Gå til innhold

windows har stjelt 4 GB fra meg....tror jeg


Anbefalte innlegg

hello! jeg har et problem...

 

den disken jeg bruker for p2p programmer..virker som det er noe gærent med den..

 

når jeg tar på Properties på station C: så står det at 26gb er brukt...

MEN når jeg merker av alle mappene når jeg er inne i C: og tar på Properties, står det at det er 22 GB som er brukt! hvorfor? jeg vil ha tilbake de stjålne 4 gigsene... er dette normalt eller, synest at det er litt mye av windows og stjele 4gb av meg :(:shrug:

åssen kan jeg slette de "uvedkommende" filene? (hvis det går da)?

:roll:

 

har foressten installlert windows xp på station D: og har lageret mitt på C:

 

Station C: 60gb

Station D: 20gb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tøm søppelbøtte og sjekk i innstillingene om den skjulte "system restore"-mappa tar mye plass. Sjekk også omgegningen fra bytes til Gbytes. Ofte regnes det litt feil der. (Windows tror 1kB er 1024 byte, mens det egentlig er 1000 byte. 1024 byte kalles egentlig 1kiB, kibibyte, og her bruker windows bestandig feil benevning)

 

Sjekk ut spacemonger. Jeg synes det er genialt til å få oversikt over harddisken. Sjekk i hvertfall screenshot'en på websiden.

Lenke til kommentar

Hvis du fortsatt 'mangler' diskplass etter at du har tatt med alle de skjulte systemfilene så regner jeg med at det er pga. windows sin utrolig teite måte å sjekke diskplass på. Altså: filer tar opp mere plass enn selve størrelsen på filene. Så når du velger properties for å sjekke størrelsen så vil du alltid få 'feil' svar. Men i ditt tilfelle virker det som om det er omvendt, så det skylles nok systemgjenopprettinga tenker jeg...

 

-FluKe

Lenke til kommentar
http://www.win.tue.nl/sequoiaview/

 

utrolig bra, lite, gratis program, se din harddisk på helt anderledes måte, du vil digge det proget og finne synderene med en gang :D

Det ser i prinsippet ut som spacemonger, men det viser jo ikke navn på filer og foldere. Heller ikke størrelsen, og jeg kan heller ikke se noen zoome-knapp. Da vil jeg heller anbefale deg å sjekke ut spacemonger (som også er freeware). Du kommer til å digge det enda mer..

 

 

Fluke: Det at en fil tar mer plass på harddisken enn selve filen er jo ikke noe windows-spesifikt problem. Det kommer av selve filsystemet på disken og er ikke forskjellig om du leser filene fra et annet OS.

Lenke til kommentar
Det ser i prinsippet ut som spacemonger, men det viser jo ikke navn på filer og foldere. Heller ikke størrelsen, og jeg kan heller ikke se noen zoome-knapp. Da vil jeg heller anbefale deg å sjekke ut spacemonger (som også er freeware). Du kommer til å digge det enda mer..

 

.

 

alle de tingene du nevner finnes.

du har ikke testet det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...