før en moderator ser det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tele2 gjør jo rett da..henvis saken til retten!

Det bør ikke gå utover isp'n hva kunden bruker linjen sin til.

Går ann å gi kunden advarsler,hvis det skjer igjen gjentatte ganger går det ann å stenge kunden ute av den isp han bruker.

Latterlig av Dagbladet å skrive om noe slikt..sier jo det meste om avisen egentlig.. :D

Lenke til kommentar
jeg mener, de som har oppdaget dette har jo brukt visse metoder for å spore dem opp

 

1. Åpne Direct Connect

2. Søk på "Two Towers"

3. Finn masse lovbrytere

 

men for å finne navn og adresse må isp gå i loggene og snoke uten tillatelse fra politi, er det lovlih?

Lenke til kommentar

Tipper NTNU har fått seg så mange slag i trynet i løpet av de siste månedene at de nå satser litt mer på sikkerhet, og slår dermed ned på de ("alvorlige") tilfellene de kommer over når det gjelder ulovlig fildeling og slikt.

Men så streng straff var det jo ikke da - selv om de som blir tatt risikerer å miste tilkoblingen fullstendig.

Hvordan de har tenkt å sjekke at de har slettet LOTR-filmene sine er jo også et godt spørsmål da :)

Lenke til kommentar

men det er litt merkelig at de i det hele tatt gadd å levere ut person info, latterlig. De kunne blank avist det etter de lovene vi har i Norge, noe filmselskapene ikke tror gjelder dem. :evil:  :evil:

 

Det står vel ingenting i artikkelen om at de leverte ut personinfo. Såvidt jeg forstår det ga NTNU selv beskjed til de det gjaldt om å fjerne filene, noe de har all rett til å gjøre ettersom utdeling av kopibeskyttet materiale er i strid med IT-reglementet. Det er ikke første gangen dette skjer ved NTNU :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...