AndersK_ Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 hello! jeg har et problem... den disken jeg bruker for p2p programmer..virker som det er noe gærent med den.. når jeg tar på Properties på station C: så står det at 26gb er brukt... MEN når jeg merker av alle mappene når jeg er inne i C: og tar på Properties, står det at det er 22 GB som er brukt! hvorfor? jeg vil ha tilbake de stjålne 4 gigsene... er dette normalt eller, synest at det er litt mye av windows og stjele 4gb av meg åssen kan jeg slette de "uvedkommende" filene? (hvis det går da)? har foressten installlert windows xp på station D: og har lageret mitt på C: Station C: 60gb Station D: 20gb Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Kanskje pagefile som er sett til veldig stor? velg vis alle filer og fjern skjul systemfiler i verktøy/tools-->alternativer/options --> vis/view menyen så vil det komme noko fleire filer opp som er systemfiler, dei vil nok forklare mangelen på 4GB. mvh JanEiirk Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 nei alle de var på 115 mb tilsammen (som i og for seg er greit) men de andre filene vil ikke bort!!! noen fler forslag? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 systemgjenoppretting kan også ta stor plass, kan være det også. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 systemgjenoppretting kan også ta stor plass, kan være det også. han har med 99% sikkerthet rett var ihvertfall det som gjorde det hos meg, skrudde seff av hele driten Lenke til kommentar
Agger Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Både systemgjenoppretting, pagefile og søppelkassa tar "usynelig" plass på hardisken. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Tøm søppelbøtte og sjekk i innstillingene om den skjulte "system restore"-mappa tar mye plass. Sjekk også omgegningen fra bytes til Gbytes. Ofte regnes det litt feil der. (Windows tror 1kB er 1024 byte, mens det egentlig er 1000 byte. 1024 byte kalles egentlig 1kiB, kibibyte, og her bruker windows bestandig feil benevning) Sjekk ut spacemonger. Jeg synes det er genialt til å få oversikt over harddisken. Sjekk i hvertfall screenshot'en på websiden. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 http://www.win.tue.nl/sequoiaview/ utrolig bra, lite, gratis program, se din harddisk på helt anderledes måte, du vil digge det proget og finne synderene med en gang Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hvis du fortsatt 'mangler' diskplass etter at du har tatt med alle de skjulte systemfilene så regner jeg med at det er pga. windows sin utrolig teite måte å sjekke diskplass på. Altså: filer tar opp mere plass enn selve størrelsen på filene. Så når du velger properties for å sjekke størrelsen så vil du alltid få 'feil' svar. Men i ditt tilfelle virker det som om det er omvendt, så det skylles nok systemgjenopprettinga tenker jeg... -FluKe Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 http://www.win.tue.nl/sequoiaview/ utrolig bra, lite, gratis program, se din harddisk på helt anderledes måte, du vil digge det proget og finne synderene med en gang Det ser i prinsippet ut som spacemonger, men det viser jo ikke navn på filer og foldere. Heller ikke størrelsen, og jeg kan heller ikke se noen zoome-knapp. Da vil jeg heller anbefale deg å sjekke ut spacemonger (som også er freeware). Du kommer til å digge det enda mer.. Fluke: Det at en fil tar mer plass på harddisken enn selve filen er jo ikke noe windows-spesifikt problem. Det kommer av selve filsystemet på disken og er ikke forskjellig om du leser filene fra et annet OS. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 1024 byte kalles egentlig 1kiB, kibibyte, . <pirkemodus> KiB ikke kiB </pirkemodus> Lenke til kommentar
esk Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Ikke glem hibernate fila ogsa... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Ta en søk på filer over f.eks 100MB på samme partitionen som du har OS'et ditt installert og se hva som kommer fram. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 1024 byte kalles egentlig 1kiB, kibibyte, . <pirkemodus> KiB ikke kiB </pirkemodus> <mer pirkemodus> Er det ikke med liten k da? sånn som k for kilo ! Kilo har forøvrig den eneste prefiksen for en tiereksponent over 0 som bruker liten bokstav. </mer pirkemodus> Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Det ser i prinsippet ut som spacemonger, men det viser jo ikke navn på filer og foldere. Heller ikke størrelsen, og jeg kan heller ikke se noen zoome-knapp. Da vil jeg heller anbefale deg å sjekke ut spacemonger (som også er freeware). Du kommer til å digge det enda mer.. . alle de tingene du nevner finnes. du har ikke testet det? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Simen1: er Ki og ikke ki. Selv om kilo er med liten k så er ikke den binære utgaven kibi det. binære prefikser Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Det er vel ikke en "Norton Protected Recyclebin" på ferde her da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Anders Leipsland: Takk for linken! Da lærte jeg noe nytt i dag også Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 jeg har skrudd av norton recycle bin og system restore.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå