Lch Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Det holder uansett ikke å se at en bruker har en fil som heter TwoTowersUltraWarezSVCD, de må laste den ned for å faktisk bekrefte at det er ulovlig materiale. Disse karene burde slåss mer mot overmakten, IMO, selv om det er veldig lett for meg å si. OT: Goldfish - Avataren din er for stor. 50x50 pixler og 5KiB er maks. Jeg foreslår at du fikser det før en moderator ser det. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Tele2 gjør jo rett da..henvis saken til retten! Det bør ikke gå utover isp'n hva kunden bruker linjen sin til. Går ann å gi kunden advarsler,hvis det skjer igjen gjentatte ganger går det ann å stenge kunden ute av den isp han bruker. Latterlig av Dagbladet å skrive om noe slikt..sier jo det meste om avisen egentlig.. Lenke til kommentar
Helt1 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 jeg mener, de som har oppdaget dette har jo brukt visse metoder for å spore dem opp 1. Åpne Direct Connect 2. Søk på "Two Towers" 3. Finn masse lovbrytere men for å finne navn og adresse må isp gå i loggene og snoke uten tillatelse fra politi, er det lovlih? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Ja. ISPen trenger ikke tillatelse fra purken, det er heller omvendt. Lenke til kommentar
chma Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Ja. ISPen trenger ikke tillatelse fra purken, det er heller omvendt. men det er litt merkelig at de i det hele tatt gadd å levere ut person info, latterlig. De kunne blank avist det etter de lovene vi har i Norge, noe filmselskapene ikke tror gjelder dem. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Tipper NTNU har fått seg så mange slag i trynet i løpet av de siste månedene at de nå satser litt mer på sikkerhet, og slår dermed ned på de ("alvorlige") tilfellene de kommer over når det gjelder ulovlig fildeling og slikt. Men så streng straff var det jo ikke da - selv om de som blir tatt risikerer å miste tilkoblingen fullstendig. Hvordan de har tenkt å sjekke at de har slettet LOTR-filmene sine er jo også et godt spørsmål da Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Slag i ansiktet, heheh. Les det nye Under Dusken.... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Har lest det nå - men det var ikke mye nytt der. Stort sett det samme gamle som har stått i VG, Dagbladet, Adressa og andre it-aviser. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 De andre hadde ikke it-sjefintervju vel. Men jeg tenkte på Spitposten. Trojansk Muldyr. Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Noen som har adressen...........host.......... til.............host....... Snabbhuben NGT................host.....host? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 De andre hadde ikke it-sjefintervju vel. Men jeg tenkte på Spitposten. Trojansk Muldyr. Nah... har ikke kommet med på www.underdusken.no/html/spit , men jeg får se om jeg får tak i en papirutgave Lenke til kommentar
runeb Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 men det er litt merkelig at de i det hele tatt gadd å levere ut person info, latterlig. De kunne blank avist det etter de lovene vi har i Norge, noe filmselskapene ikke tror gjelder dem. Det står vel ingenting i artikkelen om at de leverte ut personinfo. Såvidt jeg forstår det ga NTNU selv beskjed til de det gjaldt om å fjerne filene, noe de har all rett til å gjøre ettersom utdeling av kopibeskyttet materiale er i strid med IT-reglementet. Det er ikke første gangen dette skjer ved NTNU :oops: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Noen som har adressen...........host.......... til.............host....... Snabbhuben NGT................host.....host? host........host.....bruk......host..... den......host.....jæv|a.......host....søkefunksjonen...host. Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Et søk på snabbhuben NGT gir ikke noe resultat. Gidder du å gi meg adressen eller? Så er du en knupp Lenke til kommentar
BBC Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 /me gir en flaske hostesaft til LarsC God bedring Lenke til kommentar
BBC Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Et søk på snabbhuben NGT gir ikke noe resultat. Gidder du å gi meg adressen eller? Så er du en knupp Selvfølgelig gir det resultat - ca. 5 tråder med de 2 ordene. men men ettersom jeg er snill... http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=71734 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Et søk på snabbhuben NGT gir ikke noe resultat. Kanskje fordi du må stave det riktig? Hub (engelsk), hubb (norsk, vel egentlig nav, menmen). 129.241.87.230:2002 (takk for hostesaften, kjekken, den satt godt gitt ) Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Det er nok ikke på Snabbhubben Classic vedkommende er blitt bedt om å fjerne filene fra. Der ligger det akkurat nå, midt på natta, ca 15 filer, hver på litt over 803 MB av filmen To Tårn. Altså, Snabben lever akkurat som før, til glede for gamle og nye brukere. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Nei, Classic er jo intern (ip-blokk for alt unntatt NTNU), og det har ikke ITEA vært noe særlig harde på. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 http://www.dagbladet.no/dinside/2003/01/30/360255.html Og nå anmeldes dem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå